/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hjemmelavede JulegaveIdeer ?
Fra : Happy0Meal
Vist : 2229 gange
20 point
Dato : 15-10-09 12:30

Hejsa, jeg mangler ideer til hvad jeg kan lave til min familie til jul. Jeg har også nogen men dem skriver jeg efterhånden Så jeg tænkte at vi kunne dele dem Måske synes i at det er for tidligt at lave julegaver, Men det synes jeg ikke... Jeg mener det er jo altid godt med god tid ikk ?
Ja det bliver ikke så mange point da jeg lige er oprettet, og det er jo heller ikke sådan et " Spørgsmål" Mere for hyggens skyld .

Happy0Meal

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-09 13:00

Den syntes jeg ikke er så nem

Men en enkelt idé kan jeg da komme med

Du kan købe nogle trætøjklemmer - det skal være dem af træ -

Spit dem ad, og lim tøjklemmerne sammen - forside mod forside, altså hiv klemmen af, og vend klemmen og lim...

Når du så har limet - jeg kan ikke huske antallet - men når du har en forsyning af limede klemmer, ligger du dem i en rundkreds, så de støder sammen, og limer igen,

Så har du en ret sød bordskåner

Ny bruger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-09 13:05

Forær dem en hel masse profiler til Kandu....

De er gratis og du kan lave alle dem du lyster

Kommentar
Fra : Happy0Meal

Dato : 15-10-09 13:30

Hehe jaa

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-10-09 15:48

Eller sy poser til tøjklemmerne, med en lille bøjle i, så de kan hænge på tørrestativet mens man bruger dem

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-10-09 15:51

eller strikke benvarmere- de er blevet moderne igen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-10-09 17:39

Det kommer an på, hvad du er god til.

Hvis du er god til at strikke, så strikker du gaver. Hvis du er god til at male, så maler du gaver. Og hvis du er god til computer, så laver du gaver på computeren. O.s.v.

Det kan være sjovt at lave og give hjemmelavede julegaver, men det er kun sjovt hvis man kan lave noget, man selv kan være bekendt. Og hvis man starter i god tid. Det er nu.

Og det kommer osse an på din alder. Som 8-årig er man nok mere ukritisk end hvis man er 18 år eller mere. Det samme gælder for modtageren.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-09 22:13

Lav din familie ...en HJEMMESIDE på nettet

</NØRD>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-09 22:18

Ps. Hvis du ik' er til det dersens med webprogrammering?

Så er der rige muligheder for, at gi' dem en 'gave'-profil andet steds.

F.eks.:

1.) http://www.familien.dk/
2.) http://www.myspace.com/
3.) http://www.kandu.dk/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 20 point
Dato : 16-10-09 12:50

Ej, altså... Man kan jo lave DVD'er med alt muligt, film, billeder, spil eller musik.

Og i disse tider hvor alle har et kamera, kan man lave meget personlige julepostkort. Man kan lave brevpapir med kuverter til de ældre i familien, som endnu ikke helt er gået over til email.
Oversigtskalendere med personlige motiver.

En god gave til de ældre kunne være hvis man sneg sig til at omsætte deres gamle dias-billeder til digitale billeder.
De yngre kunne man give en "dagbog" eller "livshistoriebog", hvor man laver indledning, evt. startbillede og disposition og så lader den unge selv om at skrive historien. Det må kunne gøres digitalt.. Evt. med et USB- memory-stick.
--En broderi- eller strikkeglad moster kunne man lave billedopskrifter til.
Hvis nogen har en speciel interesse, så kunne man samle og udprinte oplysninger om DET, hvis vedkommende ikke selv bruger sin kompus så meget til den slags.

Computeren er jo et glimrende og alsidigt værktøj, som kan bruges til en masse ting.

Eller man kunne lave et sjovt kort med et personligt billede, --og en række forskellige net-adresser på som man mener at lige netop DEN onkel kunne have glæde af. Kandu.dk er selvfølgelig en gave til de fleste. Men giv DEN med omtanke, så vi ikke får flere tåber herind end vi har i forvejen..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-10-09 18:27

Sy en sød pose på bøjle, så den kan hænge på en knag eller på tørresnoren.

Kan evt. være til gæste-hjemmesko, tøjklemmer, strikketøj osv.

Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-10-09 21:05

Min storesøster malede en bøjle til mig med mit navn på da jeg var omkring 10 år. Hun var 18.
Den bøjle har jeg endnu, -50 år senere. Og min søster har været død i mange år..

Hvis man laver noget man er god til, og man giver det til én der kan bruge og påskønne det, så vil det aldrig blive glemt eller ligegyldigt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-10-09 23:25

Dét er dejlige ting! Jeg har en kærre, som min lillebror lavede til mig, da han var en lille purk til træsløjd. Han har været død i 20 år.

Min niece lavede en klovn af bl.a. filt til mig, da hun gik i børnehave - hun er 30, og har selv to børn. Det er kære minder!

Hanne

Godkendelse af svar
Fra : Happy0Meal

Dato : 17-10-09 17:46

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-10-09 13:06

Tak for accepten af mit svar. Og... God jul!