/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
elvarmtvandsbeholder
Fra : kimstorm
Vist : 758 gange
100 point
Dato : 09-10-09 13:29

hej.
har et spørgsmål ang. min elvandvarmer.
Der er kun lunkent vand i hanerne, så er spørgsmålet om man kunne forestille sig at der kan være røget et varme legeme i vandvarmeren så den ikke kan varme vandet ordenligt op?
vandvarmeren er dog kun 3 år gammel, men har ikke rigtig noget forstand på det, så ville lige høre om der er nogle der måske har prøvet noget lign.
på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-09 13:32

Termostaten kan være defekt (kan nemt måles med et multimeter

Overkogssikring kan være slået ud (lille rød knap i bunden) siger klik når den er slået ud og man trykker den tilbage.

Varmelegemet kan være defekt. Kan nem måles med multimeter eller tang-amperemeter/effektmåler.

Stig-røret kan være rådnet op. Men så skal der komme varmt vand, når den står længe nok.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-09 13:34

En elektriker eller anden kompetent tekniker kan afgøre det på 5 minutter.

Men prøv nu lige at trykke på den røde reset knap, og check lige at du ikke har sprunget en sikring.

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 09-10-09 13:34

Hej kimstorm

Hvis det er en normal vandvarmer ,sidder der kun 1 varmelegeme i.........
Hvilken model og fabrikat er vandvarmeren ??

Det er sansynligt at den er fyldt med kalk og slam.......eller at der ikke er den mængde strøm til varmelegemet der skal være........
En fejl kunne være et termobatteri der løber den forkerte vej....
hilsen mcloud
Blikkenslager

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-10-09 18:22

prøv lige at kigge dine sikringer efter. hvis det er en vandvarmer der kører på kraft, kan det godt have betydning hvis der er gået en sikring.

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 09-10-09 18:55

Hej,

trimare har med meget stor sandsynlighed ret, da det næsten er den eneste tænkelige årsag når vandet nu er lunkent.
Check strømmen/sikringerne

MVh
Michael

Kommentar
Fra : kimstorm

Dato : 10-10-09 04:59

tak for alle de gode råd

Godkendelse af svar
Fra : kimstorm

Dato : 10-10-09 04:59

Tak for svaret 3773.