/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagt på kronvildt
Fra : Provsten1
Vist : 2596 gange
500 point
Dato : 14-10-09 12:59

Man har i den seneste tid i dagspressen focuseret en del på jagt på kronvildt, specielt i de midtjyske plantager. Men det er også galt andre steder. Kronvildtet raserer simpelthen bl.a. kartoffelmarker i store flokke, med et dårligt resultat til følge for kartoffelavlerne, ligesom træproduktionen er mærket af de store dyr.

Fra Skov- og Naturstyrelsen opfordres til en intensiv jagt på dyrene, både hjorte, hinder og kalve - hvordan stiller danske jægere sig til dét ? Det er da helt nye toner !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-10-09 17:30

Sådan er de gået med alle de vildtarter, som man af en eller anden grund har villet frede - helt eller delvist. Pludselig får man øje på de til tider enorme skader på afgrøder - og så vender bøtten, for man skal da helst ikke være uvenner med bønderne.
Det er bare mærkeligt. Jeg ved, at de oppe i Nordsjælland kun har jagttid de sidste 14 dage af november, selvom kronvildtet påfører endog meget store skader på afgrøderne.
Nu skal man ikke indlede en sand nedslagtning af kronvildtet, idet vi derfor hurtigt vil få endnu en fredningsrunde på halsen, idet jagtmodstanderne herhjemme har mere indflydelsem på politikerne end jægerne har. Vi skal varetage en fornuftig afskydning af kronvildtet. I weekenden var jeg på jagt og kunne med egne øjne se, hvordan kronvildtet totalt har ødelagt en skov på 15 tdr. land. Skovbundsvegetation er der ikke noget af, og træerne er ødelagte helt op i halvanden meters højde.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 14-10-09 20:05

Det er et vanskeligt spørgsmål. Danmark er så lille et land og vi elsker natuern, og vil helst have så meget forskelligt vildt som muligt. Vi er bare nødt til at regulere(skyde) vildtet efter som det nu passer ind i det danske samfund. At dem som bestemmer reguleringen ikke er de hurtigste dyr i skoven, kan vi diskutere i en evighed.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-10-09 02:16

25000 stk kronvidt påkøres årligt. Det skulle man hellere focusere på en hvad jægerne nedlægger, det er der god kontrol med i følge det arbejde der foretages i kronvildtgrupperne..

At skov-og naturstyrelsen nu lige frem skulle anbefale en "intensiv jagt" er vist ønske tænkning.
At nogle landmænd kan være mere plaget end andre er velkendt ligesom der findes kartoffel sorter, som krondyrene ikke spiser...

Mange af de landmænd, som "Plages" udlejer deres marker til meget høje jagtlejer, så de får skam noget hjem igen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-10-09 06:34

Et meget interessant emne Provsten4 her bringer til torvs - men med mange facetter.

Det er synd og skam at Bendt Ballegård igen skal ødelægge et oplæg med det vanvittige tal han fremkommer med !! Enten skriver han forkert, er indisponeret (se tidspunktet) eller som sædvanlig, fuld af løgn ! Det er hårde beskyldninger, men den mand kan ingen ved deres fulde fem tage alvorligt !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 15-10-09 08:32

Kære bb1

25000 stk kronvildt?? det er da en overdrivelse eller løgn om du vil, der er til at føle på hvor har du de tal fra og hvad er det for typer kartofler hjortevildt ikke vil spise?
Jeg har hørt der en katoffellavler som er så træt af kronvildet, at han har givet en jæger lov til at skyde alt det han vil, uden han skal betale noget som helst, jeg har også hørt, hvis førehinden bliver skudt væk vil rudlen gå i opløsning og dermed splitte rudlen og dermed nedsætte markskaderne.
TRD

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-10-09 08:59

Straks skriver man et indlæg og hylerne er på sporet som små sporhunde,men som sædvanligt fare de frem med kun en halv vind. Blot fordi de ikke gider sætte sig ind i det de skriver om eller fordi de kun ønsker at lave personfnidder.

De glemmer blot en ting: Jeg er ikke dum - skriver ikke noget så enkelt som et tal, hvis jeg ikke har rygdækning for det, men I skal have besværet selv med at finde tallet. Dog vil jeg gerne lede Jer lidt på vej, for jeg er en flink mand, som ikke bliver sur over, at nogle små drenge bliver forbavset over et tal - men led hos Skov-og Naturstyrelsen..... ( og TV 2 )

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-10-09 09:00

TRD du kan få billig kronvildtjagt ved særlig hårdt ramte kartoffelavlere, de er ved at være trætte af markskaderne

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-10-09 09:19

Knudsen skriver at De glemmer blot en ting: Jeg er ikke dum - skriver ikke noget så enkelt som et tal, hvis jeg ikke har rygdækning for det.
Her er så beviset på Knudsens rygdækning og dumhed det kan googles hvad de faktiske tal er

Padder 3.000.000
Fugle 1.100.000
Kat 70.000
Pindsvin 55.000
Hare 55.000
Ræv 30.000
Grævling 1.500
Hjortevildt 25.000
Andre pattedyr 20.000
Små pattedyr som egern 700.000

25000 stk hjortevildt er ikke 25000 stk kronvildt, men sådan er det måske i din verden Knudsen?

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 15-10-09 09:59

Kære venner.

Tro da endeligt ikke at BB 1 er dum, ikke når han skal sige det selv, andre har nok en anden opfattelse.
25000 krondyr der påkøres foruden dem jægerne skyder, sådan en overdrivelse fremmer forståelsen, for der ikke er ret mange hjemme oppe i hovedet på denne mand.
Hvis BB1 påstand holdt vand ville der hurtigt blive lovgivet, om udrydelse, tænk lige engang hvor mange menneskeliv ville dette ikke koste, hvis det var sådan.
I børnrhaveklassen kan BB 1 måske, overbevise de små, om sådan en histories rigtighed. da små børn jonglere ofte med tal som de ikke ved hvad betyder.
Her på Kandu er der nok ingen der tror på dem uden BB 1 den store forfatter ham selv.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-10-09 12:56

Velkommen hjem til habibiPro - håber I havde en god ferie og god jagt. Fik du set og måske skudt en elg og svin ?

Bendt Ballegård
Det er sandelig ikke på grund af din kommentar du bliver korrekset, men på grund af indholdet ! Det er så åbenlyst tåbeligt skrevet, at selv et barn i 4.klasse ville studse over det. Ca. hvor mange stykker kronvildt tror du der findes i den danske natur ? Hvor mange bliver skudt pr. år ? Så prøv at tænk dig om.
Du har altid så travlt med at skose vi andre - vi går antijægernes og de grønnes ærinder og bla bla.
Du gør, om nogen, det du anklager andre for i rigelig grad, måske uden at tænke over det, jeg tvivler ! Tag dig nu sammen og vis dig som en mand - indrøm du tog fejl - det er nemlig en voksen mand værdig. Vi har set din gode ven Tonganeseren tage fejl og undskylde over for Heidi-Ho - ser du, dét er en voksen mand værdigt og genkalder respekt !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-10-09 14:19

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=508430&r=4

Så hør det dog selv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men hvor er det typisk herinde. Har I da ikke andet at lave?????????????????????????????

Habibipro er pludselig tilbage var jagten ikke god nok eller kom du slet ikke afsted.

Nåeeeeeeeeeeeee nej det hjælper jo ikke på forståelsen, at stille dig spørgsmål du svare ALDRIG.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-10-09 15:45

Du er dog godt en kende for dum Knudsen, er du døv eller kan du ikke forstå dansk, i udsendelsen som du henviser til siger de 25000 stk HJORTEVILDT og ikke som du skriver 25000 stk kronvildt.
Du har tit skoset Tonganeser for at snuse for meget til en vinprop, du må have snuset for meget til et tomt egetræsfad

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-10-09 16:44

Uha uha uha er det ikke tallet, der er galt så er det bogstaverne- genialt at du i det mindste kunne finde noget i dette indlæg er det måske et komma,der mangler......

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-10-09 18:38

Typisk bb1 - så snart han bliver taget i en fejl, er det andre det er galt med!
Han mener måske det er ligegyldigt hvilken oplysninger han giver - jeg vil opfordre til, at han bliver frataget alle de sidste tillidsposter i DJ. Så stor en løgnhals kan man ikke have siddende som f.eks. riffelinstruktør - hvad fortæller han kursisterne, rene røverhistorier eller faktuel viden, som desværre viser sig at være forkerte. En storskrydende tøsedreng er hvad han er og derfor bør han fratages evt. ekskluderes af DJ. Han er en ualmindelig dårlig repræsentant for en forening, der i forvejen har et dårligt omdømme blandt medlemmerne! Så medlemmer af DJ: Gør oprør og forlang denne galning smidt ud, jo før jo bedre.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 15-10-09 19:00

Til Øjenvidnet.

Tak for hjemkomst hilsen, jeg er hjemme igen, efter et nogle rigtige gode dage i det Svenske. Jagten blev ganske kort, vi havde allerede skudt kvoten, på store dyr, den første dag, dvs elge kron hjorte, foruden dem fik vi også nogle vildsvin.
Jeg skal nok undlade at prale med, hvor meget det egentligt blev til, BB 1 vil bare falde om af misundelse, han er kun vandt til store parader med udsatte skyde fugle. Om alt er, tager vi en tur til om en måneds tid igen, op og for at prøve om vi kan skyde lidt flere kron kalve og nogle flere grise, som der er fri afskydning af.
Selv om vi så mange krondyr i Sverige, er bestanden nok ikke til nærmelsesvis så stor, som den bestand en jounalist har bildt BB 1 på ærmet, om hvor mange vi har i lille Danmark, ja det er ganske utroligt at en forfatter kan være så nem at narre, og en som påstår han underviser unge jægere, og tilmed for penge for at fylde undommen med løgn. Nej nej han er helt til grin den stakkels gamle mand.
Var forresten ude på duetræk et par timer i eftermiddag, der var mange duer skal jeg hilse og sige, der kom også en del krager forbi, vildtkrogen blev da også fyldt op.dette skal vi heller ikke prale om antal.
Vi høster lidt til i morgen igen.
Den der kan gemme sig for krager og duer, er ikke den dårligste jæger, hvad sig BB1 om det.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-10-09 21:24

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 15-10-09 21:42

Typisk for den store forfatter BB når han render med halvt vejr og ikke vil indrømme, når han ikke kan finde ud af hvad nuller betyder, og han har dummet sig gevaldigt, at han laver børnehave grimasser.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-10-09 22:23

så længe I indbyrdes kan debatere er der jo ingen grund til at jeg blander mig og dig habibipro har jeg jo tidliger sagt, at jeg ikke gider, fordi du A L D R I G vil svare på de spørgsmål du får stillet,men forlanger lige frem at jeg svare dig - sådan er det altså ikke længere.....

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 16-10-09 08:15

Det der startede som et helt neutralt og aktuelt spørgsmål med interesserede læsere, blev igen ødelagt af Bent Ballegaard og siden har det kørt som så meget andet her på KanDu: Beskyldninger mod så det ene, så det andet. Foreholdt de faktiske kendsgerninger, fremturer BB1 med at fastholde de af ham opgivne tal, som værende rigtige !! Desuden anklager han andre for at være idioter, det skriver han dog ikke men meningen er der! Det er simpelthen for meget. Jeg kan selv-
følgelig black-liste ham fra tråden, men det er mig principielt imod.

Kan vi ikke forsøge én gang mere at fortsætte diskusionen - jeg synes emnet fortjener det !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-10-09 09:31

Hvor har jeg påstået noget som helst? Jeg fremkom med et tal og straks blev jeg angrebet - sene vidste jeg hvor tallet stammer fra. Det er hele historien,men digt du bare videre på den - det fortæller mere om dig end mig

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 16-10-09 09:55

Knudsen beviser han ikke har det store forstand på jagt, eller hunde når det kommer til stykket. Knudsen men altså HJORTEVILDT er det samme som KRONVILDT og intet er mere forkert. Jeg tror godt Knudsen ved han har hørt forkert, hvilke informationer hans link kommer med, men han er ikke så meget mand som Tonganeser at han vil indrømme en fejl.
SHV

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 16-10-09 10:06

Til Provsten

Nu har Bent omsider fundet ud af at hans påstande var forkerte omkrig bestanden af påkørt kronvildt.
Så kommer hans sædvanlige ævl om, det fortæller mere om dig end mig.
Hvis jeg tolker Provstens indlæg rigtigt, og det er det handler om, er der lavet en forkert afskydnings polititik som giver store mark og skov skader for nogle jord og skovejre, ved at bestanden af kronvildt er blevet for stor.
Det er så dette vi skal debattere, uden at ødelægge tråden, selvom det er fristende at fange Bent i hans urigtige påstande.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 16-10-09 10:22

Til habibiPro.

Det er faktisk helt rigtigt opfattet. Skulle der snige sig en lille "lus" ind, det er svært, det indrømmer jeg, så fortvivl ikke. Men hold venligst allesammen en sober tone - I kan jo godt.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-10-09 13:08

Helt korrekt denne tråd handler ikke om en person er kommet til at skrive Kronvildt eller hjortevildt hvad er egentlig forskellen?

Jeg har ført bevis for hvorfra jeg har tallet.

Med hensyn til mere eller anderledes jagt på kronvildt, så er der kun en mulighed og det er igennem de eksisterende kronvildtgrupper. Deres arbejde må og skal respekteres uanset hvilke markskader landmændene har.

I Danmark er jagtloven i modsætning til i Tyskland skruet sådan sammen, at det ikke er jægerne, der kan idømmes en bod, hvis mark/skov skaderne bliver for store fordi der ikke skydes vildt nok.

Habibipro du som er den store forkæmper for den lille mands jagt, hvorfor gør du dig så klog på netop dette område?

Var du ansat hos mig havde du forlængst fået fem kolde. Personer som ikke vil svare når de bliver spurgt om - kan ingen bruge i længden

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 16-10-09 14:16

Kære alle

Jeg var ude ved en landmand her til morgen og der skød jeg 2 kalve og en smalhind, det kostede nul kroner, han er rigtig træt af alt det kronvildt

TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-10-09 15:28

Naiiiii, tillykke med det.
Så har du måske opbrugt kvoten for i år - altså hvad kronvildt angår.?

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 500 point
Dato : 16-10-09 16:52

Bendt Ballegård

Hvorfor kan du ikke bare erkende, at du har skrevet KRONVILDT i stedet for HJORTEVILDT ? Gør det ondt at indrømme en fejl, så må du da gå rundt i et ulideligt smertehelvede
Kronvildt er en del af hjortevildtgruppen, som omhandler: Kronhjort, sikahjort, dåhjort, råvildt. De hører også ind under hovdyrene, hvortil muffloner også hører(dem kender du), samt vildsvin.
Derfor er det bestemt ikke ligegyldigt om man kalder det det ene eller det andet.

Iøvrigt er det ganske uhørt, at en betroet DJ tillidsmand som bb1 ikke ved noget om vildtarterne !

Nu er der vist ingen fare for at nogen bliver ansat hos dig - har du overhovedet svendebrev på nogetsomhelst udover kværulant ? (Undskyld, den lå vist lige på kanten til en "lus", Provst)

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 16-10-09 17:35

Havde Habibi Pro været ansat ved Balledrengen, ville det ikke varet mange minutter, for at opdage han er raplende skør, jeg ville sikkert havde fået dig naret med ud i skoven, du har lige bevist hvor naiv når du junglere med tal, Balledrengen var ikke kommet med tilbage, før han havde lovet at være en god og artig dreng, Habibi Pro store klog havde haft fat i Balledrengen, det havde sikkert været alt rigeligt at se dig dybt i øjenene, så havde vrælt som dengang du gik i skole.
Selvfølgeligt bliver land og skovbrug, ikke ved at finde sig i skader forvoldt af krondyr, alt andet ville også være tåbeligt. fordi nogle plattenslagere og små skovkonger mener det er legalt at lave penge på jagt.og vildtet frit kan lave skader på afgrøder.
At noge kan være så indskrænket at tro alt drejer sig kun om dem allene, lille Bent du får at se det går ikke i længden, selv om du aldrig råber så højt, lad nu bare være med at havde for store tanker om dig selv, du er kun et stort nul, som ingen tager højtideligt fordi du galper op, og er på tværs af alle andre. Husker du slet ikke hvordan det gik da du var med i Dansk Land og Srandjagt da du lege/ kloge Aage.
I DLS har de nogle gevaldige historier fra dengang du var med, lige som i andre sammenhæng hvor du har været med, du er og bliver kun en opblæst nar.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-10-09 20:34

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 16-10-09 22:17

Forfatteren Bent Ballegaard Knudsen er blevet ord/lam når det gælder krondyr forvaltning, kun det samme skovbørnehave pjat med at lave ansigt. som fortæller mere om hvor intet viende han er om hvor bekostlig skader krondyrene kan forvolde for land og skovbrug..
Underligt nogen vil leje jagt ud til sådan en rød tomling, som angriber landbruget om forurening med pesticider den ene gang efter den anden, med det er landbruges skyld vi ikke har hare og agerhøns, hans lille hjerne fatter ikke at ingen kan leve af økologis landbrug, da den danske befolkning ikke vil betale den højere pris for varen.
Vi skulle tro det var den store forfatter, der havde fundet på ordlyden med at spise grønt stemme rødt og arbejde sort.
Lille Bent skrev forleden dag, der var kartoffel såter krondyrene ikke vil æde, ja en nem løsning på problemet, det kan være mennesker heller ikke vil æde dem, nå ja vi kan bare æde ris.
Hvad så med andre afgrøder græsser korn og majs, nå ja man kan jo bare ansætte nattevagter til at holde krondyrene væk, måske en god løsning for at redusere arbejdsløsheden.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-10-09 22:37

- at du nu heller ikke kan læse er forbavsende.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 16-10-09 23:32

jeg må indrømme er det noget Ballegaard Knudsen har skrevet, er det svært at læse og få et sammehæng ud af teksten, mon jeg er den eneste der oplever dette ???

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-10-09 23:50

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-10-09 08:17

Kære alle

Det er svært at få armene ned, i går aftes skød jeg en 14 ender hjort, det er helt vildt

TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-10-09 09:55

Citat
Kære alle

Det er svært at få armene ned, i går aftes skød jeg en 14 ender hjort, det er helt vildt

TRD

Hej TRD.
Endnu engang tillykke - du går til den, må jeg sige.

Nu varer det nok ikke længe før Habibiprop kommer efter dig med riven.
Ifølge Habibiproppens forskellige indlæg her på siden, pointerer han jo netop, at jægeren ikke skal skyde mere end han selv kan spise.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 17-10-09 12:12

Til Heidi Ho.

Nu kan det jo være at The Real Deal har en stor familie, det kan jo også være at krondyrene er skadevoldende, så stiller mit syn på afskydning sig helt anderledes, måske skal lodsejeren hvis det ikke er TRD egne jorder have et dyr eller to i fryseren. Jeg selv skyder også ofte hjortevildt for andre
Det kunne jo også være at TDR som ikke er perleven med ham landsbytossen, at det er noget han skriver for at drille.

Til TRD skal der lyde et stort tillykke, og er det kronvildt der laver skade og der er for mange, forsæt med at skyde

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-10-09 12:23

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-10-09 08:17

--------------------------------------------------------------------------------
Kære alle

Det er svært at få armene ned, i går aftes skød jeg en 14 ender hjort, det er helt vildt

TRD

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lad os endelig høre noget mere, det er altid spændende send evt også lige et link til et foto

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-10-09 12:51

Kære alle

Mange tak for opmærksomheden.
Som HibibiPro skriver har jeg og jordejeren en stor familie, så afskydningen fortsætter, det vi ikke selv kan spise, bliver foræret væk.
Jeg og en kammerat skal derud i aften for at se om vi igen kan være heldige.
Det er vrimler med kronvildt og jordejeren er rigtig godt træt af dem. BB1 nævnte der var kartofler som hjortevildet ikke ville spise, det har jeg nævnt over for jordejeren, han var ved at bryde sammen af latter over mit spørgsmål, han spurgte hvem der havde kommet med sådan noget ævl.
TRD

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 17-10-09 12:59

Vores alle sammens ven Bent Ballegaard.

Kan vi konstatere er heller ikke på jagt i dag, hvor er det synd for denne fine jæger, at ingen vil have ham med, natten til fredag skrev BB ellers han skulle på jagt, nok en fortaelse Bent lyver nemlig ikke.
Og nu vil BB gud hjælpeme have fotos af TRD krondyr, manger TRD foto kan du sikker få nogle ved Robert Hæ.
Det er let at manipolere med billeder, og folk er godtroende, jeg må indrømme da jeg så billede af BB med horn i panden, gik jeg også i vandet. jeg troede det var djævlen ham selv.

Undskyld Provs, hvis jeg kom lidt langt fra emnet, luk du bare tråden, der er alligevel ingen der vil kommentere rimligheden, at skyde krondyrene, hvis de gør skade, på mark afgrøder og skov.
TRD taler ikke så meget om det, han pander dem bare en, jeg tror ikke engang han ser efter am de har grandler

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 17-10-09 13:02

jordejeren, han var ved at bryde sammen af latter over mit spørgsmål, han spurgte hvem der havde kommet med sådan noget ævl.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-10-09 14:13

Kære HabibiPro

Jeg pander dem ikke en, jeg nedlægger mit bytte, lige som i andre. Byttet er bare lidt støre en fuglevildt f.eks drivhusvagtler.

Jeg er bare så heldig at have fundet en stor jordejer, der ikke kræver en forfærdelig masse penge i jagtleje og hvis du tror det har været nemt at skyde disse dyr tager du fejl, en rudel kronvildt er meget vågen

TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-10-09 15:56

Nu skal det ikke forstås sådan, at jeg er misundelig på TRD - tværtom.
Jeg synes det er godt at manden har fået gratis jagt. At han så samtidigt afhjælper en stakkels landmand med at regulere skadevoldende, jamen herligt.
Og som rosinen i den berømte pølseende, hjælper han sognets fattiglemmer med gratis kød.
Jeg er rørt til tårer over så meget godhed - og så på en gang.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 17-10-09 16:41

Godt ord igen kære Tre Real Deal.

Jeg kender ganske udmærket kronvildt, jeg ved også i har meget sparpe sanser

At du pander krondyrene var skrevet for provokere en hvis herre. Denne herre skriver at man skal respektere krondyrgrupperne beslutninger, selv om krondyrene laver marskader.
Nu er det ikke lov, hvad de grupper beslutter, kun en henstilling.
Jeg mener at huske, at samme herre blev klantret for at skyde en smal hind sidste år, som han pralede med, forinden havde denne pralet med at han med i udvalget for det største Jyske krondyr lav, det viste sig så han ikke figurere nogen steds, løgn som sædvanligt.
Frivillige aftaler skal såvidt holdes, men der hvor TRD er sat til at skyde, på lovlig vis, er der ikke noget at fortænke, når det er skadevoldne vildt.
Vi ser dem der udgiver sig for at være mest hellige er selv de største labander, vi har hørt eksempler om forbudte drivhus vagtler, der bliver brugt til hunde træning på ubrugelige køttere. og agerhøs sat ud i kasser lige før jagten.
Har jeg luret TRD rigtigt, er det noget han skriver for at provokere den store jagtherre på Løvenholt. Jeg anser TDR for en fornuftig mand som ikke skilter offentligt hvad han nedlægger.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 17-10-09 17:08

Hvorfor må der ikke skiltes med hvad man nedlægger det gør du selv Habibipro
Jeg har hørt der var en jæger sidste år, som skød tre små hjorte, med to dages mellemrum, dem kunne han ikke få afsat, da hans fryser allerede var fyldt til bristepunktet
Den samme aften var han ned i den lokale pizzaforretning og kom til at nævne over for ejeren, han havde lidt kød der hang, som han ikke kunne afsætte.
Det kunne indehaveren af den lokale pizzaforretning godt hjælpe ham med, men han ville ikke betale for kødet og dermed var problemet løst

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 17-10-09 18:52

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-10-09 19:21

Nu ser jeg det her scenario for mig.

En kunde kommer ind på Mustafas Pizzabar.

Godaaaaiiiii, jeg vil gerne bestille en kebab.

So gern, Hr. Spis her - eller ta' med hjem.?

Hmmmmmtjaaa, jeg tror jeg spiser her.

Det majet fint. Nu ska' Mustafa lav' dig stor Kebab af hjortku', jaaah

Hjortekød..!!!???? Jeg vil ikke ha' hjortekød.

Jooh, du ska' spis lækker hjortku' i kebab'en, jaaah. Det læk'er. Alsammen jubler når de smag. Prov det.

Jamen hør hov, Mustafa. Hjortekød.!!!! Det hører sig da ikke til.???

Åh naj, men....pisssssst, kom lig' lidt narmere....Jag har fået hjorteku' af jæger der ik' havde plads.
Lig' nuskidt... Bang 1 kugle og Mustafa få hjorteku' - og den koster gratis, jah.
Ik' någet med told og og skat...... ikke papir på.....Narjjjj, alle glade
Du få dajlig hjortku' - Mustafa tjen penge, jahhh

Nå, nå, nå, så stik mig da den hjortekebab.
Hvad hed jægeren.??

Det Mustafa ikke fortæl, narjjjjj. For i næste uge får Mustafa også en læs hjortku' - og den koster også gratis. Jaaaah......Å, ved du hvad.? Med de kudtpriser, så vil min bruder også åbne en kebab-kiosk, jaaaaaahhhh.

Hvordan kebab'en smagte.? Ad helvede til.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-10-09 19:31

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-10-09 12:51

--------------------------------------------------------------------------------
Kære alle

Mange tak for opmærksomheden.
Som HibibiPro skriver har jeg og jordejeren en stor familie, så afskydningen fortsætter, det vi ikke selv kan spise, bliver foræret væk.
Jeg og en kammerat skal derud i aften for at se om vi igen kan være heldige.
Det er vrimler med kronvildt og jordejeren er rigtig godt træt af dem. BB1 nævnte der var kartofler som hjortevildet ikke ville spise, det har jeg nævnt over for jordejeren, han var ved at bryde sammen af latter over mit spørgsmål, han spurgte hvem der havde kommet med sådan noget ævl.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Desværre TRD hermed røbe du dig selv - der findes netop en kartoffel soert, som krondyrene går uden om, så længe der er andet føde. Der skal altså en meget streng vinter til før de går i de kartofler noget andet er I skyder vel ikke efter solnedgang?

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 17-10-09 20:44

Kære BB1

Hvad er det for en kartoffel dyrene ikke vil spise

Nej selvfølgelig skyder vi ikke efter solnedgang, gør du det for at nedlægge en førehind med du ved nok.

TRD

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 18-10-09 16:15

He he nu er kloge Aage begyndt, at rådgive landbrugerne om hvilke kartofler de skal dyrke, for at slippe for krodyrnes hærgen, uha da da, i en anden tråd fortæller han om afgrøder de kan så efter høst, fort at binde, det til øvers blivende kvælstof, og pløjes ned når det er lagt sig efter nogle nætter med frost, det er noget bare med det mindste kendskab til landbrug er belært om for flere hundre år siden, intet nyt i det.
Den med kartoflerne er god, bare han kan oplyse hvilken såt, kloge Aage skriver kartoffel soert, dette er måske navnet på kartoflen. ja det forfatter sprog er svært at tolke.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 18-10-09 18:33

Undskyld der skulle selvfølgeligt havde stået kartoffel sort, ikke kartoffel såt