/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 styresystemer
Fra : Gerrard
Vist : 284 gange
50 point
Dato : 15-10-09 19:17

Hejsa. Jeg installerede i går Windows 7 på mit D-drev mens jeg stadig havde mit Vista på C-drevet. Da jeg fandt ud af at den ikke overskrev Vista, installerede jeg det på C-drevet i stedet for, og derefter formaterede jeg D-drevet. Men når jeg så starter windows op, spørger den efter hvilket styresystem jeg vil bruge. "Windows 7" eller "Windows 7". Men den ene Windows 7 virker selvfølgelig ikke da jeg jo formaterede D-drevet hvor den først-installerede version af Windows 7 lå på. Nogen der ved hvordan jeg fjerner den "forkerte" Windows 7 som jeg alligevel ikke kan bruge?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-09 19:37

Sådan gøres det

Start - Højreklik Computer - Egenskaber - Avancerede systemindstillinger - Vælg fanen Start og Genoprettelse - Indstillinger - Vælg standard operativsystem. Der kan du også vælge om du vil have vist en liste over systemmer og i hvor lang tid den skal vises

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-09 19:40

Husk og vælge OK inden du lukker. Nu vil den starte op på det system du ønsker.
Men jeg tror at duu inde i Registreringsdatabasen skal fjerne henvisningen til D drevets "installation" som jo ikke er der længere. Men henvisningen er der måske stadigvæk og er ikke fjernet