/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
skal en ny hd formateres
Fra : ara
Vist : 502 gange
50 point
Dato : 17-10-09 18:29

Hej.

Nøj hvor jeg bøvler med min nye extern HD.

Når jeg går ind i "denne komputer" og vælger administrerer og diskhåndtering
kan jeg se den nye hd. Her står at den er i orden. Jeg har ikke formateret den.

Skal man det med en ny HD?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-10-09 18:34

Det er en god ide at formatere den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-09 18:38

En nu harddisk er som regel formateret.
Du kan se nede på det farvede felt om den bruger hele harddisken.
Du kan også lige se om det er FAT 32 eller NTFS

Dit C: med styresytemet er normalt DISK 0

Din nye harddisk vil så være DISK 1

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 17-10-09 18:40

Følg o.v.n.'s anvisning du godkendte i går, så kører det

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-10-09 18:45

Til Klaudi.

Det gør det så desværre ikke.

Der er nogle ting der ikke kan findes, selvom jeg kan se at de er på Hd'en.

Kommentar
Fra : Lassepg

Dato : 17-10-09 18:51

På dansk:
Nej, du behøver ikke at formatere den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-09 18:51

Hvad viser den harddisk i diskhåndtering.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 17-10-09 19:31

Jeg har endnu ikke købt en ny harddisk som ikke skulle formateres for at kunne læse/skrive på den.

Det er rigtig at du inde i "Diskhåndtering" kan se din disk - men går du ind i "Denne Computer"
vil du ikke kunne se den - det kan du først når der er oprettet en partition og disken er formateret

Venligst ME67

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-10-09 21:43

ara
Nu har du haft så meget bøvl med den harddisk. Tag dog og formatere den og se om det ikke løser problemet. Skade gør det ikke.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-10-09 22:23

probemet var jo at jeg brugte 5 timer igår på at ligge alt det der skulle på den. Så er det sgu da surt at formatere hvis ikke det er nødvendigt-

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 17-10-09 22:23

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-09 22:56

Velbekommen, troede da at du formaterede inden du begyndte at "putte" data på

Så det er da surt hvis du så skulle hele rumlen igennem en gang til