/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Liberalisme er ikke svaret
Fra : PeterTheisen
Vist : 429 gange
20 point
Dato : 11-10-09 11:23

En lille skare af borgerlige stemmer påstår, at vi med en liberalistisk samfundsmodel opnår lavere offentlige udgifter. Dette er ikke sandt. Se bare på udviklingen i Englands offentlige udgifter:

http://econstudentlog.files.wordpress.com/2008/11/ukgs_linephp3.png

Denne udvikling svarer nogenlunde til udviklingen i Danmarks skattetryk, og netop skatter, afgifter, moms m.m. finansierer jo de offentlige udgifter:

http://www.skm.dk/public/billeder/publikationer/skat/december2001/fig1.gif

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 11-10-09 11:50

Hvad var spørgsmålet lige?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 11-10-09 13:49

Kan det undre nogen?

Når man betænker det ultra liberale klaphattes ævl, man skal lægge øren til:

1.) Sænk topskatten for de bedst stillede og de vil arbejde mere. (Vrøvl: De arbejder derimod MINDRE ...for samme indtjening/afkast.)

2.) Begræns dagpengeperioden. Det vil afhjælpe manglen på arbejdskraft. (Vrøvl: Ledigheden er på vej OP.)

3.) Makedsmekanismerne vil automatisk styre økonomien. (Vrøvl: Der skal bankpakker mig her og bankpakker mig der, vækstpakker osv. til, for ikke virksomhederne skal gå på røven = Bistandshjælp til de som ikke kan klare, at markedsmekanismerne ta'r over.)

Løgn, Ævl og Blålys fra ende til anden

*IMHO* </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-10-09 13:51

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-10-09 13:51

Peter Theisen rabler bare socialistiske ting af sig han kopierer fra andre sider. Han er blevet hugget et utal af gange hvor andre har fundet ud af hvor han stjålet udtalelserne fra uden kildeangivelse.

Og svarer du ikke bekræftende på hans røde ævl, bliver du blacklistet!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-09 13:54

Jeg er ikke rød.

Jeg er 'ægte' liberal Radikal

...som du jo nok ved

Det forhindre dog ikke PeterTheisen i, at have ret i sit postulat !

</MOLOKYLE>