/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
fra fat 32 til ntfs
Fra : ara
Vist : 338 gange
50 point
Dato : 16-10-09 22:27

hej.

Har købt en extern hardisk. Har tilsluttet den og kan se at det er fat 32 der er på den.

Er det ikke bedre at vælge Ntfs istedet, og hvordan gøres det nemmest?

mvh

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 16-10-09 22:32

Du kan formatere harddisken fra Diskhåndtering på computeren, på en Vista computer skriver du diskhåndtering i søgelinjen og klikker på linket, på en XP computer højre klikker du på Denne computer og klikker på Administrer, der er Diskhåndtering som en af mulighederne i det vindue, ntfs kan gemme større filer ellers er der ingen større forskel du som bruger vil opleve

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 16-10-09 22:35

Tak for svaret o.v.n..

Du er altid klar med et svar.Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-10-09 22:37

Klik Start>Kør, skriv cmd, i den sorte boks der fremkommer skriver du:

convert DREVBOGSTAV: /fs:ntfs

tryk Enter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-09 22:40

Selv tak - hvis der er problemer så spørg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-09 22:45

Mit svar var ikke grebet ud af den blå luft, jeg havde selv de samme overvejelser:
http://www.kandu.dk/Spg130945.aspx