/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Digitalbox.
Fra : josefine97
Vist : 736 gange
20 point
Dato : 11-10-09 13:10

Har 4 fjersyn, der alle - ved hjælp af div. linieforstærkere - kan modtage det analoge signal fra min antenne på taget.
Tv nummer 2 i rækken vil jeg gerne af bekvemmelighedshensyn udstyre med en digibox - MEN det er en ældre B&O-sag uden andre indgange end antenneindgangen - så jeg er ikke sikker på, om det vil fungere hvis jeg kører antennesignalet ind i linieforstærkeren - ned til B&O 'en (TV1-udgang på linieforstærkeren) og videre i systemet fra TV2-udgangen ?
Hvis det skulle fungere - får jeg så digitale billeder på det 3. og 4. TV ??
Håber nogen kan give mig et svar - og evt. en løsning, hvis min ikke er god.
På forhånd tak
Josefine97

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-10-09 14:30

Prøv det. Du skal alligevel ud og have fat i en DVB-T modtager hvis du vil se TV i fremtiden, når du modtager dit signal fra en antenne på taget. Det må være et meget gammelt B&O TV, når den ikke har et scart stik. Satte lige i modtager til en gammel LX2800 i går, den havde da scart. De har nogle gode tilbud på modtagere i El-giganten i denne uge. 279,- for en MPEG2 og 599,- for en MPEG4

Kommentar
Fra : josefine97

Dato : 11-10-09 16:12

Tak for svaret. Jeg havde dog håbet på, at nogen vidste om det KAN lade sig gøre eller ej. Og JA, det er en MEGET gammel B&O - som jeg holder uendeligt meget af.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-10-09 18:14

Det vil ALDRIG fungere...

Bl.a. kan du ikke køre signalet hele vejen blot med antennekabel (der skal scart eller hdmi til)
og når det så er lavet er det STADIG kun 1 TV der modtager signalet.....

Så har dit TV KUN antennetilslutning hedder det enten på loftet med det eller bliv tilsluttet kabelTV...

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 11-10-09 19:44

Jeg må sige jeg ikke helt var med på hvad du ville gøre, men kabel er måske den rigtige løsning, der er det digitale signal kørt over i et analogt, som du gerne vil. Det er så vidt jeg ved ikke muligt at selv at få et analogt signal ud af en DVB-T modtager. Der er måske en analog gennemgang, men ikke udgang, så du kan ikke bruge din linieforstærker til et digitalt signal.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-10-09 23:55

Du kan desværre ikke bruge dit gamle TV sammen med de digitale modtager bokse, de har alle scart og/eller HDMI udgange men ikke udgang til den almindelige antenne, kan du få kabel TV? Jeg ved ikke om der er mulighed for almindelig antenne tilslutning til kabel TV men det er måske værd at undersøge

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 20 point
Dato : 12-10-09 06:27

Hvis du vil kunne se noget på alle 4 fjernsyn skal du have 4 digiboxe med tilhørende fjenbetjeninger. B&o-em uden scart får du næppe liv i på den måde. Der er en løsning desværre holder den op med at virke 2012 når der skiftes fra mpeg2 til mpeg 4. Multiboxen kan vise 3 digitale kanaler og sender dem rundt på eksisterende antennekabler på op til ca 8 apparater ( Tvs video HD optagere). Har haft glæde af den et par år og får så et par år mere inden den sandsynligvis må skrottes. Vil tro du kan finde den til omkring 2500kr mange penge men investering i 4 digiboxe er heller ikke gratis-husk hvis de skal virke efter 2012 skal det være mpeg4

LINK til ab2 mulltibox

http://eldanmark.dk/digitale_rec_dvbt/a2b_multiboks_terristisk_digital_1403_da.html

Godkendelse af svar
Fra : josefine97

Dato : 12-10-09 09:58

Tak for svaret lham. Også tak til alle anfre, der har svaret. Jeg lukker nu.