/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Undervognsbehandling
Fra : BerndJ
Vist : 755 gange
100 point
Dato : 07-10-09 13:16

Har for knap 2 år siden købt fabriskny Ford Fiesta Diesel, kører 40.000 km per år. Er i tvivl om det er en god idé med - forebyggende - undervognsbehandling nu, eller er det spild af penge??? Gode råd og erfaringer ønskes - TAK!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-09 13:22

Det er absolut IKKE spild af penge at vedligeholde sin bil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-09 13:28

Da vi købte vores nye bil, fik vi den undervognsbehandlet med det samme

Efter en gang bjergkørsel troede jeg at bilen var brændt sammen, fy for fanden da for en stank, så var det bare fordi den var undervognsbehandlet, ja ja hva forstand har en bonde på agurksalat

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-09 16:05

Undervognsbehandling beskytter mod rust.
Det er derfor altid en god ide at "ofre" det på en ny bil.

Også selvom man planlægger at skifte bil igen efter 3-4 år.
Fordi bilen helt enkelt har en højre handelsværdi, hvis den har mindre rust angreb.

I tillæg får man lidt mere støjdæmpning ud af det ...

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 07-10-09 16:18

Tak for svaret Beestone.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-10-09 16:36

Det er et emne som er diskuteret rigtig meget. Du skal nok bare gøre hvad du selv har det bedst med.
Personligt tror jeg ikke at det er pengene værd. Handelsværdien på en bil er ikke ret meget højere fordi at man har fået den undervognsbehandlet.
Men på den anden siden får man hele bilen snasket til, i nogle tilfælde er hele motorrummet smurt ind. De biler jeg har fået undervognsbehandlet, selv fra nye af, ruster såmænd også. Om de ruster lige så meget som en ikke undervognsbehandlet bil, skal jeg ikke kunne sige.

Men der er nok ingen tvivl om at ens undervogn holder længere, men der vil stadigvæk på biler som er født med problemet stadigvæk komme rust i vangre og andre sjove steder.

Skal man bibeholde den "rust garanti" som undervognsbehandlingsstederne udsteder, skal man jo undervognsbehnadle én gang om året, ellers gælder den ikke. Og deres garanti er faktisk også kun en gennetæringsgaranti. 9 ud af 10 vil de sikkert også afværge den med at det er et ubehandlet stenslag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-09 16:38

thulin... et pænt langt indlæg, men desværre ser spørgeren det ikke når først spørgsmålet er låst, så hvis du har lyst, kan du kopierer det og sende det som pm

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-10-09 16:41

Skidt med det, hvis stilleren af spørgsmålet kan bruge det er det fint for mig, jeg er ikke på point jagt.
Jeg plejer selv at få besked, hvis der skrives i mine indlæg efter de er lukket

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-09 16:46

Thulin.... det har ikke noget med pointjagt at gøre, jeg syntes bare at spørgeren også skulle se dit lange indlæg

Hvis du får indlæg efter du har lukket dine egne spørgsmål, så er du da vist den eneste på kandu der er så heldig, for ingen af os andre får mail om yderligere svar