/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
website tyv
Fra : rasmine1954
Vist : 516 gange
13 point
Dato : 18-10-09 17:41

Er der nogen der ved hvor jeg kan henvende mig.
Jeg opdagede for nogen tid siden, at der er en der har tyvstjålet MIN artikel om pelspleje på hunde og lagt den på sin hjemmeside med underteksten Venligst udlånt af.......mig......hvilket er løgn...jeg har aldrig givet vedkommende ret til at bruge min pelsplejeartikel som er ret omfattende.

Ved et kig i dag på http://www.lisashundesalon.dk/200-pleje.htm har hun - trods 2 henvendelser fra mig om at fjerne artiklen fra sin side ikke reageret og den sidder der stadig og griner ad mig.

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 18-10-09 17:48

Her er der link til ophavsretsloven:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12014

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 23 point
Dato : 18-10-09 17:57

Hvis du er medlem af forfatterforeninge eller tilsvarende, får du hjælp der, ellers er det noget med en sagfører og sagsanlæg om ophavsret.
Men det er din"pels" vel ikke værd.
så send hende en faktura med moms og det hele på honorat for artikkellen.

Nu har du vel ikke publiceret på facebook eller sådan noget. For der fraskriver man sig alle rettigheder, og giver ret til fri udnyttelse.

Godkendelse af svar
Fra : rasmine1954

Dato : 18-10-09 18:03

Tak for svaret transor.

Nej....sådan noget har jeg ikke på facebook......jeg har artiklen på min egen hjemmeside og har givet en af mine gamle elever lov til at bruge den på hendes hjemmeside. Det er alt

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-10-09 15:13

Du kan jo tage til frederikshavn, de har jo være søde og skrive hvor deres butik er.
Ellers giv dem et ring... det lyder som om du kun har emailet dem.