/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Rabat på Mac?
Fra : Gopinath
Vist : 3816 gange
70 point
Dato : 17-10-09 23:56

Hejsa.

Jeg vil gerne købe en 15" Mac book pro.
Men er der nogen måde jeg kan få 10% rabat eller lign? Jeg ved at f.eks Dell kører med rabatkoder til tider.
Eller andre måder? Nogen der har haft succes med at prutte om prisen? Det er jo ikke ligefrem billigt, men fair nok dog.

Accepteret svar
Fra : vigil

Modtaget 80 point
Dato : 18-10-09 00:16

Hvis du er studerende og over 18 år - eller underviser på en højere læreranstalt, så kan du få rabat på Apples online store:
http://store.apple.com/dk/browse/home/education_routing?mco=Nzc1MjQwMw

Humac giver også rabat til lærer og studerende:
http://www.humac.dk/uddannelse/priser/

Jeg ved ikke hvordan Fona forholder sig til uddannelsesrabatter - men spørg og henvis til de gode muligheder andre steder.

(Er du nu hverken studerende eller underviser ..... tjah, så kan det jo være at du kender en af slagsen, som kan hjælpe dig med at gå på indkøb .... )

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-10-09 00:42

Jeg har tit prøvet at prutte om prisen på Mac - og det er aldrig lykkedes endnu.

Til gengælg er deres coin offers altid en god handel - og hvem kan ikke stadig blive fristet af klassikeren Big Mac, selvom det er svært at prutte om prisen på den. Hvis du er heldig kan du snakke noget ketchup eller frit sauce ud af dem hvis du venter med at bestille det til du får maden udleveret.

Vær altid opmærksom på om der er gode tilbud på deres menuer - det er tit en god forretning at købe en menu. Dem kan du heller ikke prutte om prisen på.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 18-10-09 05:24

Alt kan lade sig gøre? se Rabatten/ Forbrug/ ? DR/ tv2

Bare vær fræk nok_ det er dine PENGE, ikke andres.
Hvis du kan (bøffe) dig til LIDT extra, så kan du sikkert også få det billigere!!
Eller køb en`uden styresystem, og spørg HVAD den så koster. UDEN.

NB: Styresystem til MAC kan hentes alle steder på nettet.
Om de virker? godt spørgmål, har ikke selv MAC.
Men det tager ½ minut, at finde det.

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 18-10-09 08:52

@ mælkergodt
Citat
Eller køb en`uden styresystem, og spørg HVAD den så koster. UDEN.
Styresystem til MAC kan hentes alle steder på nettet.
Om de virker? godt spørgmål, har ikke selv MAC.
Men det tager ½ minut, at finde det.

Det lyder som noget af det skøreste ......
For det første tror jeg ikke, at du kan finde en butiksny Mac uden det at seneste OS X er installeret
- og for det andet er det da som at lægge sig på ryggen med bugen blottet at arbejde på en computer der kører på et piratkopieret styresystem???
Og hvis man er parat til det, hvorfor så overhovedet investere i en driftsikker og avanceret maskine som Mac?????

Så hent dog hellere en billig Medion i Aldi eller Netto

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-10-09 10:14

Der er 6% hos Humac

Men glem alt om at prutte om prisen på Mac, de griner af dig hvis du prøver

Kommentar
Fra : Gopinath

Dato : 18-10-09 10:40

Hej Kortoververden:

Vil det sige at jeg kan få trækket 6% af prisen i en Humac butik? Eller er de 6% billigere end nettet?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-10-09 13:07

Citat
Der er 6% hos Humac

Men glem alt om at prutte om prisen på Mac, de griner af dig hvis du prøver

Nemlig! Ikke engang gratis ketchup kan man lokke ud af dem hvis man køber en Big Mac menu!

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 18-10-09 14:08

Citat
Vil det sige at jeg kan få trækket 6% af prisen i en Humac butik? Eller er de 6% billigere end nettet?

Det er de samme 6% rabat hos Humac og AppleStore - nemlig rabatten til studerende og lærere

Godkendelse af svar
Fra : Gopinath

Dato : 19-10-09 19:10

Tak for svaret vigil.