/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvidevarefirmaet hjem.dk ???
Fra : Eyvind
Vist : 1122 gange
100 point
Dato : 09-10-09 14:38

Hej.
Jeg er ved at købe denne pyrolyseovn.
http://hjem.dk/bolig/koekken/hvidevarer/komfure-ovne/indbygningsovne/brandt-indbygningsovn-fp-624bn-pyrolyse-multifunktion-plus.aspx

Og så vil jeg vil bare lige spørge nogle af jer ovre fra Jylland om i kender nogen som har dårlige erfaringer med dette firma. www.hjem.dk

Ps. Hos www.trustpilot ser det rimeligt godt ud med det firma.

Eyvind.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-09 15:29

Kender ikke firmaet..... men

Intet negativt at finde om firmaet - mærket er kendt - modellen sælges flere steder.

Prisnedsættelsen kan så diskuteres - de andre steder sælges den til næsten samme pris - så det må være producenten der har sat den ned...

Og hos Wupti - der sælger den til næsten samme pris - sparer du kun 1150.- kr og ikke 5000.-

Så den nedsættelse skal vist tages med et gram salt.
Så jeg ville ikke have de store betænkeligheder.....

Citat
Hjem.dk er startet i 2006, bag Hjem.dk står:
•Thomas Dybdahl, administrerende direktør og købmand, startede oprindeligt haveogbolig.com, der danner baggrund for www.hjem.dk
•HelloGroup A/S, som blandt andet laver internetløsninger til Telia, MyTravel, Saxo Bank, Elsparefonden, Sydenergi og mange flere. www.hellogroup.com
•LundKenner A/S, venture selskab som står bag adskillige succesrige selskaber. Front personerne er Morten Lund og Søren Kenner. www.lundkenner.com
•Arnstedt Invest, privat investor med adskillige bestyrelsesposter i dansk erhvervsliv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-09 15:40

Ok - men det er ikke så meget besparelsen i sig selv, men prisen på ovnen som virker rimelig.
Jeg har faktisk en pyrolyseovn fra den franske fabrik Thermor (12 år) som er overtaget af Brandt group i Frankrig, som jeg kan læse mig til.
Desværre sprængtes forreste glasplade i tusinde stumper midt i en pyrolyse. (ingen kom noget til)
Det er ikke til at skaffe glasplade til denne ovn.............men også godt for den er gået helt i udu.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-10-09 15:50

Hej Eyvind
Vi har handlet med det firma for 1 år siden.
Ingen problemer overhovedet.
P.S. Jeg bor ikke i jylland men alligevel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-09 15:55

Super Pia - det lyder godt fra en ikke-Jyde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-09 15:57

Som sagt ville jeg ikke have de store betænkeligheder - det "lyder" lidt som en Lars Larsen der har fået en god ide....

Folkene bag er trods alt ikke de "store forbrydere"

dog tror jeg det er parallel-import (efter det de selv skriver), men det behøver det jo ikke blive ringere af....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-09 16:08

Ja - med de store fortjenester på hvidevarer her i DK, bliver der hurtigt grobund for paralelimport.
For der er tit temmelig stor afstand fra den vildledende pris til den som varen sælges til.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-10-09 16:49

Producenterne er så hårdt presset at de sælger til hvilken som helst pris til hvem som helst, de gammeldags aftaler mellem producenter og importører er forlængst glemt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-09 17:21

Eyvind kender du www.peterspris.dk du kan selv foreslå hvor meget du vil betale for en varer (vedhæft linket til hjem.dk så de kan se du kan finde ovnen meget billigere andre steder)

Så indbetaler du et depositum, og de undersøger om der er nogle der vil sælge til den pris du oplyser.... finder de ikke en forhandler, får du dit depositum retur - uden problemer --

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-09 20:04

Puh ha - vi har drønet rundt i to dage nu for at finde den ovn som passer til damens behov.
(ps. ska' man betale moms af alle de pizaer, vi nok snart sælger ud af huset )

Mens jeg undersøger priser på en Brandt finder konen en Samsung - så lige nu er jeg ovre i Sverige og kigge på www.tretti.se og kigge på denne:
http://www.tretti.se/vitvaror/inbyggnadsugnar/rostfria/samsung-bt62tqbpst

Når der omregnes er det ikke så dyrt....................leveret i Dk vel at mærke.

Tretti.se er også godkendt hos trustpilot.

Peterspris ser spændende ud....................hvis jeg tør det.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-09 20:54

Tak for svaret refi. Selvom jeg måske køber ovre hos mine Svenske brødre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-10-09 20:57

Selv tak - og god weekend