/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Musik til Ipod. Hvor/Hvordan
Fra : Gopinath
Vist : 524 gange
200 point
Dato : 14-10-09 00:31

Jeg overvejer at anskaffe mig en Ipod, så jeg kan høre musik når jeg løber.
Hvor kan jeg købe musikken?

Kan jeg smide mine egne DVD'er på min PC (Ikke Mac) og smide dem over på Ipod'en?

Følger der et program med, så jeg kan have styr på musikken på min computer?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-10-09 08:01

Citat
Hvor kan jeg købe musikken?
- jeg har oprettet en konto i Itunes og køber direkte der - det er rimeligt enkelt og nemt

Citat
Kan jeg smide mine egne DVD'er på min PC (Ikke Mac) og smide dem over på Ipod'en
ja

Citat
Følger der et program med, så jeg kan have styr på musikken på min computer?
programmet Itunes kommer så vidt jeg ved med på en CD, men du får ikke et mirakkel program som holder styr på din musik for dig.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 14-10-09 14:05

Normalt kan disse "potter" afspille musik i MP3, så det er kun et spørgsmål at grappe din musik over på PC i MP3 format, hvorefter du kopiere det over på "potten". - Der følger som regel et USB kabel med, hvor du kan overføre musikken, og du kan også plade den via dette USB stik.
Potten virker som et meory-stick, som den så afspiller fra.
Jeg har flere gange været udsat for, at sådanne afspillere ikke kan styre mere end 127 filer i samme directory, så hvis du har mange musikumre, sålæg dem i flere mapper på potten. Den skal nok finde dem alle sammen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-10-09 14:09

Citat
og du kan også plade den via dette USB stik

og du kan også oplade den via dette USB stik.

Den vil sikkert også kunne afspille VAW filer, men lad være med det, de fylder mange gange mere end MP3.
Nogle af disse potter kan også spille M4a og vma.

Godkendelse af svar
Fra : Gopinath

Dato : 16-10-09 22:36

Tak begge to for de gode råd
Ja plade den måtte jeg læse 3 gange inden jeg troede du mente playe den fra kablet, indtil jeg så dit andet indlæg.-)

Mmen det var guld værd det med mapperne. og Wav filerne.