/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tab af data/backup
Fra : marc43
Vist : 402 gange
100 point
Dato : 19-10-09 15:42

Jeg har fået en ny PC og er gået fra windows XP til Vista. Inden min gamle PC gik fuldstændig ned har jeg løbende lavet backup både ved at kopiere filer over og også ved at benytte windows guiden fil-overførsel. Jeg har overført alt til en maxtor extern harddisk og har været sikker på, at filerne lå på den. Desuden har der ligget omkring 20 film og 20 MP3 albums på min eksterne harddisk.

Da jeg nu vil overføre alle mine data til den ny PC så ligger der næsten ikke noget på den eksterne harddisk og i properties står der der, at den er på 178 MB og der er 177 MB fri (jeg mener, at den er større). Det synes jeg i sig selv er en underlig størrelse, men det, der fortvivler mig er, at jeg ikke kan se de data jeg har lagt ind. Der burde ligge en masse foldere, film, MP3 filer og .bcp filer mener jeg de hedder.

Desværre så er jeg ret ny i Vista. Har det noget at med den måde jeg logger på? at jeg ikke får lov til at se det der reelt ligger på den?

Venligst hjælp mig, da jeg er desperat. Alle mine billeder ligger på den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-09 16:00

Min 200 GB viser kun 186 GB
Det er måden man beregner størrelsen, og derfor vises der altid mindre end den påtrykte størrelse.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 19-10-09 16:25

Det ved jeg godt. Der ligger også nogle meget gamle data på den.

Jeg mener bare, at den var større end 178 MB. Det besvarer ikke hvor mine gamle filer er blevet af.

Det kan være, at jeg selv skal prøve med Isobuster, hvis der ikke er nogen, der kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 19-10-09 16:35

Der kan jo også ligge en lille skjult partition på den harddisk.

Hvis den har siddet i en comp. med backup system vil der typisk være en lille partition som er skjult.

Et partitionsprogram (boot CD) som eks. Gparted ville kunne se hvad der er af partitioner.
En ubuntu boot CD kan måske kigge på dine filer, og evt hente dem.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 19-10-09 22:42

Hvor stor var den eksterne harddisk du har brugt? Det ser ud til at det den nye pc kun ser det der var ledig. 178 MB er ikke meget med det du skriver var overført.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 19-10-09 23:36

Ja den skriver jo selv, at den er på 178 Gb, men det kan jeg selvfølgelig ikke huske. Jeg vil tro, at jeg har fyldt den næsten halvt op og jeg kan ikke se. Har prøvet med "golddigger", der kunne finde nogle af mine billeder, men den finder kun de mest gængse filer som jpeg og .doc. Ikke systemfiler som windows xp har skabt som .bcp filer. Tror jeg de hedder i xp.

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 24-10-09 00:02

Tak for svaret Eyvind.

Jeg kom ikke videre, men du får point for din hjælpsomhed.