/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvad blev der af Henrik Nielse
Fra : 2601
Vist : 632 gange
300 point
Dato : 10-10-09 11:13

Hvor bliver Henrik Nielsen fra Hagested sogn i Holbæk af.

Han er født 24. 1829 i Hagested sogn i Tuse herred, Holbæk amt.
Døbt 24. aug 1829 i Hjemmet i Hagested sogn i Tuse herred, Holbæk amt.
Dåben konfirmeret den 25. oct 1829.
Husmand Anne Rasmusdatter i Gl. Hagested.
Fadder: Gårdmand Carl Rasmussen, Svend Ottesen? og Hans Andersen alle af Gl. Hagested.
Hagested Kirkebog side 39 nr. 8.

Konfirmeret 1844 i Hagested Kirke, Hagested sogn i Tuse herred, Holbæk amt, og derefter har jeg kun en FT 1845:

Holbæk, Tuse, Hagested, Maarsøe Bye, , en gaard, 71, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Henrik Nielsen, 16, Ugift, , tjenestefolk, Her i sognet

Derefter forsvinder han.

Nogle der kender til han eller andre FT. ?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-10-09 12:18

Han er der vel også i 1850 ...

Navn: Henrik Nielsen Køn: M Alder: 21 Civilstand: Ugift
Erhverv: Tjenestefolk Fødested: Her i sognet [Hagested]

Kilde: FT-1850 Amt: Holbæk Herred: Tuse Sogn: Hagested Stednavn: Gl. Hagested
Matr.nr/adresse: Gaard Husstands-/familienr: 104 Indtastningsnr: C5767 Løbenr.: 647

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-10-09 12:28

Har du tjekket afgangslisterne i kirkebogen?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-10-09 12:54

Til vith.

Først tak for det tilsendte.

Ja men jeg fandt ham ikke.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 10-10-09 14:09

Hej

Det kan være du bliver nødt til at kigge i lægdsrullerne efter ham.

Lis

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 300 point
Dato : 10-10-09 14:30

Det kunne måske være ham her:

Holbæk, Merløse, Soderup, Tingerup By, Soderup sogn, et hus, 27 F1, FT-1880, B0523
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Henrik Nielsen   50    Gift   lever af handel med fisk      ??sted sogn
Magrete født Rasmussen   42    Gift   hans hustru      her i sognet [Soderup]
Ane Marie Nielsen   13    Ugift   deres barn      dito [Soderup]
Christine Nielsen   11    Ugift   dito [deres barn]      dito [Soderup]
Ane Sophie Nielsen   6    Ugift   dito [deres barn]      dito [Soderup]

Du kan se den på AO opslag 25.
Man kan kun delvis se hvor han er født pga. folden i kirkebogen, men jeg læser det som ...ested, så det kunne jo være Hagested.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 10-10-09 14:34

Tak for svaret vith.

Det er ham her. Jeg vil gerne sige tak. Hvordan mun det kan gå til at jeg ikke kan finde ham på FT.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 10-10-09 14:59

Selv tak

Jeg ved ikke hvorfor du ikke kunne finde ham, men jeg ved at søgemaskinen på ddd.dda.dk sommetider ikke søger optimalt.

Fortsat god jagt på anerne!