/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
stjålen scooter forsikret ???
Fra : babee
Vist : 4068 gange
100 point
Dato : 13-10-09 22:08

hejsa vi har fået stjålen en scooter og en masse andre ting/værktøj fra vores skur. skuret er låst med hængelås og den er klippet over. mit spørgsmål dækker en indbo for scooter og værktøj når det har stået i et aflåst skur ?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 13-10-09 22:10

Scooteren skal have sin egen forsikring........og den er møjhamrende dyr, det kan faktisk kun betale sig at have den forsikret det første år, for efterfølgende får man ikke så meget i erstatning i forhold til præmien

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 22:10

Men værktøjet får du dækket, med reduktion efter alder

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 13-10-09 22:34

jeg fik dækket min scooter som blev nakket i mit kælderrum bor i en blok. så mon ikke du har en chance?? vi skrev den på det stykke papir vi skulle udfylde (de ting som blev taget.) vi fik alt dækket så længe det var låst inde og meldt,.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 14-10-09 04:49

J

når det har stået i et aflåst skur ?

A_ indbo dækker__ da den har været LÅST inde

Men pas på med at anmelde det_ det kan HUTIGT GIVE BAGSLAG

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 14-10-09 04:53

Men hvem er efter lille DIG
Eller mig_???
Skagen/ DDR 2 timer MAX

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 14-10-09 04:57

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-10-09 05:51

Kig i din police hvad der er dækket. Det kan være meget forskelligt fra forsikring- til forsikringsselskab.

hawaii7

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-10-09 07:07

steffen15 har været mere end heldig, at have fået sin scooter dækket ved tyveri. En indboforsikring/familieforsikring dækker normalt kun i knallert/scooter i forbindelse med bran og på forsikringsstedet.

Det er en kaskoforsikring, der i givet fald, skal dække tyveri af en scooter. Som Nordsted1 rigtigt skriver, så er en kaskoforsikring på en scooter tosse dyr. Ja den koster faktisk i omegnen af en elite-bil-kaskoforsikring.

babee, du skal derfor nok ikke forvente, at få din scooter dækket ved tyveriet, af din indboforsikring.

Dit værktøj KAN være dækket, hvis der er tale om almindeligt værktøj, som man kan forvente, at anvendes hvor du bor.

Dette skal forstås sådan, at hvis man fx bor i et højhus, så vil det ikke være normalt at have en minitraktor, højtryksrenser o.l. værktøj, men det vil være normalt i et parcelhus, hvor det typisk vil være dækket. Hvis du har proff. specielværktøj fx fra et tidligere job, så skal du heller ikke forvente, at få det dækket. Hvis der er tale om alm. forekomne værktøjer som hammer, skruetrækker, alm. boremaskine o.l., vil dette være dækket ind. Dog skal du være opmærksom på, at du jf. din police, vil have en max dækning på XX % af din forsikringsum dækket i kælderrum, garage, udhus o.l.

Det du kan/skal gøre, er at anmelde det politiet (indbrud) og til dit forsikringsselskab, med en fortegnelse over det som er stjåldet - gerne med kvitteringer på de stjåldne ting - alternativt oplyse hvornår de forskellige ting er købt, og til hvilken pris.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-09 07:55

Hvis det nu havde været en bil og ikke en scooter, havde ingen været i tvivl - alle ved at der skal være kaskoforsikring for at få dækket en bil

Jeg er overbevist at det er det samme med en scooter, men er spændt på at hører hvad forsikringen siger

Bortset fra det, havde vi indbrud i vores uaflåste værksted/skur sidste år, vi fik dækket alt det der blev neglet - fordi vi var hjemme - det havde jeg ikke troet, men det var da en dejlig overraskelse, efter en ubehagelig oplevelse

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 14-10-09 09:36

Knallert og cykler dækkes af indboforsikring, hvis de er forsvarlig låst (inde), og der er en politianmeldelse.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-10-09 14:21

Ring og snak med dit forsikringsselvskab eller check det dokumentation du har hvis du har noget.

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 17-10-09 13:07

Tak for svaret Nordsted1.

kan fortælle at scooteren ikke er dækket under en indbo men skal have sin egen kasko. men alt værktøj og fiskegrej er forsikret heldigvis