/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WMA Convertering til mp3
Fra : hjerterum
Vist : 2764 gange
200 point
Dato : 17-10-09 19:37

Hej, jeg har købt noget musik fra tdc play men nogle er mp3 og nogle er wma, og da det ikke er alle steder jeg kan afspille wma filer tænkte jeg dem converterer jeg da bare om i mit gamle program der hedder 4U vma mp3 converter, men nej det vil den ikke så gik jeg igan med windows media player men her skulle filerne komme fra en cd, så brændte jeg mine wma filer ned på en cd og så åbnede jeg den igen i windows media player og nu kunne jeg convertere mine wma filer til mp3..................................... men helt ærligt der må da være en nemmere måde at convertere wma filer til mp3 filer, har i nogle gode råd.

Det skal lige sige at al min musik er ærligt købt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-09 19:55

Du skal have fat i Tunebite, det kan klare konverteringen

Kommentar
Fra : gril

Dato : 17-10-09 19:57
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-09 20:01
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-09 20:02

Brugervejledning til Tunebite: http://www.piratgruppen.org/spip.php?article440

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 17-10-09 20:13

Hvorfor er nogle af filerne DRM protected, og hvordan kan det være at når jeg brænder mine wma filer så kan jeg godt lave dem om til mp3 filer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-09 20:19

Citat
Hvorfor er nogle af filerne DRM protected

Det er jo så TDC der kender svaret på det, har du afspillet et par sekunder af hver melodi inden du prøver at konverterer?

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 17-10-09 20:24

Ja det har jeg, jeg har betalt for det hos tdc.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-09 20:29

Så skal du, som du har gjort, brænde en cd og så rippe den,
du kan jo bruge en "rw cd", som kan slettes igen
eller bruge tunebite eller daniusoft programmet til at konverterer med

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 17-10-09 20:31

Nu har jeg lige været inde på TDC play for at se på nogle af de musiknummer jeg har købt, og fundet ud af lige inden man skal betale står der om musiknummeret er Mp3 fil eller wma fil, så kan det godt være jeg spørger dumt, hvorfor tager de penge for noget der er drm protected, det giver ingen mening........ eller hvad.
Jeg mente at nu hvor jeg har købt musikken så kunne jeg gøre med den hvad jeg ville....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 17-10-09 20:36

MP3, WMA og WMV
Hvis du køber musik i MP3-format, kan det afspilles med samme og overføres til bærbare afspiller.

Musik i WMA-format er beskyttet af DRM. Det er lovligt at rippe en WMA-fil, du har brændt på cd, til MP3-format. Det kunne f.eks. være for at få lagt musikken på en bærbar afspiller, der kun understøtter MP3 og ikke WMA. Da Mac ikke understøtter DRM, kan WMA-filer ikke afspilles på Mac.Læs mere om formater og mulighederne

Musikvideoerne leveres i WMV-format. Formatet kan afspilles på alle PCer. WMV er som WMA beskyttet med DRM (Digital Right Manager), som styrer, hvilke rettigheder du har til videoerne. Da Mac ikke understøtter DRM, kan videoer ikke afspilles på Mac. Læs mere muligheder med musikvideoer

Kilde: TDC

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-10-09 22:15

Citat
Nu har jeg lige været inde på TDC play for at se på nogle af de musiknummer jeg har købt
først skal du lige være enig med dig selv om du har købt eller ikke købt den musik du spørger om, TDC Play er gratis så der er noget selvmodsigende i det jeg citerer oven over, musik fra TDC Play kan/må ikke brændes på CD eller omdannes til andre filformater, når jeg skriver kan/må så betyder at selv om du kan så må du ikke og vi må ikke hjælpe dig til det, du skal ind på et piratforum hvis det er TDC Play musik

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-09 22:22

Man kan altså godt købe musikken på TDC Play

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 17-10-09 22:40

Hej o.v.n jeg syntes ikke jeg modsiger mig selv, jeg har ærligt skrevet at jeg har betalt for musikken, den musik du beskriver som er gratis fra TDC kan jeg kun bruge på min pc. men jeg har givet 8,- kr for nogle musik stykker jeg godt kan lide og som jeg så opdager at der er nogle der er WMA filer og det undrede mig hvorfor de alle ikke er mp3 filer, det var derfor jeg beskrev at jeg gik ind på TDC play igen for at se om de brskrev før købet om det var mp3 eller wma filer jeg købte, og bag musikstykket stod der om det var mp3 eller wma filer.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 17-10-09 22:41

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-10-09 22:46

Så blev jeg lidt klogere også i dag i mener altså at TDC kalder musikbutikken for TDC Play

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-09 23:07

Velbekommen...

Det er da på TDC Play siden der er en indkøbskurv, et lille skærmskud
http://manse9933.dk/sub/hent/uploade/file/tdcplay.png