/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke finde...
Fra : annfriis
Vist : 577 gange
300 point
Dato : 12-10-09 09:26

God morgen derinde

Så opgav den gamle puter endegyldigt ånden. Det var faktisk en lettelse, for hvor har der været mange probs med den.

Nu sidder jeg så her med et spritnyt dyr. Har måttet bøje mig og investere i XP. Office 2007 er det osse blevet til.

Men, men, men jeg savner (mindst) 2 ting:

"Vis skrivebord-ikonet". har ledt, men kan ikke finde det

Det værste. På den gamle havde jeg en værktøjsbjælke. Den kunne placeres fx i siden eller øverst på skærmen. Man lagde genveje til sine mest brugte programmer op i den. Jeg havde mail, office, spilledåse, alt hvad jeg brugte daglig liggende der. Jeg tror den fulgte med mit gamle Office som vist var 2000. Kan heller ikke finde den.

Kan nogen hjælpe, pleeeeze/Ann

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 12-10-09 09:51

Hej

Vis skrivbord -
højre klik på proceslinjen nederst, vælge egenskaber, sæt hak i "vis hurtig start"

værktøjsbjælke -
opret en mappe hvor du har de ting i som du gerne vil have som gennemveje, du kan altid tilføje flere med tiden, Træk mappen ned i hurtig start - ved siden af vis skrivbord, slip mappen når den er dernede, klik på den igen og træk den helt op i toppen af skærmen og slip den heropppe, nu har du en værktøjsline som du kan modellere næsten som du vil

/emhauge

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 10:12

Hej emhauge

Så har jeg "Vis skrivebord" - og tak for det

Når jeg laver det andet får jeg jo bare en mappe jeg skal åbne og derefter klikke på genvejen, i den gamle lå de "side by side"

Ved god jeg bare kan lægge genvejene på skrivebordet. Var bare glad for den gamle feature.

Ved du om det var en del af den gamle Office?

Må have beskadiget den gamle på en eller anden måde for Word virker ikkke længere, derfor ny Office

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-09 10:19

Er det en ny værktøjs linje du mangler ? Højreklik på den blå værktøjs linje nederst og klik på Værktøjs linjer, ned og klik på Ny værktøjs linje og vælge hvad der skal være på linjen eller oprette en ny mappe til den nye værktøjs linje, for eksempel har jeg den almindelige forneden og en der viser Denne computer foroven, du kan trække værktøjs linjer rund på skærmen og placere dem hvor du har lyst

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 10:28

Hej o.v.n.

Jeg kan svagt huske, at jeg gik ind under programmer og som en del af Office - mener jeg - kunne man så vælge denne feature. Man kunne vælge, hvilken rækkefølge de skulle vises i, indsætte mellemrum, så de var grupperede, hvis man have flere af samme slags. Fx flere mailprogrammer. man kunne sågar bestemme baggrundsfarve og størrelsen på bjælken/Ann

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-09 10:39

OpenOffice som jeg bruger har (vistnok) ikke denne mulighed og jeg kender ikke noget til Microsoft Office, der må du vente på hjælp fra brugere som ved noget om Microsoft, jeg tror at en ny værktøjs linje kan løse problemet, hvis nu ikke der kommer en vismand forbi

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 10:40

Hej emhauge

Skulle nok ha delt spørgsmålet i 2, da du jo har besvaret noget.

Opretter lige et spørgsmål til dig, du du får de points, der tilkommer dig når du svarer/Ann

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-09 10:41

Citat
Office 2007 er det osse blevet til.
husk at det ikke er alle som er lige så moderne hvis du sender dokumenter til andre, så gem i det "gamle" doc format, Office 2007 vil som standard gemme i docx format, jeg har tænkt mange bandeord om dem som sender mig sådanne dokumenter

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 12-10-09 10:44

Ok

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 10:49

Hej o.v.n.

Det er bestem osse kun fordi Word ikke længere virker, at jeg nu har 2007, for jeg bruger Word meget.

Har osse "Open Office". Går bare lidt langsomt med at sætte mig ind i det

Selv om jeg altid brokker mig over Microsoft, må jeg dog indrømme at den nye Word ER lækker/Ann

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-10-09 10:53

du skal bare højre klikke på skrivebordet og vælge arranger ikoner og så næsten nederst skal du vælge vis ikoner på skrivebordet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-09 11:03

Det var kun de ældre Office der lagde sig i systembakken.
WordPerfect Office smed samtlige underprogrammer derned

Du kan også lægge programmerne i "hurtigstart" på proceslinien

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 11:04

Hej webnoob

Det er jo det jeg har nu. Gider bar ikke ha skrivebordet plastret til med ikoner. Desuden skulle man kun klikke een gang for at åbne et program i min gamle bjælke/Ann

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 11:16

Hej LuffeA

Ok, må måske opgive så, men lader spørgsmålet stå åbent resten af dagen for lige at se, om der er nogen der har en løsning.

Synes bare ikke de foreløbige forslag funker, da jeg altid cykler rundt i 1 mill. programmer/Ann

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-10-09 11:43

du kan jo bare slette de ikoner du ikke gider ha' liggende på skrivebordet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-09 11:45

Lyder åndssvagt, men det kan løses med et tastatur.

Jeg har et "gamer" tastatur med 18 ekstra taster, jeg bruger det ikke til spil, men tasterne kan programmeres til at åbne programmer og meget andet.

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 11:56

Jeg bruger meget det her sted:

http://www.giveawayoftheday.com/

og så skal der jo lige hentes og prøves og imens ligger ikonerne jo der og roder.

Henter osse abandonware spil, men er måske bare en sur gammel dulle, der ikke ka li forandringer

Har ikke et sådant tastatur LuffeA/Ann

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-09 12:00

Du laver bare en genvej til de Office programmer (og alle andre) du vil have på den linie...

I første omgang kommer de som genveje på skrivebordet...

Derefter "trækker" du dem blot ned ved siden af dit vis skrivebord-icon.... (rækkefølgen kan du selv ændre efter lyst)

Så sletter du bare dem der ligger og flyder på skrivebordet...

Nu ligger de nede i "hurtig start"...

Det samme gælder alle andre programmer du bruger meget - så du kan lave dit skrivebord HELT TOMT

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-09 12:13

Du kan faktisk løse problemet med mit forslag om en ny værktøjs linje, vælg at have hurtigstart i den også og træk alle de genveje til din Office du ønsker over i den nye hurtigstart, træk den nye linje over i den ene side af skærmen for eksempel og lås den, du skal først oprette dem på skrive bordet og så trække dem over i hurtigstart, bagefter kan du slette skrivebords ikonen, som også Refi er inde på, jeg foreslår en ny linje til alle favorit programmer

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 13:01

Altså o.v.n., hvis jeg gør som du siger, altså h/klik - værktøjsl. - ny værktøjsl. og vælger placeringen skrivebord, synes jeg ikke, der sker andet end der er 2 værktøjslinier nævnt når jeg kigger under værktøjslinier - ikke noget jeg kan fylde noget på

Vælger jeg ny mappe får jeg jo bare en mappe, hvor jeg kan lægge genvejene ind, og den skal jo åbnes før jeg kan komme til programmerne

Eller er jeg tungnem /Ann

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 12-10-09 13:08

Du kan flytte dobbeltpilen lidt og alle dine genveje viser sig. Kan du ikke det så h-klik på processlinien og fjern med klik V ud for lås processlinien.
Du kan også gøre som jeg gør - nemlig at fordoble processlinien ved at trække op i kanten.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-09 13:08

Citat
Eller er jeg tungnem

Det sagde du

o.v.n.´s forslag (eller dit eget) om en ny værktøjslinie er god nok...

Klart den er tom - du skal jo først fylde noget på den

Men det er ikke nødvændigt med en NY - den der er, er stor nok med mindre det er 100 programmer du vil have derned .....

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 13:19

aaah refi, 98 kan vel gøre det

Det med at den er tom var nok en dårlig formulering,hvad jeg mente var at jeg ikke kunne SE, hvor jeg skulle trække ikonerne hen.

Skal altså lige prøve Eyvinds forslag/Ann

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-09 13:24

98 vil OGSÅ kræve en extra linie

Der er kun plads til 37

Godkendelse af svar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 13:26

Eyvind jeg ææælsker dig. Det her ser ud til at funke for mig - når jeg nu ikke ka få det som jeg vil - TAK/Ann

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-09 13:28

Nej du er ikke tungnem du er på vej, se ovre ved uret der er sikkert noget du kan tage fat i og trække frem i lyset, på min står der nu Denne computer og et par pile der viser vej, lås din værktøjs linje op og træk den nye frem på skærmen, du kan trække og hive i den nye linje indtil den ser ud som du ønsker.
Et forslag fra mig her: Et sted på computeren hvor du ikke risikerer at slette den nye mappe, for eksempel direkte i C drevet også kaldet roden af C, der opretter du en ny mappe og kalder den for eksempel Genveje til Office eller hvad du hitter på, opret og eller flyt så alle de genveje du ønsker i den mappe, så højre klikker du på den blå værktøjs linje og opretter en ny Værktøjs linje, find den mappe med genveje du lige har oprettet, klik på + ud for Denne computer klik på + ud for Lokal disk (C) rul ned og marker mappen Genveje til Office og klik på OK, lås værktøjs linjen op ved at klikke på Lås værktøjs linjen, nu kan du trække den nye frem i lyset og tilpasse den.
Hvis du sletter mappen med genveje så forsvinder din værktøjs linje, derfor gem den et sikkert sted hvor du ikke kommer til at slette i utide.
Den nye værktøjs linje hedder naturligvis det du har kaldt mappen (Genveje til Office) og ikke Denne computer som jeg nævner at jeg har på min computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-10-09 13:30

Ups alt det sidste skriveri til ingen verdens nytte

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 13:30

Og det er jo lige hvad jeg har nu - efter forslag fra Eyvind - ikk, refi

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 12-10-09 13:32

Det skal du nu ikke sige o.v.n. - ikke sikkert jeg er færdig med dig endnu

Kommentar
Fra : Eyvind