/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
bærbar slukke for skærmen?
Fra : ingelein
Vist : 712 gange
50 point
Dato : 14-10-09 00:05

Hej
Jeg lytter til lydbøger på den bærbare med Media Player. Men det er jo ikke så smart at skærmen kører den halve nat med sit lysshow.
Kan man slukke for skærmen????

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-10-09 00:16

Jeps. Du skal højreklikke på Skrivebord. Klik på Pauseskærm. Klik på Strømstyring. Sæt Sluk for skærm til 1 minut.

Mvh H

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 60 point
Dato : 14-10-09 00:18

Efter klik på Skrivbord skal der klikkes på Egenskaber - Det glemte jeg lige i farten .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-09 01:28

Og hvis det ikke hjælper, så gå til Media Players indstillinger og fjern markering ved Tillad ikke pauseskærm, eller hvad det nu er som står nøjagtig, lige nu er det en Linux computer jeg sidder med den kan godt slukker skærmen mens jeg hører musik, mit gæt er at det er Media Player som holder skærmen vågen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-09 09:41

En af dine F-taster har måske et billede af en computerskærm.
Så hold Fn tasten nede og tryk på tsaten med computerskærmen.

Der er fire muligheder og en af dem er slukket skærm.

Nogle comp. kan også sættes til at lukke for skærmen når klappen lukkes - uden at sætte comp i std by.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-10-09 11:02

Citat
Sæt Sluk for skærm til 1 minut.
Eller 5 minutter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-09 12:06

Hvis det ikke virker med forslaget fra Heller22, så se ind i Media Player - Funktioner - Indstillinger, under fanebladet Afspiller er der en linje: Tillad pauseskærm under afspilning, hvis du tillader pauseskærmen så virker Heller22s forslag måske ikke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-10-09 14:20

Sådanne bærebare er ret forskellige. Men på min, trykker jeg blot "Fn og F11" så slukker og tænder skærmen øjblikkelig.
Man kan også skifte over til extern skærm, og her skal jeg bruge "Fn og F5"

Men det kan være meget forskelligt fra det ene mærke til det andet, så se lige efter hvilken symboler du har på øverste række!

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-10-09 14:38

Tak for svaret heller22.

Dit forslag virkede - ligesom et par af de andre forslag.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-10-09 15:57

Hej Ingelein.

Selv tak skal du ha . Godt at du så har forskellige muligheder .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-10-09 18:31

ingelein -> KØBT !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-10-09 20:34

Molokyle er altså kanon sød til Ingelein .

Kommentar
Fra : Cathcart