/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Irriterende Metro modstandere
Fra : Gopinath
Vist : 748 gange
50 point
Dato : 16-10-09 22:29

Er det ikke bare skide irriterende at der altid skal være nogle idioter på tværs af udviklingen?
De ved jo godt at der bliver bygget en Metro og at langt de flaeste gerne vil have det, så hvorfor helvede spilde andre folks tid på at forsinke det?
Her går jeg næsten ind for at bryde loven lidt og bare gå igang med byggeriet, så kan de evt få sig en erstatning bagefter, hvis der skulle være et eller andet lort der er blevet overset.

Det skete da også med et eller andet storcenter engang. Det blev bygget og blev kendt ulovligt, men man flytter sku da ikke lige et storcenter

SÅ kom nu ind i kampen og lad os få den skide Metro så købehavn kan blive en rigtig storby. Det ender sku med at jeg er 50 år inden den er færdig.

Finder man noget arkæologisk, så grav lortet ud hurtigt i store flager og undersøg det et andet sted. Vi ved jo godt der har levet folk før os og at jorden er fyldt med rester og andet fra den gang.

Så uanset om du er vant til din dejlige bænk på Enghave PLads, eller du er rig og bor med udsigt til Marmor kirken og ikke vil høre på støj de næste 10 år, så lad det for heævede da ikke gå ud over os andre.

I skulle fuldstændigt overhøres.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 60 point
Dato : 16-10-09 23:03

Du taler som de fleste 14 årige, og det kan vel ikke forventes at børn og andre svagt intelligente kan værdsætte den danske kulturarv, og anerkende den reele risiko for at gamle bygninger bliver beskadiget i forbindelse med et byggeri samt driften af Metroen på visse strækninger.

Så hav din mening, og glæd dig over, at du bor i et demokrati hvor alle er berettiget til deres egen holdning, uden at frygte repressalier, og så hold en sober tone overfor dem der tilfældigvis mener anderledes end dig

Kommentar
Fra : Gopinath

Dato : 16-10-09 23:23

Det er bare brok for broks skyld. Mon ikke dem der bygger det har styr på det de laver.
Ja de har ret til at have deres mening, men når flertallet vil have Metroen, så må de makke ret og stiltiende acceptere at verden vokser. Som du selv siger, så er det et demokratii vi lever i.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-10-09 23:42

Jo, for alt er jo gået efter planen med Metroen

Budgettet som er skredet fra 6 mia til over 15 mia

Grundvandssænkning på Christianshavn

Tidsplanen er skredet med 3 år

Iøvrigt er frygten jo flere steder så reel, at der endnu ikke er taget endelig beslutning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-09 04:13

Metroen bliver en succes, lige som den der allerede er bygget, og vi kan jo ikke standse udviklingen.

Men så vil jeg til gengæld vende bøtten og spørge hvorfor fanden unge mennesker udelukkende satser på storbyliv i fremtiden, hvad der allerede har medført landsbydød og at man ikke støtter småøer så meget mere, og at unge læger f.eks kun vil bo i København, vores dejlige land forsumper sgu uden for betonen og kaffebarerne
Et stærkt stigende antal børn har endnu ikke gået på en mark, og nok heller nogen af forældrene.
Studenter vil KUN bo i centrum, de er skiderædde for at bruge en halv time på transport

Jeg kender udmærket udtrykket "Tingene sker i København", men det er KUN fest og ballade og ikke et langt sundere og kreativt liv man kan have hvis folk spreder sig.

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 17-10-09 06:26

Metroen er fin nok, bruger den tit. Men måske skulle man ikke placere nye Metro stationer klods op af S-togs stationer og steder, hvor der i forvejen kører et hav af busser. F.eks ved Marmorkirken, & Gammel strand. Det virker lidt malplaceret. Så hellere nogle steder, hvor der ikke er så gode trafikforhold. - En ringbane, som man har snakket og snakket om i årevis. Det er også forargeligt, at man vil tage noget af Assistens Kirkegård, når man får tilbudt området Jagtvej 69, som står tomt nu, efter at Ungdomshuset, som aldrig burde være ryddet, ikke findes dér mere.

Er ikke modstander af fremskridt, tværtimod, men man må da gerne tænke sig lidt om.

MvH Kbh-N

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-09 07:04

Kbh-N -> At kunne skifte direkte fra S-tog og bus til Metro eller omvendt, er da ikke mindre end en genial trafikløsning

Gopinath -> Jeg har nu ikke hørt om nogen som var utilfreds med Metro'en. Kun med placering af stationerne og så højbanen, der har skåret Amager over på langs
Som Kbh-N mener jeg også, at Nørrebro problemet kunne løses ved at tage 69 grunden i brug ....altså efter den er gået Faderhuset af hænde. Super ærgeligt, hvis disse tosser skulle gå hen, at spinde guld på projektet

http://politiken.dk/indland/article809592.ece

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-10-09 09:51

At placere stationerne klods op af andre har jo et formål som er hurtige skift, bare se mylderet på gangen under Nørreport.

Hmm, gad vide hvordan de har projekteret under Hovedbanen, vil de bruge den gamle ulækre stiktunnel under perronerne som næsten ingen bruger nu, eller lave helt nyt ??

>Kbh-N, S-ringbanen er altså lavet færdig og kører lystigt.

Godkendelse af svar
Fra : Gopinath

Dato : 17-10-09 23:54

Tak for jeres input og meninger. Skulle lige ud med det