/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Langsom trådløs
Fra : voo
Vist : 522 gange
200 point
Dato : 14-10-09 22:29

Hej
Har en Zyxel ZyWall 2WG, kører WPA-PSK cannel 6 og 802.11b?g
download/upload er med trådløs 2/12 Mbit
download/upload er med kabel 12/12 Mbit
Hvis jeg reset'er routeren og genindlæser opsætningen kan jeg trådløs få 12/12 Mbit, men efter nogle dage falder hasigheden til 2/12 Mbit igen.
Tilgår trådløs med 2 pc'er og en mobil.
Er der nogen der ved hvorfor hastigheden falder og hvordan kan man undgå det.
routeren er opdateret mht firmware.
Det ville være rart med en løsning da jeg snart får 30 Mbit (det kan så være at routeren skal udskiftes)
Voo

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 15-10-09 07:48

Er vi enige om at b-g det er en 54 mbit Det lyder som der er opsætnings eller antenneproblemer?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-10-09 08:01

Du vil aldrig kunne udnytte din bredbåndsforbindelse fuldt ud når du køre trådløst. Ud over det så har det nok også noget med tidspunkt på dagen, hvem mange der bruger forbindelsen samtidig.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 15-10-09 08:11

1: hvem er udbyderen og hvad hastighed får du herfra på papiret ?
2: hvor står den pc du måler hastigheden mod ?
3: Hvor mange led er der imellem dig og den PC du måler mod ?
lidt at tænke over hilsen Steen

Kommentar
Fra : Happy0Meal

Dato : 15-10-09 12:34

Hejsa, Jeg synes du skal kontakte selskabet og spørge om de ikke kunne komme og fikse det. Ellers kunne det være forbindelses problemer ?

Held og Lykke

Happy0Meal

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-10-09 12:47

Nu ville jeg så gerne vide, om hvor mange der er tilsluttet (tændt) når du taber hastighed, og hvor langt de forskellige enheder står fra dit AP, samt lidt om de fysiske forhold til hver enkelt.

Som jeg har nævnt utallige gange her på KANDU, så vil AP'en sætte hastigheden ned for alle, dersom der bare er en af dem, som har en dårlig forbindelse. Det gør AP for at opretholde forbindelse til alle enheder på samme tid. Dn AP kan IKKE difranciere for hastigheden til hver enkel bruger, så her må du leve med, at alle får en fælles hastighed.

Hvordan ser det ud, når du kun har tilsluttet én enhed, og slukket for resten???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-09 16:59

Det er jo så skønt så skønt, når en spørger GIDER at svare på de mulige forslag, som man forsøger at hjælpe med.
Ellers opnår man blot det, at der ikke er nogen der gider hjælpe, hvis det ikke bliver taget bare sådan rimligt alvorligt.

SÅ VÅGNOP "VOO"

Kommentar
Fra : voo

Dato : 19-10-09 06:44

Hej
Undskyd jeg ikke svarer før nu.
Steen:
1: hvem er udbyderen og hvad hastighed får du herfra på papiret ?
Profiber min. 10/10 bliv hævet til 30/30 i denne måned.
2: hvor står den pc du måler hastigheden mod ?
Ved profiber eller TDC's hastighedstest.
3: Hvor mange led er der imellem dig og den PC du måler mod ?
?
Severino:En bruger , routeren står 2m væk med frit udsyn til pc'en

Det der undre mig er at jeg kan holde fuld upload hastihed men ikke upload.
Har lige opdateret til sidste firmware (hjalp ikke)
Vil prøve med en anden router (også zyxel zywall 2 wg)
Voo

Annuller spørgsmålet
Fra : voo

Dato : 20-10-09 17:23

Jeg var desværre forlangsom til at svare tilbage så derfor fik jeg ikke noget brugbart, og annullerer derfor dette spørgsmål