/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
D-link adgang "kun lokalt"
Fra : Mike87
Vist : 1048 gange
100 point
Dato : 16-10-09 20:28

Hej Gruppe.

Vi har fået internet gennem fællesantennen og canal digital. Modemet virker og der er internet hvis jeg kobler en pc op direkte til modemet. Men hvis jeg kobler min d-link di-524 trådløse router til går det galt. Jeg kan kun finde den og koble mig på som "lokalt" og altså ikke internet-delen. Hvad er gået galt? Har prøvet at reset'e routeren og opsætte den fra ny en del gange, bl.a. også deaktiveret DHCP. Hvad gør jeg?

På forhånd tak.

- Mike

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-10-09 20:50

Du skal kontakte din udbyder og fortælle at du har en router. Så sørger de for en opkobling til routeren og så virker det. Det skulle vi da vi blev koblet til.

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 16-10-09 20:56

Nej, det har intet med det at gøre, da der er forbindelse direkte fra modemet. Udbyderen siger også at alt er som det skal være med forbindelsen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-10-09 21:26

Fortalte du din udbyder at du skulle have en router koblet til?

Da vi gik over til antenneforening og en anden udbyder, så virkede min opkobling direkte i stikket på modemet, men den virkede ikke når jeg satte router imellem. Jeg ringede til udbyderen og fortalte at jeg havde router og så var det ok.

Hvis du har gjort dette så træder jeg tilbage og så må en anden træde til. God weekend

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 16-10-09 21:41

Det er desværre ikke løsningen.. Ellers tak for hjælpen..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-10-09 00:15

Reset routeren til fabriksindstillinge.
Den kan jo være sat op så den kun virker fra en bestemt ip adresse, som du ikke har mere

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 17-10-09 01:05

Den er blevet resettet - også igen og igen efter nogle forsøg på at ændre opsætningen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 13:23

Hvad hvis du sætter et lan kabel i virker den så. Også lige efter en reset mener jeg

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-10-09 23:45

Noget kunne tyde på, at routerens gatway adresse ikke harmonere med dit bredbåndsmodem.
Prøv at gå ind i routeropsætningen og se hvad den får tildelt på WAN siden.
Prøv så at ændre routerens subnetmask fra 255.55.255.0 til 255.255.0.0 og se om ikke den så lukker dig ud.

Kommentar
Fra : Mike87

Dato : 18-10-09 10:01

Jeg kan heller ikke få hul igennem viakabel fra routeren.

til Severino: Jeg kan ikke få lov tilat ændre subnetmask, den siger at indtastningen er forkert.

På WAN siden står der følgende(desværre er det på tysk - hvorfor aner jeg heller ikke):WAN-Einstellungen
Wählen Sie die richtigen Einstellungen für die Verbindung zu Ihrem ISP.

Dynamische IP-Adresse Wählen Sie diese Option, um automatisch eine IP-Adresse von Ihrem ISP zu erhalten. (Meistens für Kabelmodems)
Statische IP-Adresse Wählen Sie diese Option, um die von Ihrem ISP zugwiesene IP-Adresse einzutragen.
PPPoE Wählen Sie diese Option, wenn Ihr ISP PPPoE verwendet. (Meistens für DSL)
Andere PPTP , BigPond Cable , L2TP und Telia.

Dynamische IP-Adresse
Hostname (Optional)
MAC-Adresse -- -- -
Primäre IP-Adresse
Sekundäre IP-Adresse
MTU
Automatisches Wiederverbinden Aktiviert Deaktiviert

Kommentar
Fra : ammatøren

Dato : 18-10-09 11:36

Med en lille hjælp fra google

Citat
Vælg de korrekte indstillinger for at oprette forbindelse til din internetudbyder.

Dynamisk IP-adresse Vælg denne mulighed for automatisk at hente en IP-adresse fra din internetudbyder. (De fleste af kabelmodem)
Statisk IP-adresse Vælg denne mulighed for at indtaste de tilknyttede værdier fra din ISP IP-adresse.
PPPoE Vælg denne indstilling, hvis din ISP bruger PPPoE. (Mest for DSL)
Andre PPTP, BigPond Kabel, Telia, og L2TP.

Dynamisk IP-adresse
Host navn (valgfrit)
MAC-adresse - - --
Primær IP-adresse
Sekundær IP-adresse
MTU
Automatisk reconnection Aktiveret Disabled

venligst ammatøren