/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Gorgonzola sauce
Fra : Krummen
Vist : 812 gange
100 point
Dato : 14-10-09 23:22

Skulle lige finde på noget nemt til en svinekotelet og endte med pasta og en lækker sauce...Jeg lod mig rive med og nappede hvad køleskabet rummede, men god blev den sauce. Hvis nogen lyster, så er den her:

Gorgonzola sauce til pasta (nok til 2 )

En passende portion friske champignon ca 250 gr
Et lille løg
½ hønsebouillonterning
1 sjat Martini Dry ca. 2 dl
1 glas rød pesto ca 75 gram
Tørret eller frisk baslikum
½...godt og vel... dåse hakkede tomater
1 humpel Gorgonzola ca 50 gram
En sjat piskefløde ca 1 dl
1 pakke frisk Fettucine - (båndspagetti)

Champignon skæres i ½ eller ¼. Løg hakkes fint og sauteres med champignonerne i margarine / smør 5 – 6 min. En sjat Martini tilsættes samt tomater fra dåsen, basilikum og ½ glas rød pesto samt bouillonterningen og Gorgonzolaen. Dette simrer meget forsigtigt og tages af varmen efter ca. 10 min (når osten er smeltet). Må ikke koge!!!!

Fettucine koges og holdes varm, mens saucen tilsættes en sjat piskefløde og varmes forsigtigt igennem til den har en passende konsistens, - den må stadig IKKE koge, så skiller den og ligner kærnemælkssuppe.

Fettucinen vendes i saucen og der serveres med det samme. Man kan stege et stykke kød og servere til. Kalvefilet eller en fladbanket grisemørbrad f.eks ville være godt, men min grisebassekotelet var nu OK og billig hehe. Ellers bare godt brød og øl / vin eller isvand.

Om det feder??? NEJ Ikke før i morgen, og godt var det

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-10-09 23:55

Idi**

Her sidder jeg småsulten 6 timer efter aftensmaden, og så slynger Du sådan en lækker opskrift på skærmen

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-10-09 23:57

Sig mig engang, Krummen: går du og pimper Martini
Det er da i hvert fald ik det, jeg ligger inde med..... NAAAAJ, som hun siger i "Lærkevej":
Jeg er oz alkoholiker!

-Men jeg har sgu ikke råd til Vodka hver dag, så jeg må jo nøjes med rødvin, hvilket er en udmærket drik! He he

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-10-09 23:58

Men en lækker opskrift - lig den dog ind under tips....

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 15-10-09 00:01

Har lige nærlæst opskriften, og der står:
en sjat Martini Dry 2 dl....

Fedt nok - håber ik, at gæsterne er på Antabus!

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 15-10-09 00:09

LuffeA:
du må have fat i dit lokale pizzaria. Prøv en dûrumrulle med Falaffel

UHMMM.......

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-10-09 00:16

elsker gorgonzola
også i en ganske alm. dressing til salat

og ikke mindst til pasta - lyder herligt

men jeg må vist finde nogen i vennekredsen for familien gider det ikke

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-10-09 00:28

Pimper martini LOOL Næææ jeg bruger det kun til mad. hehe og spritten er fordampet når den bliver spist, så antabusser kan osse tåle den.

Jeg kan ikke lægge noget under tips, da Kandu har den sjove regel, at kun superbrugere må tippe... De er så sjove i det Kandu tiiiim

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-10-09 00:34

Men det skal være Noilly Prat vermouth...og for øvrigt bruger jeg ofte sprit i maden. Min køkkenbar er større end min stuebar. Har altid Grand Marnier, Pernod, sherry, portvin, madeira, cognac vermouth Marsala og brun rom i køkkenet LOOL

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 15-10-09 00:34

Sorry Luffebasse LOOL

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-09 00:59

Gorgonzola med pærer, druer og rødvin, muuuuuums !!

Jeg lavede noget mad med Pernodtilsætning sidste nytår, men faen om jeg nu kan huske tll hvad

Iøvrigt var min favoritdrik på diskotekerne (for længe siden) Pernod med grapetonic, min søster fuldede sig samme sted i rom og cola.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-10-09 00:26

Madgris LOOOL

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 17-10-09 00:30

Tak for svaret Luffe Kaloriemisbruger hehehe - Dejlig bibeskæftigelse

Nu går der kun et par dage, så figurerer opskriften på kogebogen.dk uden kildeqangivelse. Samlingsstedet for flest opskrifttyverier