/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Benzin græsslå maskine olie
Fra : lhg1
Vist : 835 gange
100 point
Dato : 07-10-09 17:45

Jeg har en gammel græs slå maskine der kører på benzin.

Men mens jeg i dag slog græsset gik den i stå og efter at have prøvet at starte den begyndte der at komme sort olie ud af den.

Jeg har overtaget et lille kolonihave hus i år og har ikke den store græsslåmaskine vedligeholdelses viden.

Håber nogle kan beskrive hvad man kan gøre ved den.

Mvh
LHG

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-09 17:52

Det lyder som om du skal ud at kigge efter en "ny" gammel maskine

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-09 18:02

Mon ikke det er fordi den skal have olieblandet benzin og du har brugt "ren".....

Der er ofte tilbud her i sensæsonen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-10-09 18:06

De fleste græsklippere kører på ren benzin, så tror ikke det er derfor

Hvis du bruger olieblandet ryger den lidt og tændrør soder til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-09 18:09

Kan være det er en dieselmotor

Uden oplysninger bliver det jo gætterier...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-09 18:11

Uden at påstå jeg er indendørs verdensmester i græsslåmaskiner, ville det sikkert hjælpe (nogle der er) hvis du, som en anden soldat fanget af fjenden, opgav navn og nummer (på maskinen altså)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-09 18:26

Glemte at skrive, at hvis din maskine er død, var det nok værd at overveje at få en elektrisk i stedet, mindre støj, mindre vedligeholdelse, starter hver gang og billigere i drift b(så længe du ikke klipper ledningen over for tit)-

Jeg har en batteridrevet til ca 300 m2 plæne, nemt og hurtigt, men meget dyrere end en alm. elektrisk,

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-10-09 19:58

Lille kolonihave....

Hvad med en rugbrødsmotor ??

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-09 20:14

>LuffeA

Rugbrød er godt. men jeg har endnu aldrig set en rotorklipper på rugbrød!

Cylinderklippere klipper græs, i stedet for at slå, meget pænere, men de er ikke ret gode til langt græs, som man tit har i et sommerhus, og sikkert også i et kolonihavehus??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-09 20:18

Se - I GAMLE DAGE - venner

Der hyrede man naboen "hvalp" for en 5er

Så var vinduerne også pudset....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-10-09 21:18

Hva`mæ`en ged ??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-10-09 17:25

Det kan godt være alt andet er i orden på en græsslåmaskine, men rust er et stort problem- og det kan du ikke reparere. Det kan man kun forebygge- men lige hvordan i forhold til oliebeholderen ved jeg ikke.
Lyder som om, at tanken til olie er rustet op- har du prøvet at lyse med en lygte i oliebeholderen.
Min græsslåmaskine bliver sendt til tjek og smørring ca. hvert andet år.
førhen skiftede jeg dem bare, men værkstedet er gode til at ordne det og det koster ikke så meget som en ny- så prøv at spørg før du investere i en ny.