/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Nu lykkedes det
Fra : TheRealDeal
Vist : 817 gange
200 point
Dato : 18-10-09 09:10

Kære alle

Hvor er jeg glad, der er to ting som har gjort mig glad, for det første min jagtkammerat var i går så heldig at skyde sit første stykke kronvildt, en lille spidshjort og for det andet har jeg nu endelig fået en ny hvalp fra en seriøs opdrætter og hvalpen har i de tre uger jeg har haft den vist den er utrolig nervefast og lærenem, det anden nervesvækkede hvalp har jeg givet til en landbofamillie, der bare skal bruge den som klappehund, jeg håber den får det godt.

Jeg ved godt det jeg skriver nu, kan bringe tingene op på et højere plan, men den hvalp jeg her har købt er med Spangkildeblod i årene på både faderens og moderens side og det virker, aldrig har jeg set så glad og udadvendt hund, det lover godt for fremtiden.
I aftes efter vi havde fået slæbt hjorten hjem lukkede jeg min lille guldklump ud, efter den havde studeret hjorten, begyndte den at bide i hjortens ene bagløb, hvor blev jeg glad

Det der ærger mig, er at jeg lyttede til de forkert personer, vedrørende købet af den sidste hund, aldrig mere vil jeg have en hund inden for dørene, som kun bliver til fuglejagt, det er helt sikkert

Nu skal den tilmeldes til en hvalpekursus i en jagtforening hvor der er en seriøs og kompetent underviser.

Nu har jeg et spørgsmål, er der ting jeg kan påbegynde i hundens træning på nuværende tidspunkt?

En rigtig glad TRD

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 18-10-09 09:48

Til Tre Deal Deal.

Først tillykke med hvalpen, vi må så håbe du har fået den rigtige hund
Du kan roligt begynde dresuren, stille rolig og små korte lektioner, gerne flere gange dagligt. prøv og læs hunden hvordan den reagere på de forskellige komandoer og på forskellige tonrfald, dan dig din egen mening, lad vær med at lytte for meget til andre.
Hvalpen har selvfølgeligt godt af at komme ud sammen med andre hunde. Nogle af de kloge hundeinstruktøre behøver ikke at havde slugt alverdens visdom, fordi de har fået en lap papir på de er instuktør, vi hører til stadighed om uheldige eksempler, om nogle af de instruktøre der aldrig selv får en brugbar hund, ingen nævnt.

Ja ja din kammerat, altid en begyndelse med en spidshjort, et tillykke til ham også.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-10-09 09:53

TRD

Tillykke med din nye hvalp. Det er altid meget spændende at skulle begynde et nyt liv med et nyt familiemedlem, for sådan synes jeg en hvalp skal betragtes, uden man behøver at kamme helt over i overdreven omsorg og pleje !! Det er sjældent at høre så positivt og glad et menneske - herligt !
Du bør allerede nu starte den basale lydighed med at lege tingene ind i hunden - i den alder er de meget behagesyge og det skal man benytte sig af - ros, ros og atter ros og når (ikke hvis) den så begynder at lave numre, irettesæt den stille og roligt med et nej ! Den fatter det lynhurtigt !
Når du skal starte på kursus i jagtforening, så skal du sikre dig, at man ikke der bruger den gammeldags kadaver-dressur med tvangsapportering m.m. - en hund er ikke anderledes end vi mennesker: Dét den synes er sjovt, kan den slet ikke lade være med at udføre og det skal man benytte sig af. Brug så få og korte kommandoer som muligt, i et ordentligt stemmeleje uden at lyde barsk ! Mange begår, efter min mening, den fejl at råbe og skrige alverdens kommandoer ned i hovedet på hvalpen - den dag hvor det virkeligt er nødvendigt at sætte turbo på, er hunden fuldstændig ligeglad med det høje toneleje når den er vant til at høre på skrigeriet. Forseelsen kunne f.eks. være at den er på vej over en befærdet vej - i den situation er det på sin plads med høj stemmeføring.
Har den pågældende special-klub ikke et dressurtilbud du kan bruge, eller er det sådan et sted hvor man ikke er velkommen medmindre man er ejer af en hvalp med de rette "papirer" - det findes desværre inden for mange racer.

Men held og lykke.

Øjenvidnet4

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 18-10-09 10:36

Start med at lær den at være renlig, at komme når du kalder, at sætte dig på kommando og at lægge sig på kommando. Det kan de lære inden de er 12 uger og de kan være stuerene på 3 dage.

Siger ejer op opdrager af 3 schæferhunde.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 18-10-09 13:13

Hej TheRealDeal.

Hvad er bedre end en fredelig søndag med strålende solskin og efterår som ingen kan have noget imod.
Det er sandelig noget af en solstrålehistorie med din nye hvalp. Det er vel nok skammeligt med den anden hund du havde fået - havde den ingen jagt i sig eller ? Min datter og svigersøn måtte desværre sige farvel til deres gamle hund, som havde tjent dem i 13 år, i forrige uge. Nu vil de gerne have en ny og har talt om Kleiner Münsterländer - er der noget omkring denne race man skal være obs på ? Den skal bruges som alsidig jagthund til det hele og derfor ville det være ærgerligt med en af forkert afstamning som kun kan bruges til prøver. Jeg kender ikke noget til racen, men du synes stort set altid at være seriøs, så jeg vil derfor rådspørge dig, da du åbenbart har haft problemerne inde på livet !

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 18-10-09 19:17

Kære Provst

Nej den havde igen jagt i sig, det var en mærklig hund, utrolig blød og følsom over for støj, den brød sig ikke om at køre i bil eller hvis den kom et fremmed sted hen var den meget usikker, der var et eller andet galt, den nye er helt upåvirket af alt det nye, en rigtig glad og fri hvalp, der har mod på livet.
Jeg sender dig en personlig besked, så skal jeg nok fortælle dig om hvordan det kan gå, når dem der ved noget om tingene, ikke ved noget når det kommer til stykket.
Du skal ikke købe en hvalp, hvor forældrene kun er er afprøvet på fugl (udsatte fugle) det er bare ikke godt nok, du skal have en hvalp hvor forældrene er afprøvet på fuldbrugsprøve i flere generationer tilbage og det er Spangkildehundene eller de hanhunde som er blevet brugt i avl fra udlandet

TRD

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 18-10-09 20:47

Til The Real Deal.

Kan det virkelig passe er der kun er en enkelt linje indenfor munsterlænder der dur til noget, på jagt har jeg godtnok sjældent set en munsterlænder der var vær at klappe i hænderne for. I mine yngre år hvor jeg var prøveleder, var der ikke mange al slagsen, og vudere ud fra. Blandt de kontinentale racer var det hovedsageligt korthår ruhår gl dansk og visla der var fremme.
Jeg skal ikke tale mod bedre viden, men at alle hunde fra en bestemt avler og af samme linje skule være nervøse ubrugelige indivier, den køber jeg ikke, før det modsatte er bevist, jeg mener at havde læst en bestemt hanhunde ejer, har foretaget paringer med sin munsterlænder, så lang væk som i Norge. og med en hund af helt anden afstamning end spangkilde racen. jeg kan hilse og sige denne munterlænder ejer er ikke en hrr hviken som helst.
Ja nogle kan lide datteren og nogle moderen, er det ikke sådan det hænger sammen, husk blandt mennesker er der også nogen der falder uheldigt ud, vi skal lade være med at generalisere, selv for hunderacer man ikke selv kunne drømme om at anskaffe. så er det sagt.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 18-10-09 21:00

Til i munterlænder debattøre, jeg tror i er ude på at drille min gode gamle hårdt prøvede ven Bent Ballegaard Knudsen, bare vent, ham og Trold skal nok sætte jer på plads, når de kommer hjem fra jagt.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 18-10-09 21:47

Til TheRealDeal.

Tak for dit svar både her og den private besked du sendte mig efterfølgende - jamen det er da uhyrligt som visse kennelejere opfører sig. De burde anmeldes til kennelklubben for urent trav og derefter ekskluderes !
Jeg tror jeg vil forsøge at overtale min datter til en anden race, men det bliver nu nok svært - det er jo hende og hendes familie der skal leve med kræet !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-10-09 22:54

Nå nu er jeg lige pludselig på jagt - i en anden tråd blev jeg ellers beskyldt for ikke at være det

Fordi jeg kunne skrive til Jer - habibipro har du aldrig hørt om en bærbar PC ???????

Med hensyn til hvor og af hvem folk vil købe hund, så rådgiver jeg aldrig før jeg personligt har talt med de pågældende - hunden skulle jo nødig ende hos nogle, som ikke kan klare den

Jeg er skam på jagt i nu, vi har lige spillet kort,fået kaffe,cigar mv. Så det vare ikke længe, så sover vi til brændets knidtren i pejsen, herligt og endnu en jagt dag i morgen mandag

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 19-10-09 00:02

Til BB
For fanden mand,hvor ville jeg gerne spille kort med BB, jeg er god til at tælle kort , det vil også være nødvendigt, da du sagtens ikke kender forskel på ruder dame og klør knægt,når det kan være i spiller sorte per, det skal der ikke den store hjerner til, jo BB kaffe med cigar og konjak, hvis konjak betyder mm, jo hvilken herre.
Hvordan var det, da bette Bent skulle begynde med jagthund, var det ikke ruhår, nej dem havde du ikke evner til, her måtte hundeinstruktøren give fortabt, er det ikke rigtigt bette Bent, du er bange for store hunde
Bette Bent du er let at følge, når du er hjemme sidder du nede i hummeret og klapper på tasterne.
Synd for bette Bent, han ingen udbytte har at prale med i dag, nok mere hældig i morgen

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 00:28

Det er vel ikke TRD eller hans ven??????

Link: http://www.jv.dk/artikel/756661

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-10-09 08:02

Den eneste form for kortspil Knudsen magter, er et slag "gris"
Jeg talte med et par af Knudsens "venner" som hjælper til når Knudsens har en af hans jagter på "vilde fugle" Knudsen er ikke på jagt på Løvenholt, Knudsen befinder sig hjemme på hans selvudnævnte kontor.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-10-09 08:25

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 00:28

--------------------------------------------------------------------------------
Det er vel ikke TRD eller hans ven??????

Link: http://www.jv.dk/artikel/756661
-----------------------------------------------

Gad vide, om journalisten på jv har været i "praktik" hos Ballegård - så mange fejl i så lille en tekst er ikke ligefrem nogen god reklame for journalisten, avisen (eller Ballegård)

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 09:27

Det kan da aldrig vedkomme mig - jeg har jo ikke skrevet det, men du følker dig måske ramt

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 09:29

Husk nu at rette slåfejl Selvfølgelig skulle der havde stået: FØLER -

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 19-10-09 09:39

Krigse tider, er nok årsagen til at bette Bent må sidde hjemme og surmule, fordi han ikke kan leje dagjagter ud, mange brænder inde med deres udsatte skydefugle i år. Priserne er mange stæder faldet 1/3 eller mere, så kan de fortsat fodre eller skyde dem selv, og sælge dem til vildthandlerne under en 10 krone.
Normalt begavede folk, tager ikke deres bærbare med på jagt, inden er bette Bent ikke normalt begavet ellers er han ikke på jagt, sådan er det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 10:13

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 19-10-09 09:39

--------------------------------------------------------------------------------

Krigse tider, er nok årsagen til at bette Bent må sidde hjemme og surmule, fordi han ikke kan leje dagjagter ud, mange brænder inde med deres udsatte skydefugle i år. Priserne er mange stæder faldet 1/3 eller mere, så kan de fortsat fodre eller skyde dem selv, og sælge dem til vildthandlerne under en 10 krone.
Normalt begavede folk, tager ikke deres bærbare med på jagt, inden er bette Bent ikke normalt begavet ellers er han ikke på jagt, sådan er det.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kloge Åge Jeg lejer ingen jagter ud!!!!

Og vil du købe fasan kyllinger så ved jeg hvor men prisen er 100 kr. stykket, men husk at du skal dokumentere at de er til avl......

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 19-10-09 10:58

Kl 0927 og 0929 skriver Knudsen på sin bærbare, er det midt i øl pausen under Knudsens så kaldte "jagt" der afholdes på Løvenholt?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 19-10-09 11:40

Kære alle

BB1 skriver
Citat
Og vil du købe fasan kyllinger så ved jeg hvor men prisen er 100 kr. stykket, men husk at du skal dokumentere at de er til avl......

Udsættes der stadig fasaner på den tid af året, selv om det er forbudt, er det måden at omgå loven, ved at der stilles dokumentation om man kun vil bruge dem til avl

TRD

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 19-10-09 12:04

Tydeligt eksempel, forfatteren er ikke på jagt, heller ikke i dag, han har travlt med at skrive, han skal bare drilles, så farer han til tastaturet, ja sikken en landsbytosse, og lyst løgner.
Nå ja, det er jeg nok ikke ene om at havde opdaget.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-10-09 13:05

BB1 foregiver at være på jagt i dag - men nej !! Fra en yderst pålidelig kilde har jeg d.d. hørt, at han skal spille sig selv i en DOGME-FILM, vistnok instrueret af von Trier. Temaet skulle være: En lystløgner fortæller eventyr for jægere og andet godtfolk, på bedste dogme-vis med håndholdt kamera, uden brug af rekvisitter m.m. Derfor er han i stand til at skrive til os alle sammen på KanDu. Optagelserne skulle vistnok foregå i hans garage-anlæg, som er blevet ændret til formålet og derfor har han haft besøg af håndværkere for nylig !
Det ord som Provsten forgæves har efterlyst fra ham, dogne, er i virkeligheden blot en stavefejl fra bb1's side - johhhh, der er en forklaring på alting her i livet.

Øjenvidnet4²

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 14:31

Så længe habibipro nægter at der findes bærbare PC`ere gider jeg ikke skrive med hylerne!!!!

Så længe TRD antyder at man omgår loven ved at købe og sælge fasaner - gider jeg ikke skrive med hylerne!!!

Så længe øjenvidnet tror på løgne fra andre, så gider jeg ikke skrive med hylerne!!!

For det er helt klart hvad det hele formålet er PERSONFNIDDER ikke spor andet og det er alle andre hvis også godt trætte af efterhånden

Så børnene i blå stue må lege med dem selv.....

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 19-10-09 14:48

Lystløgneren fortæller blot mere om sig selv, end om alle vi andre.
Nu er det helt galt, julemanden er rejst med kanen for at hente julegaver, til politimanden og forsikringsmanden, som har hjulpet med at udrede spørgsmålet om knive og våben, medens han er ved bageren, for at hente brød til det store opdigtede jagtselskab. Kommunikationen mellem jægerne i det stor jagtselskab er ikke den bærbare, den forstår det selebre selskab bestående af analfabeter ikke at benytte, de bruger blot kun afgives sinalskud.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 19-10-09 14:49

Kære BB1

Jeg antyder ikke noget med at omgå regler, det er dig der antyder, hvis det kan dokumenteres, så kan man godt købe kyllinger hvis de skal bruges i avl, altså du køber en kylling for 100 kr og så sætter du den ud og sælger den for 200 kr eller mere, jeg vidste ikke den slags svineri fandt sted

Nu medens jeg har dig kære BB1 kan du ikke lige forklare mig og uddybe dette indlæg som du har skrevet på DJ`s hjemmeside
Citat
Tilskudsordningerne fra EU til non food produkter er forhøjet til gavn for ikke blot markvildtet, men bestemt også vandmiljøplanen.
Det ser derfor slet ikke så sort ud lige på det punkt, men sympati for os der forsøger at gøre noget. Er ikke nok for vi får jo ingen EU tilskud. For os er jagtdagene, det der skal finansiere det hele og reduceres de, hvilke muligheder er så tilbage?
Du har helt ret i at uden supplerende udsætning går det helt galt, men så længe der findes opdrættere her i landet, som eksportere agerhøns og æg er der ingen problemer i det. Dog skal man være klarover at hos opdrætterne er der også problemer i det reglerne for opdræt er forskellige E.U. landende imellem. Bl.a. Må man i Frankrig have fuglene gående i bure i flere lag, hvilket giver en langt billigere produktion.

Jeg troede ikke du solgte jagter for at få din økonomi til at hænge sammen?

TRD

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 19-10-09 15:02

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-10-09 14:31

--------------------------------------------------------------------------------
Så længe habibipro nægter at der findes bærbare PC`ere gider jeg ikke skrive med hylerne!!!!

Så længe TRD antyder at man omgår loven ved at købe og sælge fasaner - gider jeg ikke skrive med hylerne!!!

Så længe øjenvidnet tror på løgne fra andre, så gider jeg ikke skrive med hylerne!!!

For det er helt klart hvad det hele formålet er PERSONFNIDDER ikke spor andet og det er alle andre hvis også godt trætte af efterhånden

Så børnene i blå stue må lege med dem selv.....

Mon vi kan regne med hvad landsbytossen skriver, med ikke at skrive mere, det har han lovet så tit.

Hvorfor bliver landbytossen så ved med at skrive til hylerne? Skal Habibi Pro svare, nemlig for stadig at kunne modtage tossepenge, er det ikke sådan det er fat.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 19-10-09 15:26

I jagtforfatterens fantasiveden er han ved at forberede den store jagtmiddag, hvor der står på menukortet bortfløjen fasan med luftsovs med gåsevin fra Gudenåen. ikke dårligt vel da

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 19-10-09 17:33

Tak for svaret granner01

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-10-09 18:13

Selv tak og held og lykke med hvalpen.