/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Browser melder fejl på siden
Fra : Eyvind
Vist : 867 gange
100 point
Dato : 13-10-09 16:03

Det er denne side som melder fejl.

http://www.tretti.se/

Jeg var på siden i går, og bestille varer.
I dag kan jeg ikke komme ind på siden.

Kan andre komme ind på siden.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-10-09 16:08

Hej Eyvind jeg ser siden uden fejl

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-09 16:10

Jeg kan ikke se den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 16:11

Uha HelleBirgitte - så har jeg måske fejl her et sted.
Så vil jeg lige prøve min ubuntu for det er både Vista og Windows 7 der melder fejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-09 16:11

Ses også her UDEN fejl... (IE8)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-10-09 16:12

Ja det er ikke godt men du kan bare spørge hvis jeg skal gi´ dig info fra siden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-09 16:12

Kan heller ik se den med FF

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-10-09 16:16

Siden Ok her i IE8, FF og Opera

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-09 16:18

Du kan se siden her eyvind

http://peecee.dk/upload/view/196828

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-10-09 16:23

Jeg har nu også prøvet i Windows 7 her vises siden også perfekt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-09 16:29

Så'n ser den ud her
http://peecee.dk/upload/view/196830

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 16:31

Hmm - min ubuntu vil heller ikke vise den side.
Selve siden er jeg færdig med at læse/bruge.....................men jeg ville gerne følge den vare jeg bestilte i går.

Nu havde jeg lige pralet med at jeg kunne følge min kones nye ovn fra Sverige og hertil.

Jeg har nemlig et følg varen link, som ikke fungerer. Men den direkte adresse www.tretti.se virker heller ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 16:34

Yes klaudi det ligner min udgave.

Hvis du også er på Sjælland - så er det måske en server her som ikke virker.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-10-09 16:36

Se nu må alle I som er teknisk kyndige gerne grine

Meeeeeen har du prøvet i søgefeltet på Google at skrive tretti - og så gå videre den vej.........

Det har nogle gange virket for mig, hvis jeg ikke har kunne komme direkte ind på en side via adressen

Hilsen HelleBirgitte som er absolut ikke teknisk begavet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 16:41

God idé HelleBirgitte.

Men det blev dette resultat:

Citat
Internet Explorer kan ikke vise websiden.

Prøv at:
Diagnose af forbindelsesproblemer

Flere oplysninger

Og den diagnose har jeg prøvet et par gange.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-10-09 16:41
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-10-09 16:41

Prøv lige at slet midlertidige filer og evt cookies og jeg bor i kbh og har ikke probl. eller har du prøvet at vælge opdater i browseren ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 16:42

ingen problemer med tretti.se

hvilken ip har du fået til den side, her har jeg 81.201.210.13, det kune jo være en dns server der giver dig en forkert adr

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-09 16:44

Jeg er på midtsjælland, har os prøvet den med Google, virker stadig ikke

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-10-09 16:47

- virker fint ved Roskilde fjord...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 16:48

bingo Stouenberg.

forkert dns info, og så ovenikøbet en fejl på TLD

hvis du bruger en anden dnsserver kommer du det rigtige sted hen, ellers kan du jo midlertidigt bare bruge ip adressen ind til dnsserverne er opdaterede igen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 16:49

@ klaudi: hvilken dnsserver benytter du?

og hvis du vil ind på siden kan du bare benytte ip istedet http://81.201.210.13

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-09 16:53

Øhh DNS server, aner det ikke, hvor ser man det

http://81.201.210.13/ virker heller ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 16:54

Ingen forbindelse efter rensning med CCleaner

Ingen forbindelse med http://81.201.210.13

Jeg er også på Sjælland lidt uden for Kbh.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-09 16:56

DNS, i router står der Get Automatically from ISP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 16:57

Nu vil jeg spise og se på det igen senere.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 17:09

da i heller ikke kan komme ind på siden via http://81.201.210.13 så er det ikke en dns fejl

jeg har lige testet på tre andre netværk og der var der ikke problemer med at komme på siden

Eyvind: tracert tretti.se og se hvor det går galt

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-10-09 17:12

- det er helt tilfældigt, at den bedste forklaring/hjælp omkring DNS handler om TPB, så se bort fra det:

http://thejesperbay.dk/index.php?page=ajaxswitch&content=three

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 17:37

Siden virker ikke her... Nordsjælland

IE8

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 13-10-09 17:46

Jeg kan se siden i IE8, Firefox 3.5.3, Opera 10.00 og Sefari 4.0.3 uden problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-09 17:49

Det er nok jeres udbyder der har lukket siden

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-10-09 18:11

http://www.tretti.se/

- virker stadig fint ved fjorden...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 18:19

Det er os tre sammen som også på et tidspunkt havde problemer med mail fra kandu TDC??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 18:19

Forresten jeg har da fået mail fra TDC, om at de laver nogle driftforstyrrelser i denne uge, primært mellem kl. 00-6 pga nogle opdateringer??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 18:33

Jeg har TDC - ingen mail om forstyrrelser.

Jeg har snakket med en på Lolland - han kan heller ikke se siden.

det er måske alle os TDC'er som ikke kan se .se

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 18:34

Eyvind: tracert tretti.se og se hvor det går galt..............hvordan gør jeg det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 18:36

Forstyrrelser i denne uge

Kære TDC kunde

Vi bestræber os hele tiden for at forbedre dine produkter hos TDC, i den forbindelse er vi nødsaget til at lukke for tv, telefon og bredbånd i dit område i en kort periode i denne uge.

Vi vil derfor på en hverdag mellem 01.00 og 06.00 foretage en nødvendig opgradering af systemet. Opgraderingen vil tage en time. Tidspunktet er valgt så færrest mulige kunder berøres.

Vi håber ikke, at du bliver genereret af vores arbejde i denne uge, men beklager eventuel ulejlighed.

Venlig hilsen
TDC

Så jeg ved ikke om det kan være årsagen for os TDC kunder, tidsrummet er jo ikke rigtigt

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 18:43

jeg er også TDC kunde, uden probemer.

den mail du har fået ligner dem de sender ud når de skal udskifte hardware på centralerne

@Eyvind: WIN + R (eller start --> kør) --> CMD + enter --> skriv tracert tretti.se tryk på enter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 19:04

EXTERMINATOR >>
C:>tracert tretti.se
enter
Destinationssystemnavn tretti.se kunne ikke oversættes.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-10-09 19:05

Prøvede lige den med tracert tretti.se
Ser så'n ud:

C:\>tracert tretti.se
Destinationssystemnavn tretti.se kunne ikke oversættes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 19:08

Måske jeg snart skulle betale den regning til TDC.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-09 19:09

prøv så lige tracert 81.201.210.13 istedet for

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 19:13

Nu sker der en masse
telenord
bredbåndsbolaget
nu cykler den bare derudaf med en masse
anmodning fik timeout

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 19:15

en tur til > samme resultat

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 19:16

den sidste inden timeout skal være clav0x-c1.driften.net

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 19:29

Ja - og det efterfølgende virker heller ikke
http://81.201.213.5

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-09 19:39

Er der virkelig stadig nogen der har TDC

De har da ikke bestilt andet end at "r...rende" folk de sidste 10 år.....

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 19:49

Citat
Er der virkelig stadig nogen der har TDC

De har da ikke bestilt andet end at "r...rende" folk de sidste 10 år.....

så vidt jeg kan se er de da bedre end telenor/cybercity/3 osv...

Det er da lidt mystisk at i har hul igennem til siden men ikke kan se den
bruger i en proxy?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 19:58

Ikke noget med proxy her - bare gennem en router

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 20:27

også kun router her

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 20:31

Tak for alle forsøgene................jeg stopper for i dag, og håber at der kommer hul i gennem.

Ps. Ellers virker TDC da meget godt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-10-09 20:36

Citat
Ps. Ellers virker TDC da meget godt.

Ja, det gør det da - heldigvis - nu det er det vi har

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-10-09 23:34

jeg skulle lige prøve.

JU HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU nu virker den igen.

Nu kommer mit store problem.....................til hvem skal jeg nu afslutte til.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-09 01:01

bentjuul er ligeglad med point, men EXTERMINATOR har lært os nogle tricks tak for det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-10-09 01:04

Hov, glemte at spørge hvad du gjorde, mit gæt er, intet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-10-09 01:10

Ingen problemer med siden her, jeg bruger Firefox på Ubuntu (den er installeret på harddisken ) nå men du kan vist også selv se den nu, sikkert serverproblemer, her vil TDC opdatere min forbindelse, jeg fik mail i går at der ikke var nogen internet mellem klokken 01 og 06, øh så burde jeg slet ikke være her nu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-09 07:22

Jeg kan også komme ind på siden nu... fin vaskemaskine

Citat
Vi vil derfor på en hverdag mellem 01.00 og 06.00 foretage en nødvendig opgradering af systemet

o.v.n det var så ikke din tur til at have problemer med TDC i nat, så bliver det nok en anden nat.. så er du advaret

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-09 08:57

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Herligt med et par små trick...........................selvom det ikke kunne rette op på .se

I morgen vil jeg købe et eller andet i Tyskland.
Så kan jeg få et større net til at bryde sammen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-09 09:11

Det er ikke en vaskemaskine men denne ovn.
http://www.tretti.se/vitvaror/inbyggnadsugnar/rostfria/samsung-bt62tqbpst

Den skal erstatte vores 12 år gamle Thermor pyrolyse ovn, som sprængte sig selv i stumper og stykker (forreste glasplade pulveriserede sig selv under en pyrolyse)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-09 09:13

Ang. TDC så har jeg ikke ADSL men VDSL som kan køre op til 40 Mbit (testet)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-09 09:15

He he, Eyvind, jeg vidste godt du skulle bruge en ovn, men da jeg klikkede på linket, var det en vaskemaskine der var på forsiden

Ej altså Eyvind, er det din skyld at dankortene ikke har virket her til morgen, kan du så holde fingrene fra tastaturet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-10-09 09:57

I dag skal jeg ind og besøge DSB tror jeg.