/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Niveauomskifter, hvordan?
Fra : semajeto
Vist : 1169 gange
265 point
Dato : 07-10-09 20:29

Min Asko D3250 opvasker vasker stadig kun med den nederste arm selvom elektronikken er skiftet og maskinen er kontolleret igennem for skidt i diverse rør og huller.

Nogle maskiner har en omskifter, således at der skiftevis spules med øverste og nederste spulearm (vandbesparende foranstaltning, da der kræves mere vand hvis begge arme skal spule samtidig). Denne omskifter kan være defekt, således at maskinen "står fast" i den ene afdeling, i mit tilfælde nederste afdeling.

Inden jeg bestiller en ny niveauomskifter, er der så nogen der ved hvordan den afmonteres og hvordan jeg kan kontollerer funktionen på den?

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 07-10-09 20:37

EDIT:

'...ene afdeling, i mit tilfælde ØVERSTE afdeling.'

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 07-10-09 22:48

Hvis du piller beklædningen af maskinen, burde du ved at følge slangen fra den øverst "vandfidusspuler". kunne kunne lokalisere omskifteren. når den er fundet kan du se om det er muligt for almindelige mennesker at skille den ad.
det kan jo være at du kan fikse det selv, det er også lidt sjovere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-09 18:33

Niveaukontrollen skal måske renses i slangen og den lille beholder som sidder for enden af slangen.
Nogle maskiner fylder vand til et vist niveau og efterfylder på tid. Så hvis indgangsventilen er tilstoppet kommer vandet ikke hurtigt nok ind og derfor kan vandstanden være for lav.
Ved lav vandstand er der ikke nok vand til at pumpen kan presse vandet op i øverste vaskearm.

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 08-10-09 18:52

Eyvind,

Den kan vel kun kontrolleres ved at trække maskinen ud, lægge den op på siden og afmontere bundpladen...pyyyha eller kan det kontrolleres ved blot at afmontere sien i bunden af selve vaskerummet?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 265 point
Dato : 09-10-09 09:25

Det kan ikke gøres inde fra vaskerummet.
Husets hovedafbryder skal afbrydes ved arbejde bag dæpplader i maskinen.
Eller stikket til maskinen tages fra.

Godkendelse af svar
Fra : semajeto

Dato : 12-10-09 15:36

Tak for svaret Eyvind. Då får point, selvom det ikke hjalp...Jeg arbejdere videre på det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-09 15:41

Hvis du har sådan en tynd gardinspiral eller flaskerenser, kan det være at du er heldig og kunne rense det lille hul som måske kan sidde i siden nede i bunden af maskinen inde fra ned under sien.