/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
spindemider
Fra : kivi
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 12-10-09 10:32

hvor overvinter spindemider og kan de overvinteri kompostbeholderen som står 2m fra drivhuset

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-10-09 10:43

Citat
hvor overvinter spindemider

Revner og sprækker i drivhuset.
Uanset hvor meget du vasker vil de små djævle alligevel findes.

Accepteret svar
Fra : Olesen-50

Modtaget 110 point
Dato : 12-10-09 10:45

De kan godt overvintre i en kompostbunke, den bliver jo ikke engang så kold som et drivhus, hvor de sagtens kan overvintre

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=spindemider%2Bovervintring&meta=&aq=f&oq=

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-10-09 15:54

Det er et godt link som Olesen-50 henviser til.

Jeg vasker mit drivhus af i brunsæbe hvert efterår/vinter- godt ind i alle hjørner. Lader det virke lidt .Spuler derefter med haveslangen i kroge osv.
Efterpudser med "Glasex" (som man kan købe til vinduespudsning), for ellers ser det herrens ud.
Spritten giver også lige det sidste til diverse utøj-

Jeg kan holde spindemiderne væk, det meste af sommeren, meeen agurkerne bliver alligevel angrebet når vi når hen i slutningen af august. De producerer stadig agurker trods alt, men det ligner noget der er løgn - altså bladene-så har miderne været væk i starten, skal de nok finde vej alligevel.
Jeg har ikke kompost i nærheden.
Mine tomater bliver ikke angrebet. Jeg har fliser og kapilærkasser til dyrkning i mit drivhus.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 13-10-09 07:45

Tak for svaret Olesen-50.