/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
dansk ordbog
Fra : freeeeeeeen
Vist : 733 gange
57 point
Dato : 17-10-09 12:16

jeg mangler en dansk ordbog til min office 2007. er der nogen der ved hvor man finder sådan en til word

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-10-09 12:21

du kan låne en på biblioteket
efter install bliver den på computeren

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-10-09 12:26

jeg havde nu tænkt at man måske kunne hente sådan en ordbog på nettet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 12:56

Google Translate er fin. Den er online, gratis og klarer det meste uden problemer. Selvfølgelig hvis du oversætter et helt afsnit skal man lige rette til men ellers ok.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-10-09 13:02

jeg bruger word til at lave opgaver i store tekster. derfor skal det være en ordbog til at integrere i ms-office. enten deres egen i ældre version eller en anden der er kompatibel. måske er jeg bare nød til at købe den kan bare ikke forstå den ikke er med på den cd jeg har orginalt med office

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-10-09 13:13

Citat
måske er jeg bare nød til at købe den kan bare ikke forstå den ikke er med på den cd jeg har orginalt med office

Hvilken udgave af Office 2007 har du?
Jeg benytter selv "Office til hjemmet og studiet 2007", og i Word 2007 er der standard indbygget flere sprog - Dansk, Tysk, Engelsk m.f.

Har du angivet hvilket sprog du ønsker at benytte?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 13:31

Du har vel en engelsk udgave ef Office 2007 og der kan du jo nok ikke bruge dansk ordbog, altså den i office indbyggede

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 13:32
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 13:34

Eller også skal du lige have den tilføjet din installation. I med skiven igen og opdater installationen.

http://bloggingabout.net/blogs/mglaser/archive/2006/10/23/Install-another-Office-2007-Proofing-Tools-_2800_e.g.-Dutch_2900_.aspx

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 13:36
Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-10-09 14:08

jeg har 2007 home and student engelsk. jeg kan godt finde dansk men der er ikke flueben ved det. så derfor er det ikke tilgængeligt.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-10-09 14:31

Så vidt jeg kan se, er du nødsaget til at købe en sprogpakke
http://buy.trymicrosoftoffice.com/buyemea1/basket.aspx?culture=en-GB
den koster ca. 275,- kr.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 17:35

Har du installations cd rommen til din udgave

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-10-09 17:55

ja jeg har lige købt den. jeg troede der var dansk ordbog med derfor valgte jeg en engelsk udgave da min vista er engelsk udgave. det er sgu lidt bummer at skulle give 275 kr. for en dansk ordbog oven i de 700 kr. jeg lige har givet for office. jeg bruger nu open office til at lave stavekontrol på danske dokumenter jeg skriver det er bare lidt bøvlet

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 57 point
Dato : 17-10-09 18:24

Har du kigget mit forrige link, for måske kan du tilføje den via din skive

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-10-09 18:35

er ikke lige med på hvordan du vil tilføje via skiven. prøv lige at forklar igen

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 17-10-09 18:50

jeg har lige kigget på skiven. der ligger ikke en dansk kun spansk og tysk øv øv

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 18-10-09 19:40

Tak for svaret Fijala. jeg måtte have 230 kr. op af lommen og købe ned sprogpakke. det virker så også som det skal.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-09 20:44

Fint fint og held og lykke med pakken i fremtisen