/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Uansvarlige socialdemokrater
Fra : PeterTheisen
Vist : 596 gange
20 point
Dato : 19-10-09 15:51

Hvilke socialdemokratiske regeringer, hvis vi ser bort fra Anker Jørgensens, har været økonomisk uansvarlige?

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 19-10-09 16:09

Aner det ikke, og syntes også at Anker var "ansvarlig". Han var ærlig. Fik gidsler hjem fra Irak m.m

Sagde Ritt et bar "velvalgte ord".

Ham kunne jeg da godt lide.

Kbh-N

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-09 16:42

ALLE

Sådan er de bare....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-10-09 16:44

Citat
Hvilke socialdemokratiske regeringer har været økonomisk ansvarlige?

Det vil nok være mere enkelt at svare på.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Yogi-Bear

Dato : 19-10-09 16:44

ALLE borgerlige

Sårn´ er de bare ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-10-09 18:17

Ingen socialdemokratiske, men kun de borgerlige.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-10-09 18:18

Socialdemo hvad??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-10-09 19:36

J.O. Krags

Han fik os inde det europæiske morads

Kommentar
Fra : HomoSapien

Dato : 19-10-09 21:29

Ingen af dem. Jeg læste en lang artikel fra en professor i økonomi, der sagde at venstrefløjen havde reddet den danske økonomi efter tiden med Schlüter.
Men de højreorienterede tror fejlagtigt at det er under nyrup osv at det gik galt. Men det forholder sig lige omvendt. Prøver lige om jeg kan finde den igen.

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 20 point
Dato : 20-10-09 00:22

Hvis der var én facitliste for økonomisk ansvarlighed, ville vi nok efterhånden have erkendt det, og så ville der kun være ét parti.

For resten, hvordan er det lige gået i alle ét-parti-stater?

Virkeligheden er bare, at livsværdier, levestandard og økonomi er nok uafhængige størrelser, og dog viklet ind i hinanden i en uløselig labyrint.

At nogen har svært ved, at indse, at økonomien må have en hvis modstandskraft, for at realisere de to andre, er en grøft.

At andre ikke kan se, at livet er trist i et bur, selv om det er af guld, er en anden grøft.

Da vi har forskellige livsværdier, vil vi også have forskellige krav til økonomisk råderum. Derfor er det vigtigste, at vi giver hinanden frihed under ansvar.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 20-10-09 03:41

Er det med vilje at mange Socialdemokrater og Venstrerfolk opføre sig som små børn over for hinanden?

Jeg vil syndes at det ville være synd hvis det bliver trukket mere over i den måde man debatere politik på mellem alm. folk - En velvalgt joke er fint nok, men i mine øjne kommer man til at se ret dum ud ved at nedgøre dem man er uenige med.

Jeg har allerede bestemt mig for at jeg ikke vil stemme på de partier så længe de forsætter med at opføre sig sådan når de skal forholde sig til et oppositionspartis politik, det efterlader næsten kun DF tilbage at stemme på.... Men der er ikke nogen tvilv om at man ikke skal undervudere mængden af stemmer DF får ved at styre uden om den leg.

Med hensyn til dit spørgsmål har vi endnu ikke haft en regeringen hvis økonomiske politik var direkte uansvarlig - Nogen har i bagkundskabens klare lys set uheldig ud, men indtil nu har så vidt vides alle prøvet at gøre det bedste for landet. Hvilken også set i den enorme rigdom vi har samlet sammen i landet.

Kommentar
Fra : Udelukket

Dato : 20-10-09 05:38

Den mest ansvarlige politiker var Jacob Haugaard. Vi fik medvind på cykelstierne i begge retninger + større julegaver.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 21-10-09 11:48

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-10-09 19:57

selv tak