/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kia Picanto, kan den chippes??
Fra : rasmushightower
Vist : 1991 gange
200 point
Dato : 17-10-09 18:30

Hejsa, jeg har lige erhvervet mig en kia picanto 1.1 ex med 65 heste.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad man kan gøre for at give den lidt flere kræfter?
kan man chippe den?
må man ?
andre alternativer?

Med venlig hilsen, og på forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 17-10-09 18:38

Hvis det er en diesel så ja så er det nemt nok

hvis det er en benzin er det måske muligt hvis man får nogle til at omprogramere styreboksen men det er ikke sikkert det vil give noget..

tja der er ikke nogen hurtig løsning så skal man enten flowe topstykket eller boreblokken op eller en anden knast ellers kan man altid få eftermontert turbo

Pris...cirka 1000 kr ekstra per Hk han vil have hvis der ikke skal monteres turbo, hvis du overhovedet kan finde nogle der vil lave det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-09 18:39

Må man....

Du må forøge med cirka 20% og ikke mere med mindre du kan bevis at bremser og styretøj og undervogn og andre sikkerhedsmæssige foranstalinger kan holde til de ekstra kræfter

Kommentar
Fra : Lassepg

Dato : 17-10-09 18:40

ja, du kan godt chippe den. Men da det kun giver omkring 10% ekstra, er det ikke pengene værd for din bil med 65hk. Hvis den til gengæld havde haft 80hk eller mere kunne det måske betale sig.
Andre realistiske alternativer kan jeg ikke lige finde på, så skulle du sælge den og købe en med en større motor, 2.0 eller større for de er billige lige nu. Men så bliver den også større og dyrere.

Kommentar
Fra : Lassepg

Dato : 17-10-09 18:42

Hvis det er benzin kan du sagtens få den chippet, til 1000-2000kr men det giver som sagt kun omkring 10%

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-09 18:44

Lasse, det var faktisk det jeg startede med at skrive

Kommentar
Fra : Lassepg

Dato : 17-10-09 18:46
Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 17-10-09 19:29

Forhandler og fabriks garanti afskrives 100% samtidigt med indgreb i bilens/motorens konstruktion og ydeevne.

Det vil hverken dit forsikringsselskab eller dit Finansierings selskab acceptere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-09 20:05

Beestone

Citat
Må man....

Du må forøge med cirka 20% og ikke mere med mindre du kan bevis at bremser og styretøj og undervogn og andre sikkerhedsmæssige foranstalinger kan holde til de ekstra kræfter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-09 21:41

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 2
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 8

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 17-10-09 22:51

Jeg har hørt at lige den model skal man bare gi´et længere gaskabel,så kan den ta´noget mere gas.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-09 22:56

Ha ha

Kommentar
Fra : rasmushightower

Dato : 18-10-09 08:17

Wow... Det gik stærkt :)

Tak for de mange svar, det gik godt nok stærkt!

Jeg troede egentlig ikke det gjorde forsikringen noget, når bare man meldte det! Det kan være jeg skulle vente med det til garantien rent faktisk er udløbet:)

-Så vil jeg i mellemtiden finde mig et længere gaskabel og vente i spænding på effekten ;)

Tak for de mange svar. Og god weekend!

Godkendelse af svar
Fra : rasmushightower

Dato : 18-10-09 08:18

Tak for svaret Nordsted1.