/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Remote Access i Windows Server
Fra : lexusmerlot
Vist : 685 gange
452 point
Dato : 08-10-09 07:31

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at konfigurere Remote Access VPN i Windows Server 2003.
Hvad skal jeg gøre for at aktivere?
Skal kunne komme på serveren når jeg er undervejs i DK ug udlandet.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 08-10-09 07:34

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 8
- Annullerede 19
- Slettede 0
Ialt 28

Hmm ikk godt hvis man foventer at få et svar......

Kommentar
Fra : peque

Dato : 08-10-09 07:34

Det er simpelthen den ringeste beskrivelse af et problem som man forlanger at få hjælp til ????

har du sat dig ind i hvordan tingene fungerer ogt hvilke ting du skal gøre netop for RAS - Eller er der masser af guides mm hos M$'s hjemmeside mm

De tager også gerne penge for hjælpen ??? Da de har en mulighed for at sætte det op fra starten af

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-10-09 09:49

nu skriver du remote access og VPN i same spørgsmål, hvad mener du? Vil du logge på serveren via Remote Desktop eller vil du kunne logge på dit netværk via en VPN forbindelse?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-10-09 21:02

webnoob: remote access + vpn mon ikke der menes RAS som allerede skrevet, der er da ikke nævnt noget som helst om remote desktop

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-10-09 21:04

Citat
PC bruger på alle niveauer siden 1982.

men ikke i stand til at konfigurere RAS

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 11-10-09 19:25

På trods af alle de småfornærmende besvarelser forsøger jeg igen.
Hvordan kommer jeg på serveren udefra når den kører en lokal IP adresse, f.eks. 192.168.0.181
Har engang sat 2000 server op men er gået helt i stå nu.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-10-09 20:53

Selv om du stiller spørgsmålet igen, så forstår jeg/vi stadig ikke hvordan du vil gøre det!

Accepteret svar
Fra : PandaD

Modtaget 452 point
Dato : 26-10-09 11:49

192.168.0.181 er din lokal ip. Du skal ind i din router og åben en port. Så du kan komme ind til den udefra.
Porten du skal åbne er 3389, du kan evt. gå ind på http://portforward.com og finde din router. Så kommer der en opsætning hvor der står hvordan du åbner en port, netop på din router.

Jeg ved ikke om det er det du mener.

Godkendelse af svar
Fra : lexusmerlot

Dato : 26-10-09 19:10

Tak for svaret PandaD.