/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ikke tilstrækkelig diskplads p
Fra : LNM
Vist : 757 gange
100 point
Dato : 18-10-09 10:37

Har en meget gammel Pc (Intel,Pentium 4 CPU 2.80G Hz 512 MB RAM)med XP Home Edition version 2002 Service Pack 3 med Office Enterprise 2007.

C- drevet er ved at være brugt og der er50 GB plads på D drevet.
Bruger kun Pc en til Mail og en smule surf på nettet.
Har en Hp dv/7- 1290 eo til det tunge arbejde, på trådløs router

Har foretaget disoprydning mv
Kà det hjælpe at Komprimere drev ?
Hvilke programmer kan evt. flyttes over på D drevet ?

Kan de hjælpe at bytte Office 2007 ud med:MS office 2003 pro

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-09 10:42

Start med at flytte alt hvad der hedder billeder,film og dukumenter over på D.....

Det er næppe programmer der optager diskpladsen....

Eller lad spil ryge samme vej....

Citat
Hvilke programmer kan evt. flyttes over på D drevet ?

Det er der INGEN der kan - men de kan slettes og installeres påny på drev D.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 18-10-09 10:44

Citat
Kan de hjælpe at bytte Office 2007 ud med:MS office 2003 pro

Ja, og så slet det i 2003 du ikke bruger.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-09 11:19

Har du også lavet en oprydning i Systemgendannelses punkter?

Tast Winlogo+R, så åbner Kør boks, skriv, cleanmgr klik OK
vælg drev C, OK
vælg fanen Flere indstillinger, i punktet Systemgendannelse, klik på Ryd op
så kommer en boks der spørger om du er sikker, klik ja

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 18-10-09 11:50

Har flyttet alt : Billeder- dokumenter mv. og systemgendannelse.

Men er det alle programmer incl. office 2007 der kan fungere på D drevet ?
2007 fylder 605 MB, så det vil jo hjælpe betydelig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-09 11:55

NÆSTEN alle programmer kan fungere fra et andet drev....

Det vil stadig bruge "noget" af drev C da styresystem ligger der, men det er minimalt....

Hvor stor er dit drev C da siden 600 mb kan være et problem ??????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-09 11:56

Hvis du laver en frisk installering af 2007 på D drevet, så skulle det da meget gerne virke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-10-09 11:58

Jeg har et E drev på 250gb hvor jeg installerer diverse video/musik programmer,
der er ingen problemer

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 18-10-09 13:06

Må nok ud at investere i ny pc !!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-09 15:20

LNM ->
Citat
Må nok ud at investere i ny pc !!

Nope !

Jeg har en Fujitsu/Siemens 730 M.Hz CPU, 512 Mb. RAM, on-board grafik chip (Intel© 8xx serien) på bundkortet ..og sølle 10 Gb. diskplads til Windows XP PRO på C:\ drevet ..sammen med ALLE andre programmer ..og jeg har mange tilføjelser (Flash, JAVA, ADOBE, Diagnose- og CD/DVD-Brænder programmer mm. ) og andre utilities, som f.eks. flere forsk. Browsere:
IE, Firefoxc, Opera, Safari, Netscape, Flock, Google Chrome ..og deres plug-ins.

Sid Meier spillene : CIV III og Alpha Centuri, samt udvidelsen; Alien Crossfire mm. er lagt på mit D. drev (40 GB.)

Web, Film, Musik, DATA (..mest kildekode) og andre 'finurligheder' ligger på externe drev: 20.. og 250 Gb. drev via USB porten.

Mit C:\ drev med XP ..og 'mange' utility programmer fylder ca. 7 Mb. ...resten, 3Gb. bruges til SWAP (sidefil) og System temp. filer (..herunder; Temporary Internet Files ..osv. )

Derudover er der ind imellem 2 USB-Key drev tilsluttet, som benyttes til fysisk 'transport' af div filer.

Maskinen kører som en drøm ..og uden fejl på 10'ende år !!!
, men jeg 'spiller' nu heller ikke grafik intensive spil ..eller fildeler visa P2P eller Torrents

Det 'hele' handler i det væsentlige om:

1.) Diskoprydning og -fragmentering.
2.) En registreringsdatabase uden fejl og 'døde' nøgler. (Brug en Reg.Cleaner.)
3.) Opstart KUN nødvendige filer: Quicktime/iTunes, RealPlayer osv. er f.eks. RENE tidsrøvere !!!
4.) Slet alle 'forældede' programmer. (Ku' f.eks. være gamle JAVA runtime moduler og deslige.)
5.) Hav tålmodighed og giv dig god tid
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-09 15:23

Citat
Mit C:\ drev med XP ..og 'mange' utility programmer fylder ca. 7 Mb.

..sludder: fylder ca. 7 Gb. !

..men så langt ka' du vel godt selv regne den ud

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-10-09 20:45

Du altomfavnende Molokyle.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan LNM har det med pc-ere . Men måske du burde uddybe + skrive links til programmer mm. i disse fine råd :
Citat
1.) Diskoprydning og -fragmentering.
2.) En registreringsdatabase uden fejl og 'døde' nøgler. (Brug en Reg.Cleaner.)
3.) Opstart KUN nødvendige filer: Quicktime/iTunes, RealPlayer osv. er f.eks. RENE tidsrøvere !!!

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-10-09 20:48

Og dette proffe "Rensningsprogram" er gratis i et år:

http://www.iobit.com/security360.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-09 23:21

Det er igen igen blevet over Heller22s sengetid, det program som profilen linker til er ikke et rense program men et antivirus program
Men siden er god nok, det skulle bare være et andet program som kan rense
http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html
og den er helt gratis, ingen tidsbegræsning der

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-09 23:24

Du kan i et snuptag flytte alle dine dokumenter med mere, over på D drevet det giver plads på C drevet som så er forbeholdt Windows og alle programmer, læs her hvordan:
http://support.microsoft.com/kb/310147/da

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-10-09 23:27

Det er Molokyle som har æren af at IObit er blevet kendt på Kandu

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-10-09 02:00

http://www.iobit.com/security360.html

Mr. Ubuntu - prøv at åbne programmet, og du vil opdage, at det IKKE er et antivirusprogram, men det tjækker bl.a for Malware, Security risks mm.

Og mit indlæg kl. 20.45 var sådan set også bare et fredeligt indslag, for at bakke Molokyle op.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-09 09:06

Inden man skråsikkert sabler andres indlæg ned, var det måske en idé, at kigge nærmere på indlægget først.................................hvis det nu absolut SKAL kritiseres.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-10-09 20:53

Citat
hvis det nu absolut SKAL kritiseres.

God aften Eyvind.

Jeg har da ikke sablet Molokyles indlæg ned. Ej heller har jeg kritiseret det . Tværtimod da .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-09 21:08

Heller - tør øjnene........................................det var slet ikke til dig.
Det var ovn der var lidt hurtig på tasterne.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-10-09 23:12

Ok. Så er jeg mere rolig, tak. . Apropos det med at tørre øjnene: Nu kan man dæleme købe TUDEKIKS hos Rema 1000 .

Mvh Chris

Godkendelse af svar
Fra : LNM

Dato : 20-10-09 19:07

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-09 01:11

Selv tak
Var jeg hurtig på tasterne måske det er ikke pænt af mig at drille, men Security360 er altså et sikkerheds program og ikke et rense program, jeg bruger den selv på min XP computer