/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
bondemænd der sælger Hø & Halm
Fra : stjerneboern
Vist : 2885 gange
100 point
Dato : 11-10-09 22:27

Hej. jeg mangler en gerne flere adresser på landmænd på Sjælland, der sælger eng hø og halm (ikke wrap) til en ordentligt pris. Vi skal kunne få det leveret. Sælger han også tørv vil det kun være en bonus.

kender i nogen der ude???? gerne så tæt på kbh så muligt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-09 22:35

Yes her! mig - mig - mig hoppe hoppe smiley savnes bor i det nordvestlige Jylland men Danmark er jo et lille land

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-09 22:37

Glemte helt at sige at det er økologisk halm der kan være mange halm baller på en lastbil

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-10-09 22:40
Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 11-10-09 22:51

tak tak selv om DK er et lille land er det dyrere at køre til Sjælland. så den dutter ikke.
sorry jeg glemte syntes selv de er søde. har prøvet heste nettet og dba.dk de kan være temmelige dyre. ville gerne ned på 1.50kr/kg for Hø.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-09 23:01

Citat
ville gerne ned på 1.50kr/kg for Hø
dyrk selv noget hø på en græsmark, så finder du ud af at det slet ikke kan lade sig gøre at dække omkostninger ved slåning og presning af høet, jeg sælger halm for 2 kroner kiloet og det dobbelte for hø, prisen er ved afhentning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-09 23:46

2 kroner for et kilo hø.......

Der er sg flere penge i det hvis det er vådt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-09 23:49

Noget helt andet er at Du overhovedet ikke kan få landmænd til at underbyde hinanden, det eneste sted der kan spares er på transporten.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-10-09 11:50

????????? Hvor meget skal du bruge da.

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 12-10-09 14:56

Citat
Sælger han også tørv vil det kun være en bonus.

Det er altså maaaange år siden man skiftede det brændsel ud til noget nemmere og bedre...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-09 15:29

I Irland bruges tørv stadig til nogle boliger og også seriøst til kraftværker, jeg har kørt gennem store områder hvor det blev gravet op maskinelt.
Giver iøvrigt en dejlig duft.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 12-10-09 16:14

Citat
jeg har kørt gennem store områder hvor det blev gravet op maskinelt

Så er du måske en "tørvetriller"

Spøg til side, herude i nærheden af mig bor "leif den lykkelige" : http://www.dr.dk/DR1/Ryge/programmer/2008/06/02121615.htm

Han plejer at være god at handle med

Godkendelse af svar
Fra : stjerneboern

Dato : 12-10-09 23:21

Tak for svaret EXTERMINATOR.
vil tjekke det ud, kunne ikke lige se et efternavn, men jeg leder i teksten.

ja, men al det tørv , bliver man nok lidt støvet ikke.
MVH. stjerneboern

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 12-10-09 23:28

Til o.v.n
ja, du har da godt nok regnet ud at der er penge i det, men nu er det jo ikke 12 kg´s baller jeg skal bruge til kaniner. men minibigballer, og jeg har da godt nok ikke set nogen så dyre
som dig. det er jo det rene tyveri. men vil folk betale dig det ja så skal du da kun være glad .
halm ligger da omkring 1.25-1.50 kr/kg
og hø så lidt mere forskelligt men omkring 2 - 2.50 kr er vel ok men ikke mere.
Jeg har et sted hvor jeg får til 2kr/kg, så det bliver bare ham, og transporten er super billig, så den behøver jeg ikke at tænke så meget over. men det ville jo være dejligt at kunne spare nogen penge på det.
men rigtig nok at priserne ikke er så meget forskellige fra hinanden.

men tak til alle for alle de vittige bemærkninger og svar, det har da fået mig til at grine og det er jo altid dejligt. MVH.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 12-10-09 23:31

Til Piaskov.
vi skal bruge til 14 heste indtil de kan komme ud igen til sommer.
så det er da en del, hvis man regner med at de skal have 6 kg/dagligt af HØ
Halm ved jeg ikke lige helt men 3 minibig baller pr /md tror jeg
mvh. stjerneboern

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 12-10-09 23:32

til ovn. det er også øko wrap vi får til en fin pris. så det andet behøver ikke være øko, hvis det kommer op i de priser. men tak

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-10-09 01:07

nu har Leif jo både været i fjernsyn og aviser så der sker vel ikke noget ved at smide lidt info her på nettet også

http://www.krak.dk/query?what=wp&search_word=leif+rasmussen&geo_area=overdrevsvej+37+4660+store+heddinge