/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Danmark overbord
Fra : PeterTheisen
Vist : 542 gange
20 point
Dato : 18-10-09 20:01

VK-regeringen smider Danmark overbord med skattereform, SP-penge og andre finanspolitiske lempelser.

De seneste tal har vist, at pensions- og bankindbetalingerne er steget markant siden lempelserne. Danskerne tør ikke at satse i krisetiden og holder Danmark i den økonomiske nedgang.

Allerede da krisen var begyndt, efterspurgte Socialdemokratiet og SF en vækstplan. Men man var klogere i Venstre og Konservative. Det private forbrug skulle hive os ind i højkonjunkturen. Nu viste det sig, at "den økonomisk uansvarlige venstrefløj" endnu engang havde ret.

Det havde de også forud for valget i 2007, hvor Helle Thorning-Schmidt gik til valg på mantraet "Velfærd frem for skattelettelser". Lige efter valget kørte regeringens besparelsestog således videre.

Lad os håbe, at vælgerne stemmer, som de har sagt, til kommunalvalget i november. Her står Socialdemokratiet og SF til omtrent 50 % af stemmerne. Men det er ufatteligt, at det er en sejlende økonomi og en ruineret velfærd, der skal sætte en stopper for danskernes klamme grådighed.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-09 20:23

Desværre ser det ikke ud til at du er blevet klogere gider slet ikke diskutere på dit niveau, Danmark er på afgrundens rand hver gang socialdemokraterne har regeret nogle år, så får de borgelige lov til at rette op på økonomien og får så skældud for det også - sørgeligt så kortsigtet du er

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 18-10-09 20:24

Hvornår har Socialdemokratiet bragt os på afgrundens rand, hvis vi ser bort fra Anker Jørgensens regeringstid?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-10-09 20:30

S-SF-regering ? Den FSS`r vist hurtigt af
Redde sig hvo som kan !!!

Iøvrigt er der ikke noget at sige til at vi sparer op, rart med en buffer da fyringerne vil fortsætte ind i næste år.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 18-10-09 20:32

Citat
Danmark er på afgrundens rand hver gang socialdemokraterne har regeret nogle år, så får de borgelige lov til at rette op på økonomien og får så skældud for det også - sørgeligt så kortsigtet du er

Jeg ved godt, at mit niveau er alt for højt til dig, men når du nu kommer med en så latterlig kommentar, føler man sig nødsaget til at spørge.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-10-09 20:34

Og iøvrigt er det svært at sælge varer til udlandet som jo også fattes penge.

Det ender sgu nok med et ophørsudsalg

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-10-09 21:00

Citat
Lad os håbe, at vælgerne stemmer, som de har sagt, til kommunalvalget i november. Her står Socialdemokratiet og SF til omtrent 50 % af stemmerne. Men det er ufatteligt, at det er en sejlende økonomi og en ruineret velfærd, der skal sætte en stopper for danskernes klamme grådighed.
- det eneste positive ved dine evig ukorrekte og usaglige indlæg er, at du med al tydelighed for vist hvad det er for en gang bævl der vil ramme os alle hvis S/SF kommer til.

Citat
Det private forbrug skulle hive os ind i højkonjunkturen. Nu viste det sig, at "den økonomisk uansvarlige venstrefløj" endnu engang havde ret.
- ja bare ærgeligt at den MEGET økonomisk uansvarlige ventrefløj ikke ville være med til at følge Skattekommisionens råd, da de havde fundet ud af at der var flere stemmer i lempelse af bundskatten til trods for at alle eksperter har sagt at det ikke vil havde den store effekt.

Nej, den MEGET økonomisk uansvarlige ventrefløj er ligeglad med DK - man vil bare have taburetter, koste hvad det vil - og det kommer det til hvis de kommer til.

Kommentar
Fra : Gopinath

Dato : 18-10-09 21:31

Jeg er helt enig med trådopretter. VK har ødelagt Danmark.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 19-10-09 01:44

Mundlort. vi stemmer sku venstre

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 20 point
Dato : 19-10-09 11:36

Jeg er også enig med trådopretter denne gang. VK regeringen har fejlet godt hjulpet af Dansk Folkeparti. Og jeg vil ALDRIG stemme på Dansk Folkeparti. Dan de altid stemmer til højre, så stemmer jeg til venstre.
Og hvem vil dog påstå at den nuværende regering har gjort det godt? Vi fattes penge, det meste er privatiseret og fortsætter den nuværende regering, så varer det ikke længe før vi skal betale for at låne en bog, betale for at gå til lægen, betale for at blive indlagt. Jo hurra for et fallitbo.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 19-10-09 15:46

Citat
- ja bare ærgeligt at den MEGET økonomisk uansvarlige ventrefløj ikke ville være med til at følge Skattekommisionens råd, da de havde fundet ud af at der var flere stemmer i lempelse af bundskatten til trods for at alle eksperter har sagt at det ikke vil havde den store effekt.

Hvorfor er det lige, at større speedbåde, mere fransk vin og skirejser vil forbedre dansk økonomi? Der er mange mennesker, der ikke vil gå på arbejde, fordi det ikke kan betale sig. Måske var det en idé, hvis man øgede gabet mellem at sidde på overførselsindkomst og at have et lavtlønsjob.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 19-10-09 15:48

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-10-09 18:10

Selv tak.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-10-09 18:30

Citat
Hvorfor er det lige, at større speedbåde, mere fransk vin og skirejser vil forbedre dansk økonomi?
, ja en skøn forenkling så man rigtig kan sætte "de rige" i et grummere lys.

1. Prøv at spørge den tidligere social demokratiske skatteminister som var formand for komissionen !
2. Det handler om at sætte gang i forbruget, og hvis lempelse i topskatten giver en bedre økonomi, så er det vel det rigtige, pånær hvis du som så mange andre fra den økonomisk uforsvarlige fløj lider lidt af en grim gang ondt i r..... - for gud forbyde at dem der yder mest for en gang skyld får lidt igen.