/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Kæreste flyttet til DK
Fra : Krassus
Vist : 739 gange
40 point
Dato : 14-10-09 16:46

Hej

Min Kæreste er lige flyttet til DK og vil gerne ud og ha nogen nye veninder, nogen der har gode forslag til at møde ligesindede i dagstimerne?

Der går nemlig lidt tid før hun kan starte på sprogskole og hun er begyndt til volleyball

Jeg tænker at der må være nogen andre som keder sig bravt i tidsrummet 8-16 hvor andre mennesker ellers normalt arbejder - kandu hjælpe?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-10-09 16:48

Hvad taler hun af sprog?

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 14-10-09 16:49

Engelsk, tysk, hollandsk, syd afrikansk og så kører vi selvstudier med dansk

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 14-10-09 17:26

I visse tilfælde - specielt for Asiatere og Afrikanere - tror man at man gør pigen/konen en tjeneste og hjælp ved at finde andre af samme nationalitet.
Men det virker modsat. De begynder at spille, f.eks kort og andre nationale spil - præcis som i hjemlandet hvor det er tilladt, med store penge som indsats.
Jeg siger ikke at lige din kone er som de andre, men nu kan du tænke over det.

Find Danske venner - og slip for alle de unoder de er vant til hjemmefra.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 14-10-09 17:26

Og det er vel også det du søger , ik?

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-10-09 17:50

Hvad interesserer hun sig for?
Nu er der jo masser af muligheder for at blive tilmeldt en masse ting - også i dagtimerne.

Man kan jo ikke "bare" få en veninde, vel? Man skal have noget til fælles først.

- Så mit råd er bare, at hun bliver tilmeldt nogle ting via Foa eller andet aktuelt, og så skal hun nok hurtigt lære dansk og få sig nogle gode veninder

- Så får du også en glad og tilfreds kæreste, der har en masse at fortælle dig, og det er da bare dejligt!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-09 18:20

Er det så uheldigt, at der ikke er et kursus e.lign hun kan bruge, så kan hun låne engelske bøger på biblioteket

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 14-10-09 19:24

Min kæreste er så hollandsk, og uanset hvad i måtte have hørt om dem så har hun ikke taget nogen unoder med - Ja med mindre man regner hendes to master uddannelser som et problem ;)

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad man kan blive tilmeldt via FOA? jeg syntes ikke umiddelbart at kunne finde noget på deres hjemmeside?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-09 19:34

Citat
Ja med mindre man regner hendes to master uddannelser som et problem

Det kan det sagtens blive - ikke alle udenlandske uddannelser dutter til noget her

Men men men...

Et gammelt ordsprog siger....

Intelligente mennesker keder sig ikke

Og så mangler lige om hun er 20 eller 80 - det betyder en del for interesserne og mulighederne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-09 19:35

Hovsa e=i

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 14-10-09 19:55

25 refi

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 14-10-09 22:27

Brug en dating site.
mange dating sites koster penge men tagged.com er gratis og god hvis du bruger den rigtigt.
Der er en masse scammers på tagged, bare ignorer alle der henvender sig hehe.
Slet alle billeder, kommentarer og andet der bliver postet på profilsiden.
Søg aktivt efter personer i dit område og skriv til dem direkte (via tagged), brug ikke det med at clikke ja til hinanden. Det er rent tidsspilde.
Brug ikke tagged som en slags game med at samle på "venner"
Altså:
1) Opret profil
2) Søg efter personer og skriv breve
3) Slet profilen igen

Accepteret svar
Fra : snerose

Modtaget 40 point
Dato : 15-10-09 00:27

Ej - sorry, jeg mente da AOF! FOA er jo en organisation for sundhedspersonale mm.

Siden til AOF er her:

http://www.aof.dk/

-og jeg mener altså, at man også kan tage kurser om dagen... Du må jo prøve dig frem.

Held og lykke!

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 16-10-09 13:31

Tak for svaret snerose.