/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad er din holdning?
Fra : PeterTheisen
Vist : 615 gange
20 point
Dato : 13-10-09 21:27

Hvad er din holdning til nedenstående politiske udsagn?

1. Det kan være nødvendigt at hæve forældrebetalingen, så børnehavebørn får bedre mad

2. Kommuner skal sprogteste alle børn forud for skolestart.

3. Det er vigtigt at undgå lukninger af små folkeskoler, også selv om de er dyrere per elev.

4. Indførelse af test i folkeskolen er blevet for udbredt.

5. Frit valg mellem kommunal og privat hjemmehjælp er et godt tilbud til de ældre.

6. Der skal indføres et prisloft for, hvad ældre i eget hjem skal betale for at få mad leveret af kommunen.

7. Det er vigtigt, at skattestoppet også gælder for kommuneskatten.

8. Kommunen må gerne tjene penge ved at lade private virksomheder reklamere på offentlige bygninger.

9. Kommunen skal have lov til at tilbyde ekstra ydelser mod betaling, så f.eks. ældre kan købe ekstra rengøring.

10. Kommunalreformen har generelt forbedret de kommunale tilbud i min kommune.

11. Det kan være nødvendigt at tvinge nogle elever til at skifte skole, for at sikre en bred sammensætning af eleverne på den enkelte folkeskole.

12. Kommunen skal bruge flere penge på at bekæmpe klimaforandringerne, f.eks. ved miljøforbedringer af kommunens bygninger.

13. Der skal ske en større økonomisk omfordeling mellem de rige og de fattige kommuner.

14. Der skal investeres i flere cykelstier frem for udbygning af vejnettet.

15. Reglerne på miljøområdet skal lempes for at sætte gang i udviklingen inden for landbrug og industri.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-10-09 21:31

Hvad F *** vil du ha' vores holdninger for.
Og hvad skal du bruge dem til.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 13-10-09 21:38

COME ON!!!
Du bliver ved med at spørge om alt muligt mærkeligt, har du ikke et akvarie eller sådan noget du kan gå op i?? Der er jo alligevel ingen der svarer på dine indlæg...

Kommentar
Fra : webm

Dato : 13-10-09 21:39

Min holdning er, at du er en klaphat - med 48 annullerede spørgsmål kan du ikke forvente noget som helst svar på noget som helst...

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 14-10-09 04:28

Hvad er din holdning til nedenstående politiske udsagn?

1. Det kan være nødvendigt at hæve forældrebetalingen, så børnehavebørn får bedre mad

Børnene skal have bedre mad, men der betales i forvejen til det igennem skatterne.

2. Kommuner skal sprogteste alle børn forud for skolestart.

Måske en god idé.

3. Det er vigtigt at undgå lukninger af små folkeskoler, også selv om de er dyrere per elev.

Ja,

4. Indførelse af test i folkeskolen er blevet for udbredt.

Det ved jeg ikke noget om.

5. Frit valg mellem kommunal og privat hjemmehjælp er et godt tilbud til de ældre.

Måske, men den kommunale burde være no. 1.

6. Der skal indføres et prisloft for, hvad ældre i eget hjem skal betale for at få mad leveret af kommunen.

Sikkert en god idé, og maden skal være bedre og sundere.

7. Det er vigtigt, at skattestoppet også gælder for kommuneskatten.

Det kommer an på om kommunen kan levere noget bedre.
Syntes skattestoppet er dårligt, når der kommer nedskæringer og forringelser.
Så hellere betale lidt mere i skat.

8. Kommunen må gerne tjene penge ved at lade private virksomheder reklamere på offentlige bygninger.

Umiddelbart nej.

9. Kommunen skal have lov til at tilbyde ekstra ydelser mod betaling, så f.eks. ældre kan købe ekstra rengøring.

Hvis det ikke bliver for dyrt.

10. Kommunalreformen har generelt forbedret de kommunale tilbud i min kommune.

Det tror jeg nu ikke.

11. Det kan være nødvendigt at tvinge nogle elever til at skifte skole, for at sikre en bred sammensætning af eleverne på den enkelte folkeskole.

Muligvis. Men ikke efter flere forsøg på en forbedring i pågældende skole.

12. Kommunen skal bruge flere penge på at bekæmpe klimaforandringerne, f.eks. ved miljøforbedringer af kommunens bygninger.

Ja, god idé.

13. Der skal ske en større økonomisk omfordeling mellem de rige og de fattige kommuner.

Jooo.

14. Der skal investeres i flere cykelstier frem for udbygning af vejnettet.

Ja, bedre vilkår til den bløde trafik. Vi har motorveje nok i forvejen.

15. Reglerne på miljøområdet skal lempes for at sætte gang i udviklingen inden for landbrug og industri.

Nej det skal de IKKE!

MvH
Kbh-N

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-10-09 05:29

Det bliver nu spændende at se om vi frivilligt får en angivelse af hvor dette er sakset fra. Ligeledes er det interessant at se hvad Peter Theisen vil bruge kommentarer til disse politiske spørgsmål til???? Skal vi gætte på jeg bliver blacklistet?????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-10-09 05:34

Hvis man kunne forvente respons, gad man måske at svare! Hvis vi vidste hvorfra det var hugget, hjalp det nok også på forståelsen! Men når vi skal lege hælere, er det knap så sjovt.

Sig mig Peter Theisen? Hvad er formålet med at bombe kandu med alt dit røde pladder og ledende spørgsmål?????? Kunne du ikke bare en enkelt gang svare??? Eller tør du ikke????

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-10-09 05:54

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 114
- Annullerede 48
- Slettede 0
Ialt 163

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 14-10-09 06:44

Hvad med at svare på spørgsmålene, frem for at skrive noget, som intet har med spørgerens spørgsmål at gøre?

Eller lad være med at svare, hvis det nu er sådanne nogle "dumme" spørgsmål.

Det er de nu ikke.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 14-10-09 08:05

Citat
Hvad med at svare på spørgsmålene, frem for at skrive noget, som intet har med spørgerens spørgsmål at gøre?
- det jo ikke det PeterTHeisen ønsker, han vil have at du giver ham ret i, at de borgerlige er nogle slyngler hvorimod alt hvad opositionen gør er det bedste i verden + så venter han på Vagnr som skal have pointene.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 14-10-09 09:28

Der er lidt støj på linjen, men det skal nu ikke afholde mig fra, at give min mening til kende:

1. Det kan være nødvendigt at hæve forældrebetalingen, så børnehavebørn får bedre mad

Børnehaver burde være gratis institutioner. Mad inkl.

2. Kommuner skal sprogteste alle børn forud for skolestart.

Det er bl.a. skolens opgave, at give eleverne de nødvendige sprogfærdigheder.

3. Det er vigtigt at undgå lukninger af små folkeskoler, også selv om de er dyrere per elev.

Ikke vigtigt, men ønskværdigt.

4. Indførelse af test i folkeskolen er blevet for udbredt.

I min skoletid var tests en integreret del af undervisningen i alle fag.

5. Frit valg mellem kommunal og privat hjemmehjælp er et godt tilbud til de ældre.

Godt og godt? Det er i hvertfald et tilbud.

6. Der skal indføres et prisloft for, hvad ældre i eget hjem skal betale for at få mad leveret af kommunen.

Ja.

7. Det er vigtigt, at skattestoppet også gælder for kommuneskatten.

Nej.

8. Kommunen må gerne tjene penge ved at lade private virksomheder reklamere på offentlige bygninger.

Ja, sålænge der ikke kræves modydelser af kommunen.

9. Kommunen skal have lov til at tilbyde ekstra ydelser mod betaling, så f.eks. ældre kan købe ekstra rengøring.

Det kommer så sandelig an på om tiltaget derved forringer den nuværende hjælp.

10. Kommunalreformen har generelt forbedret de kommunale tilbud i min kommune.

Næppe.

11. Det kan være nødvendigt at tvinge nogle elever til at skifte skole, for at sikre en bred sammensætning af eleverne på den enkelte folkeskole.

Jeg er imod tvang. Vi taler om BØRN.

12. Kommunen skal bruge flere penge på at bekæmpe klimaforandringerne, f.eks. ved miljøforbedringer af kommunens bygninger.

Ja.

13. Der skal ske en større økonomisk omfordeling mellem de rige og de fattige kommuner.

Ja.

14. Der skal investeres i flere cykelstier frem for udbygning af vejnettet.

Ja.

15. Reglerne på miljøområdet skal lempes for at sætte gang i udviklingen inden for landbrug og industri.

Nej. Det er landbrug og industri som må tilpasse sig skærpede miljøregler.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 14-10-09 12:54

1. Det kan være nødvendigt at hæve forældrebetalingen, så børnehavebørn får bedre mad
NEJ

2. Kommuner skal sprogteste alle børn forud for skolestart.
NEJ

3. Det er vigtigt at undgå lukninger af små folkeskoler, også selv om de er dyrere per elev.
JA

4. Indførelse af test i folkeskolen er blevet for udbredt.
JA

5. Frit valg mellem kommunal og privat hjemmehjælp er et godt tilbud til de ældre.
måske
. Der skal indføres et prisloft for, hvad ældre i eget hjem skal betale for at få mad leveret af kommunen.
måske

7. Det er vigtigt, at skattestoppet også gælder for kommuneskatten.
ok så

8. Kommunen må gerne tjene penge ved at lade private virksomheder reklamere på offentlige bygninger.
JA
9. Kommunen skal have lov til at tilbyde ekstra ydelser mod betaling, så f.eks. ældre kan købe ekstra rengøring.
NEJ
10. Kommunalreformen har generelt forbedret de kommunale tilbud i min kommune.
Har ikke lagt mærke til det, så NEJ
11. Det kan være nødvendigt at tvinge nogle elever til at skifte skole, for at sikre en bred sammensætning af eleverne på den enkelte folkeskole.
NEJ
12. Kommunen skal bruge flere penge på at bekæmpe klimaforandringerne, f.eks. ved miljøforbedringer af kommunens bygninger.
NEJ
13. Der skal ske en større økonomisk omfordeling mellem de rige og de fattige kommuner.
OK
14. Der skal investeres i flere cykelstier frem for udbygning af vejnettet.
NEJ
15. Reglerne på miljøområdet skal lempes for at sætte gang i udviklingen inden for landbrug og industri.
Er den ikke i fuld gang

KAn man få at vide hvad det skal bruges til...

MIstænker ham Peter Theisen for at arbejde for Gallup

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 14-10-09 15:40

Tak for svaret molokyle.