/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
vindueskit
Fra : syllemus
Vist : 1205 gange
100 point
Dato : 13-10-09 11:18

Hej

Ved påsmøring af vindueskit, står der skrevet at det skal gøres ved temperature ml 5-40 grader.
Lige for tiden har vi 7 grader om dagen og ned til eller under frysepunktet om natten.

Det jeg vil spørge om, om der kan ske noget ved at smøre det på,
da vi ikke har gennemsnitstemperaturer på over 5 grader i døgnet.
Måske det ikke kan tørre eller det bliver ødelagt af frosten?

Det kit jeg bruger er linoliekit.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 13-10-09 11:40

Hej Syllemus.
Det er lovlig sent på året at kitte med linoliekit, når du agter at gøre det mens vinduet sidder på sin plads.
Linoliekit skal gerne have 3 - 4 uger til at hærde i overfladen inden det overmales, og i denne periode skal det helst ikke være meget koldere end de +3 - 5° - det allerbedste ville være at afmontere vinduerne og have dem liggende inde ved 20° nogle dage.
Ellers kan du med fordel afdække evt. med noget plastic - der trækker jo gerne lidt varme ud igennem vinduerne så du ikke kommer så langt ned i temperatur. Iøvrigt kan det heller ikke lide voldsom regn de første par dage.
Så snart det er hærdet i overfladen betyder det ikke længere noget - så tåler det let temperaturer ned til 35 - 40 ° under frysepunktet.
Linoliekit bør iøvrigt altid overmales, det bliver nedbrudt af direkte solskin.
jeg håber det hjalp dig lidt .........
hilsen
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 13-10-09 12:28

Tak for svaret bennymanden.
Jeg har ikke mulighed for at tage vinduerne af, da de er ret store, så det ville være meget besværligt.
Så jeg må vente til foråret, men det haster hellere ikke så meget.

VH
Syllemus