/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gemme koder i Vista
Fra : love4all
Vist : 1914 gange
55 point
Dato : 16-10-09 09:33

Er der max antal på hvormange koder man kan gemme i Vista. For jeg kan ikke gemme koder mere, det skal siges jeg har mange koder gemt i systemmet, men nu stopper den med at vil gemme, så derfor fik jeg den tanke, om der mon er max antal, eller hvad kan jeg gøre for forsat at kunne gemme adgangskoder.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-09 12:21

Det tror jeg ikke at der er en max grænse, men hvad er det for koder du gemmer ? Er det brugernavn og kodeord til forskellige sider på internettet ? Så brug Roboform til at huske koderne for dig: http://www.roboform.com/dk/

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 16-10-09 12:42

Det kan være på fx gmail når jeg logger ind der så kkriver jeg blot brugernavn så kommer koden automatisk, men det er at nye brugernavne ikek kan gemme kode mere. FX hvis jeg opretter en ny gmailkonto ( har en del i forvejen, som allerede er gemt kode)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-09 12:57

Prøv Roboform du skal bruge en hovedadgangs kode den første gang hver dag for at starte programmet, bagefter sætter den alle dine brugernavne og adgangs koder hvor du har brug for dem, husk altid at have alle disse koder skrevet op og gemt, hvis nu systemet bryder ned

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-09 13:24

Det er jo både gmail og windows som gemmer kode.

Hvis windows har fået lov til at gemme en gmail adresse og kode vil den vise sig ved klik i mailruden.
Men du har måske sagt nej til at gemme i windows og så vil den ikke gemme de nye adresser.

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 16-10-09 13:29

nej jeg har ikke sagt nej til at gemme.
ej hellere på fx tv2, hvor hele familien har flere brugernavne, men heller ikke der, er det nu muligt at gemme koder mere som før.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 12:16

Du kan IKKE få nogen programmer til at gemme kodeord på FORSKELLIGE login....

Du kam MAX gemme det sidst brugte....

Det kan f.eks. Kandu heller IKKE....

Kodeord er jo ikke noget bevendt hvis du blot ved indtastning af et brugernavn kunne få koden....

At det alligevel er muligt er fordi du som ENESTE bruger ikke har grund (måske - du bestemmer jo selv) til at skjule koden.....

Så det har intet med dit styresystem at gøre....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 12:19

Citat
har en del i forvejen, som allerede er gemt kode

Tror jeg ikke på

Højst sidst gemte

Eller koden er den samme (tvivler dog på det kunne gøre udslaget)

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 17-10-09 15:50

Tror jeg har 100 brugernavne hvor password kommer automatisk frem efter brugernavnet er skrevet, den kan også komme frem ved jeg dobbeltklikker på hvor password skal skrive. I Gmail skriver jeg også bare navnet på mailadressen fx kandudrengen i feltet for brugernavn, i så dukker mit password/adgangskode op som ::::::::: og voila så er jeg inde, men som sagt nu vil den ikke gemme flere hverken i gmail, tv2,spigo exct.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 27 point
Dato : 17-10-09 16:02

Min gmail virker på denne måde i XP.
Klik på mailadressefeltet og flere muligheder kommer (mine mange gmail)
Når jeg vælger en mailadresse følger password aut. med.

I vista har jeg kun sat een mailadresse på som autologin.
Også her kan jeg bare klikke i adressefeltet........................så står det hele der.

Det er windows som gemmer disse login.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 16:06

Citat
I Gmail skriver jeg også bare navnet på mailadressen fx kandudrengen i feltet for brugernavn, i så dukker mit password/adgangskode op

Ja på EEN emailadresse....

Skriver du en anden dukker kodeordet IKKE op.....

Selvfølgelig kan du gemme 1000vis af koder - men MAX et pr. program (eller hjemmeside eller hvad det nu er....)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 16:08

Citat
Det er windows som gemmer disse login.

Mon ikke det er fordi du logger ind via dit mailprogram....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 16:26

Tryk Windows Tast + R og skriv
rundll32.exe keymgr.dll,KRShowKeyMgr
Tryk Enter
Nu kommer kodehuskeren frem med alle de koder som er gemt i Windows.

Så værdien er vist ret begrænset

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 17-10-09 19:17

Hvis jeg gør det, så kommer der kun en frem og det er til windows love
Refi
Vil jeg ind på en anden gmail konto , så skriver jeg bare den pågældende navn, og så kommer koden frem igen, fordi jeg har bedt programmet huske det, den første gang jeg loggede ind på den pågældende side, men det er det den ikke vil mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 19:30

Citat
så kommer der kun en frem

Det er fordi det IKKE er dit styresystem der gemmer dem....

En stor del ligger i diverse cookies (andre gemmer serveren du logger på) - prøv at slet alle dine cookies - så skal du bare se løjer

Derfor render du måske også panden mod muren - prøv at rense din maskine....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 19:31

Citat
Nu kommer kodehuskeren frem

Og det er den samme både i XP og Vista.....

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 17-10-09 19:41

Så er der jo også et max antal cookies man gemmer, for ellers skulle jeg forssat kunne gemme.
Jeg renser nu også min maskine med såvel diskoprydning som med CCleaner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-09 19:56

Citat
Så er der jo også et max antal cookies man gemmer

Ja og nej - det kan give "rod" men det var ikke det du spurgte om

Citat
Er der max antal på hvormange koder man kan gemme i Vista.

Og du havde kun 1 - så der er god plads endnu

Godkendelse af svar
Fra : love4all

Dato : 26-10-09 12:35

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-09 13:27

Mon ikke det er fordi du logger ind via dit mailprogram....

Refi > jeg logger ind i www.google.dk >log in
Google kan sættes til at huske
Windows kan vælges til også at huske, og ja via en huskekage.