/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
to pc er´
Fra : jensviggo
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 16-10-09 11:37

Jeg har en linksys router og har tidliger lavet et netværk mellem 3 computere.

Det er lang tid side, og nu har jeg glemt alt om det.

Den ene er xp og den anden vista, hvordan gør jeg, jeg vil være meget taknemmelig, da den ene står på 1 sal og den anden i stuen.

Jeg har forbindelse på begge så kabling er ok.

på forhånd tusind tak

jensviggo

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-10-09 12:09

For at du kan dele filer mellem dine PC'er, skal du markere de mapper som du vil dele på dit netværk.
Du kan dele dem på to måder. Enten som læsebar fra anden PC, hvilket er tilrådeligt for de fleste delte mapper. Og så have en enkelt mappe der er fuldt åben, så du kan kopiere eller flytte filer over på den anden PC.

Køre du statisk eller dynamisk i netværket?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 16-10-09 12:32

Allerførst skal have oprettet et hjemmenetværk på begge computere, fra Kontrolpanel går du til Internetforbindelser og ovre i venstre af det nye vindue kan du klikke på Konfigurer et hjemme eller mindre kontornet værk, den starter en guide som hjælper gennem oprettelsen af netværket, guiden er ens på Vista og XP men på Vista computeren skal du ind og give nogle tilladelser i Netværks og delings center, netværket skal hedde det samme på begge computere når netværket er oprettet så vises Delte mapper på den anden computer, du kan benytte disse mapper til netværket eller du kan selv bestemme hvilke mapper som skal vises på netværket og om brugeren på den anden computer må ændre i mapperne

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 20-10-09 10:15

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-09 11:51

Selv tak - jeg går ud fra at du fik forbindelse mellem de 2 computere