/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Home
Fra : xteam
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 10-10-09 16:48

Min PCer har været total nede og har fået den gang igen ved at holde F10 nede, hvorefter den geninstallerer XP igen med indstillinger fra fabrikken. Alle mine data er væk.

Kan jeg genskabe mine data og hvordan hvis det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-10-09 16:49

Det kan du ikke efter en recovery, det skal gøres inden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-10-09 16:56

Du bruger bare Din backup

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 10-10-09 17:02

Måske kan du være heldig at noget af det ikke er overslrevet. Men der er ikke gode chancer. Du kan hente dette program og lad det sscanne harddisken igennem. Måske du er heldig og finde en smule af det. Det du ghar gjort ved at lave en recovery er jo at overskrive harddisken, så .-(

http://www.pcinspector.de/Sites/file_recovery/download.htm?language=1

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-09 17:06

Og når du prøver med den pcinspector, så skal du bruge et andet drev end det drev du undersøger.
Evt. kan du bruge en USB memorystick.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-10-09 17:22

god Eyvind, det glemte jeg jo lige at oplyse. Og det er en meget vigtig oplysning. For man kan jo selvfølgelig ikke gemme de genskabte data på den harddisk man forsøger at genskabe data fra, for så overskriver man jo blot igen selv.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 10-10-09 19:55

http://www.oosoft.com/home/en/products/oodiskrecovery/index.html
Klare det nemt og hurtigt, kan også scanne dit AKTIVE drev, bare du gemmer resultatet på en anden partition end den du scanner på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-10-09 21:56

Det er da meget godt og komme med en masse recovery-programmer....

men det kræver jo der er noget at redde

ER disken først overskrevet (hvilket den jo er) ja så er det måske brudstykker af filer der kan reddes - de kan næppe bruges til noget....

Så med mindre der er kørt en diskfragmentering lige inden nedbruddet (nyinstallationen) vil du ikke finde andet end MÅSKE et par halve tekstdokumenter og et par billeder med fejl.....

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 10-10-09 22:22

ER disken først overskrevet (hvilket den jo er) ja så er det måske brudstykker af filer der kan reddes - de kan næppe bruges til noget....
Tvivler på du har prøvet O&O, men selvfølgelig er der filer der ikke kan bruges efter sådan en omgang, men næppe billed filer.
Jeg kan stadig hente filer tilbage, fra mit gamle drev, selvom det er formateret mere end 10 x.

Men du kan intet hente, hvis du har brugt et krypterings program til at slette harddisken

En formatering er egentlig bare noget der sletter navne på samlige filer, men data stadig ligger på en disk, de skal bare hentes tilbage.
Hvis en formatering skulle slette et helt drev for data, tog det sikkert mere end de 2 minutter max, som en almindelig formatering tager.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-10-09 08:14

Det er ikke forsøget værd, når først der er kørt en recovery, er det en manuel installation, er det en anden sag. Har prøvet mange gange på en recovery, en dag arbejde = et par kb data, det var det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-10-09 10:46

Jeg tror heller ikke der er meget at redde, men siger også blot at der er en lille mulighed. Desværre

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 11-10-09 10:49

Tak for svaret Fijala, det var vær at prøve men fik desværre ikke noget ud af dette.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-10-09 11:58

Så nu er det så at man skal kigge ind ad i sig selv, om nu der er døjen værd med en regelmæssig backup.