/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
EPC problem på Mercedes CDI220
Fra : gr8
Vist : 3449 gange
100 point
Dato : 09-10-09 15:17

Jeg har fået et problem med min Mercedes E220CDI, hvor den viser EPC fejl i displayet.

Bilen kunne godt starte men slukkede da jeg satte den i Drive da det er en automat.

Jeg fik sendt den til reparation hvor værkstedet har sat computer til og oplyste mig at højtrykspumpe (Dieselpumpe) skal udskiftes.

Værkstedet har skiftet højtrykspumpe (Dieselpumpe) på den og bilen skulle være klar til afhentning idag men nu siger værkstdet at bilen starter men slukker da den har kørt 10-20 meter, næsten samme problem som det der var ved aflevering..... aftalt pris var 6200 kr for både højtrykspumpe (Dieselpumpe) og arbejdsløn.

Værkstedet siger nu at der er følgeproblemer.... og jeg mener at de har skiftet højtrykspumpe (Dieselpumpe) for at tjene penge på mig.

Hvad kan jeg gøre nu?

Kan man få tjekket højtrykspumpe (Dieselpumpe) et eller andets sted for at høre om den fungere fin el. ej. og om det er værksted tricket?

Kan værksted forlange flere penge?

Håber på at høre fra jer garvede KANDUér

TAK

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-09 15:32

Hvem har lavet det....

Var det et aut. Mercedes værksted ????

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 09-10-09 15:41

Nej et værksted der laver Mercedes og har mange taxaer som kunder!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-09 15:48

Tja....

Med mindre du er meget gode venner med værkstedet har du ikke de store chancer for at få din vilje....

Uanset om du går via andre kanaler med "beklagelsen" har det INGEN indvirkning på firmaet hvis de ikke vil....

Men for overhovedet at have en chance er du NØDT TIL at få en uvildig vurdering....
Få pumpen tjekket på et aut. værksted (det koster desværre også) - men viser det sig den er defekt har værkstedet jo intet forkert gjort....

Firmaet KAN jo have ret

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 09-10-09 17:52

Som minimum kan du forlange de udskiftede dele med retur.
Det er det første kvalitets tjek af værkstedet.

Ethvert ordentligt værksted vil straks udlevere udskiftede dele til dokumentation - uden vrøvl.
Det ved de nemlig godt er en hel basal del af en reparation.

Tag det derfra ...

Accepteret svar
Fra : rocoolsen

Modtaget 100 point
Dato : 09-10-09 18:00

EPC er typisk brændstof/turbotryk og kan udlæses af diagnosestikket.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 09-10-09 18:42

Og 6200.- for HT-pumpe? plejer at være et banklån

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-09 18:48

Jeg tvivler så på din bil har fået skiftet pumpen, for den er dyr sådan en pumpe, meget dyr.

Jeg ved desværre ikke hvad problemet kan være med din bil, men henviser lige til

http://www.mercedesklub.dk/forum/index.php

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 09-10-09 21:00

Det var også min tanke at der ville jeg dag godt lige købe et par pumper.... Men sådan en bil ka man læse næsten alt ud af når man har den rigtigt computer til det... så jeg ville køre til mercedes og få læst fejlkoder ud...

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 12-10-09 13:03

Hej alle

tak for jeres svar..

Det er sådan at jeg nu har fundet ud af at der var ikke noget galt med min Diesel pumpe men at Krumtapsføler var gået og den koster ca. 1000 kr inkl. moms hos Mercedes.

Nu er problemet bare at værkstedet har skiftet højtrykspumpe (Dieselpumpe) ud :( Min bil er stadig ikke blevet færdig men regner med at få den idag eller imorgen.....

Ved nogen her på Kandu om "Kan man ikke via computer se at det er føleren der er gået og ikke andet?

Jeg menet selv at højtrykspumpe (Dieselpumpe) udsiftning er en manual beslutning da det er ikke noget computeren som man sætter til fejlfinde kan oplyse og for bla. at tage røven på kunden.

Nu skal jeg nok kæmpe en kamp med værkstedet om hvad jeg skal betale..:((((.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-09 13:21

Citat
Nu skal jeg nok kæmpe en kamp med værkstedet om hvad jeg skal betale

Spild af tid at kæmpe - du slipper ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-09 13:22

Brug et aut. næste gang - der har du meget større muligheder

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 12-10-09 13:39

Jeg er lige blevet ringet op af værkstedet og de oplyser at bilen er klar.

De har prøvet at skifte højtrykspumpe (Dieselpumpe) til den gamle men den dannede ikke tryk så de måtte skifte til nyt igen. og de har skiftet krumtapsføler og lidt mere.

De siger at de bare holder fast i den første pris de gav i første omgang altså 6200 kr.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 12-10-09 17:45

Uanset hvad værkstedet nu har gjort - og hvad det koster, har du stadig garanti på det udførte arbejde.

Man kan da håbe på de fik skovlen under fejlen denne gang.
Hold fast i, at du får udskiftede dele med retur ...

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 13-10-09 08:56

Det fik jeg ogs men måtte betale for det da de har en aftale med reservdelsforhandler om at kaputte ting skal retur til dem.

Godkendelse af svar
Fra : gr8

Dato : 13-10-09 09:24

Tak for svaret rocoolsen.