/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP vil ikke starte efter opdat
Fra : o.v.n.
Vist : 1337 gange
300 point
Dato : 14-10-09 13:05

For en times tid siden blev min XP computer opdateret, eller rettere forsøgt opdateret, skidtet virker nemlig ikke den kan ikke starte efter opdateringer var færdige og den skulle genstartes, jeg har forsøgt alle muligheder på den sorte skærm som kommer:
Sidst kendte konfiguration hvor Windows virkede
Start Windows normal
Fejlsikret med og uden net + flere forsøg
Når jeg forsøger med Start Windows normalt, så sker der lidt XP logoet kommer frem og de blå prikker kører frem og tilbage nogle sekunder, så går det hele i stå og kommer ikke videre
De andre muligheder giver komplet sort skærm helt sort der sker ikke noget overhovedet, jeg har ladet computer stå og tænke sig om i op til 10 minutter men der sker intet.
Hvilke muligheder har jeg?
Jeg har kun en recovery CD til den computer, men har en rigtig XP CD fra 2002 som ikke bliver brugt, kan jeg reparere med den CD?
Er opdateringer væk efter en reperation?
Det bliver først efter arbejdstid cirka klokken 01-02 at jeg afprøver jeres mange forslag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-09 13:06

Der var 13 opdateringer, men i andre har sikkert samme antal til jeres XP

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 310 point
Dato : 14-10-09 13:23

Hos mig er opdateringerne på min xp-pro iorden, jeg tror din maskine har smidt partitionen, kør en chkdsk /r /p i konsollen med din xp-cd. Efter det skriv fixboot.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-10-09 13:23

Du mister intet ved rep. i konsollen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-09 13:27

Tak det vil jeg forsøge, når jeg kommer hjem.
Jeg har glemt at fortælle, at den anden opdatering, den med Windows server et eller andet, den mislykkedes, kan det være årsagen ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-10-09 13:47

Jeg har hentet alle opdateringer til vores xpèr her til morgen, og installeret dem uden problemer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-10-09 13:58

o.v.n.

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men da jeg tidligere i dag skulle lukke min computer ned, mener jeg der var 15 opdateringer til XP.

Det blev gennemført uden problemer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-10-09 14:07

o.v.n.
Jeg har været ude for det før, mislykket opdatering og så vil maskinen ikke starte. Jeg kunne dog starte op i fejlsikret tilstand og slette opdateringerne. Derefter hentede jeg dem en ad gangen og det lykkedes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-09 16:09

Lad være med at køre med automatiske opdateringer...

Sæt den til at HENTE aut. men IKKE installere - dermed får du mulighed for at se HVAD det egentlig er den vil installere (det er IKKE alt fra MS der er lige godt og mange ting har du slet ikke brug for)..

Dernæst - installer KUN EEN af gangen - så opdager du HVOR det evt. går galt....

Blot mit erfaringspip - der også gælder Vista

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-09 16:23

Yes - mine comp. må heller ikke hente selv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-09 01:22

Jeg orker ikke at forsøge en reperation i aften, men det var en manuel opdatering fra Windows Update siden, godt nok ikke en ad gangen men hele bundtet på en gang, der var 13 og den anden mislykkedes stod der før forsøget på genstart, jeg regnede så med at forsøge med nummer 2 opdatering efter genstart, det kan jeg så ikke måske er der sket et eller andet som gør computeren er blevet helt umulig, så vidt jeg husker så var det opdatering til Windows server til XP - Vista og en hel masse mere som jeg ikke bed mærke i, jeg regnede jo ikke med problemer bagefter, jeg vil forsøge at få liv i dyret med min gamle XP CD og ikke bruge den recovery CD som hører til computeren, hvert fald ikke i første omgang, alle dokumenter og andre filer er på et andet drev, så ingen panik det er bare træls hvis jeg skal til at hente opdateringer og Service packs for flere år nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-09 12:33

Tro det eller lad være - computeren startede uden problemer i dag der kom sort skærm med valg muligheder, jeg trykkede Enter til start Windows normalt - og så startede den - i går forsøgte jeg mindst 2 gange med hver mulighed fra den sorte skærm, ingen virkede og computeren var helt slukket hver gang, det var ikke genstart på genstart, nej helt slukket og vente et par minutter.
Det var KB953297 som ikke kom med i første omgang, der var noget i min firewall som blokerede den, det er løst og opdateringen er på plads
De af jer som havde mere end 13 opdateringer, enten var jeres computer ikke opdateret i forvejen, eller i har Office eller noget andet Windows halløj som også blev opdateret - bare mit gæt
Er der nogle ekstra guldkorn? Ellers bliver det allerførste indlæg accepteret som svar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-09 12:38

Citat
kør en chkdsk /r /p i konsollen med din xp-cd. Efter det skriv fixboot.
peet49 en detaljet forklaring udløser 5 stjerner og hvis den er så jeg forstår den, så kan jeg finde på at hæve point før accept jeg har før kørt diskkontrol, men altid fra en kørende Windows og genstart - aldrig med Windows XP CD eller fra en sort skærm, kan man det ?

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-09 01:03

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-10-09 08:13

Du skal boote på xp cdèn, trykke en tast for, at starte cdrom, lade sys loade driver, i første billede trykker du R, derefter logger du på windows(1) derefter logger du på som administrator,(med kode, hvis der er en, ellers med enter) så skriver du chkdsk /r /p trykker enter, er den færdig skriver du fixboot(ac'ksepterer med j, er det sket skriver du exit, og systemet genstarter. God fornøjelse, det tager lige så lang tid som en windowsinstallation.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-10-09 13:06

Tak for den fine og forståelige vejledning første gang er jeg altid lidt forsigtig og jeg har aldrig stået i en situation som den forleden, jo nok noget lignende på den gamle computer, men så plejer jeg at formatere og geninstallere Windows XP, den her har kun en recovery Cd og det vil jo være nemmere at reparere end at geninstallere, det tager det meste af en dag med installation af XP og alle opdateringer .
Jeg gemmer beskrivelsen og bruger den ved næste nedbrud, desværre lukkede jeg før du svarede og du fik kun 3 stjerner

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-10-09 13:20

Det er OK, de kan alligevel ikke spises