/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger mine aner på Mors
Fra : ernap
Vist : 903 gange
77 point
Dato : 12-10-09 10:18

Søger Jens Chistian Jensen af Solbjerg, Mors født ca. 1800

Og Anders Pedersen født omkring 1756 måske i Solbjerg, Mors

Jeg håber nogen her kan hjælpe mig
på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 87 point
Dato : 12-10-09 10:30

Kan det være ham her:
"
Thisted, Morsø Nørre, Galtrup, Tøving bye, En gård, 48, FT-1850, B2402
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Christian Jensen Hangaard 47 Gift Gårdmand, husfader Her i sognet
Mariane Pedersen 37 Gift Hans kone Tødsø sogn, Thisted amt
Jens Nielsen Jensen 10 Ugift Deres børn Her i sognet
Peder Østergaard Jensen 8 Ugift Deres børn Her i sognet
Ane Marie Jensen 6 Ugift Deres børn Her i sognet
Maren Jensen 2 Ugift Deres børn Her i sognet
Peder Christian Sørensen 33 Ugift Tjenestefolk Bjergby sogn, Thisted amt
Hans Christian Pedersen 27 Ugift Tjenestefolk Solbjerg sogn, Thisted amt
Jens Jensen 21 Ugift Tjenestefolk Øster Jølby sogn, Thisted amt
Anders Frederichsen 15 Ugift Tjenestefolk Erslev sogn, Thisted amt
Inger Pedersen 44 Ugift Tjenestefolk Solbjerg sogn, Thisted amt
Zidsel Marie Sørensen 21 Ugift Tjenestefolk Tødsø sogn, Thisted amt
Inger Dinesdatter 82 Enke Aftægtskone Her i sognet
"
Sjovt nok leder vi efter Jensen Bekhøj familien også fra Sundby,
hvis du støder på nogle Bekhøj/Bækhøi må du gerne videregive...

Hilsen
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-09 10:34

Der findes 4 Jens Chr. Jensen i selve Solbjerg men de er alle yngre...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-09 10:39

Og Anders? Den anden er ældre....

"
Thisted, Morsø Nørre, Solbjerg, Solbjerg By og Sogn, Et Hus, 82 (4), FT-1880, C5272
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anders Pedersen Sø 48 Gift Husfader Tømrer Solbjerg Sogn
Oline Tomsen 36 Gift Hans Hustru Galtrup Sogn Thisted Amt
Peder Andersen Bo 16 Ugift Deres Børn Solbjerg Sogn
Jens Støvring Pedersen 10 Ugift Deres Børn Solbjerg Sogn
Karen Maria Pedersen 8 Ugift Deres Børn Solbjerg Sogn
Thomads Pedersen 6 Ugift Deres Børn Solbjerg Sogn
Dorthea Pedersen 4 Ugift Deres Børn Solbjerg Sogn
"
Hed han også Sø(e)?
Så kender jeg én der har hele den familie

Kommentar
Fra : ernap

Dato : 12-10-09 10:40

Jens Christian Jensen om ham ved jeg han er 14 år i 1814 så han er født deromkring ca.

om han blev gift ved jeg ikke men han får en søn Anders Christian Jensen i 1814, Sundby

Jo det skal jeg da nok Svend

Godkendelse af svar
Fra : ernap

Dato : 12-10-09 10:40

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-09 10:45

Tak, men det er alt for tidligt du lukker...

Du er jo ikke sikker på det er dem?

Kommentar
Fra : ernap

Dato : 12-10-09 11:08

Nej det var ikke menigen

Kommentar
Fra : ernap

Dato : 12-10-09 11:11

Ja min Anders Pedersen dør i 1801 og Enken Sidsel Poulsdatter( Søndergaard) gift sig igen med Søren Bach

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-10-09 11:19

Nogle af de navne lyder bekendte...

Under sognetræf finder du en Erna Søndergaard, hun ved alt om Mors...

Når du akcepterer, lukker spørgsmålet, så kun du og jeg kan se uden at skulle betale med points.

Hvis ikke Erna kan hjælpe dig så start et nyt spørgsmål...

Min nye kone Erna Bekhøj er også fra Mors,
selv er jeg fra Skals i Himmerland, bor nu i Sønderborg...

Kommentar
Fra : ernap

Dato : 12-10-09 12:47

Nå, da det godt der nogen der vågn det er da mig søde ven

vi tales da ved sender mere til dig

Kommentar
Fra : ernap

Dato : 28-10-09 22:30

Enten er det Solbjerg eller Sundby de er født i

Anders Pedersen må være født omkring 1758 da ved hans død 1801 er 44 år

Så hvis du ser dem så giv mig et tip