/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 ultimate
Fra : bjarnebr
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 17-10-09 17:00

Kan man køre Windows 7 Ultimate på en bærbar computer?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 17-10-09 17:05

ja hvorfor skulle man ikke kunne det ? hvis den lever op til min kravene og gerne ligt mere når det er bærebar så er der ikke noget problem ved det

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 17-10-09 17:14

hvad er det for en computer du har?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 17:33

Har lige installeret det på en Xepto bærbar m Core2duo E8200 og 4 GB ram. Og det spæner bare derud af. Det kører faktisk hurtigere end Vista Ultima efter min mening

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-10-09 17:48

Jeg har en Medion Bærbar med 4 GB ram og en 300 GB harddisk og en Pention dobbeltkerne processor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 18:04

Hvad er der på den nu ?????

Du kan komme i klemme med drivere (til det hardware der er i den) - men ellers skulle det ikke være noget problem....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 18:23

Den er meget fint og kan sagtens klare det. Jeg har tidligere installeret det på denne stationære som jeg sidder ved nu og den er 2 år gammel. Da var der intet ptoblem med drivere. De var alle med i første hug.
Prøv det og se hvad der sker

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-09 18:25

Jeg tror ikke det er noget problem, specielt ikke hvis du har vista i forvejen.

mht. at komme i klemme med drivere osv., vil du ikke opleve de store problemer, dog skal du være opmærksom, hvis du bruger "gammelt" udstyr.

Hvis du vil være helt sikker, kan du downloade og installere dette program, det er lavet til at fortælle om man kan køre windows 7

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-09 18:42

Citat
Jeg har en Medion Bærbar med 4 GB ram og en 300 GB harddisk og en Pention dobbeltkerne processor

Min Zepto med 1,7 Ghz core 2 (ej duo) 2 GB ram 80 GB harddisk kører rimeligt med Win 7
Det er dog ikke helt optimalt da jeg ikke har en ordentlig driver til skærmkortet.

Selve kørslen er fin fin.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 18:51

Citat
Da var der intet ptoblem med drivere

Det var så også en STATIONÆR...

Problemet med disse bærbare "mærkekomputere" er at de, som oftest, er FREMSTILLET til ganske specielle styresystemer....

Såfremt der FINDES drivere, er det ikke noget problem, men de bliver ikke lavet hvis de ikke allerede findes.....

Medion og andre af den slags vil meget hellere sælge nye notebooks

Men har du en resque er det jo bare at forsøge - lykkedes det ikke kan du jo gå tilbage igen....

Det vil som oftest være skærm, lyd og evt camera der går galt.....

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-10-09 19:43

Tak for svaret punkler.