/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
kamera
Fra : NannaFlip
Vist : 879 gange
300 point
Dato : 07-10-09 10:44

Hej
Jeg har et gammelt canon kamera med 4 linser, jeg gerne vil have byttet til et digital kamera, er der nogle der kender til en foto handler der bytter gamle ? København - holbæk område ?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 07-10-09 10:52

kender ikke nogen, men undersøg om ikke du kan bruge objektiverne i et nyt Canon spejlreflex

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-10-09 10:56

Seriøst ??

Det bliver ualmindelig svært, "gamle" helt felfri proff kameraer med Leica optik til 10.000 og opefter mere flyder i folks gemmer og hos fotografer da der simpelthen ikke er penge i dem.

Sælg det via dba til en totalt uvidende, eller vent til der kommer et af de meget sjældne tilbud hvor man kan aflevere sit gamle og få max 200 kr ved køb af nyt.

Kommentar
Fra : NannaFlip

Dato : 07-10-09 12:18

det er et spejlrefleks med motor, så ældgamelt er det ikke - men jeg vil da prøve ham flemming - tak ! vvdriver

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-10-09 12:57

Citat
Han sælger dit analog udstyr,som digetal,det hæver nemligt prisen.

Lyder LIDT for kreativt
Hvor skal kortet sættes ind i sådan en fætter ?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 07-10-09 13:18

Mit gæt er, at det får du ingenting for, der kan betale sig at skille sig af med det for.

Objektiverne passer ganske vist højst sandsynligvis på et digitalt Canon, men alligevel ikke helt, for autofokus kan man ikke bruge.

Jeg gav for et par år siden blot få hundrede kroner for et analogt Canon EOS 300 med to gode objektiver til.

Sæt det til salg privat, der findes nogen der stadig bruger de analoge kameraer, men hvis det skal købes brugt i en butik der også skal tjene på det, er det for dyrt.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 07-10-09 20:03

Rigtigt, dova. Desuden skal fotohandleren beregne momsen oveni handlen, så der bliver desværre ikke mange basseører ud af det.
Har engang selv haft den bitre oplevelse med en splinternyt super 8 filmkamera, som da videoen kom på 6 mdr faldt fra 8000,- (og det var mange penge dengang ) til ikke at kunne sælges for 50,-

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 07-10-09 21:40

Jeg havede for 7-8 år siden et ricko eller hvad mærket hedder. kan huske det hed KR-10 Super spejlreflex. fint kamera med ekstra 200mm linser og jeg skal komme efter deg.
Jeg byttede det væk til en kammerat for en masse fiskegrej, det er jeg glad for i dag.
Jeg har stadig noget fedt fiskeudstyr og bruger det tit, og makkeren har stadig det nu forældede "superkamera". Haha det hænger godt støvet nede i hans kælder.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 07-10-09 22:24

Citat
Er det tilladt at oplyse en persons navn her på nettet.
Han har snydt mig i en handel på nettet.
Han har selv sendt mig beviserne pr. mail.
Har haft det forelagt Familieadvokaterne,de gav mig ret.
Men på grund af beløbets størrelse,kan jeg ikke gå rettens vej.
vvdriver

NannaFlip Undskyld
Læs det der står mellem linierne?.
Som andre skriver,er dit analog kamera ikke meget værd.
Kender ikke Canon,men kender en del til Nikon.
For ca. 6 mdr. siden købte jeg en brugt Nikon F60 analog kamera med databagstyk,en ekstra linse også Nikon,taske fulgte også med.Den var som ny,havde max. tager 25 film.
Pris med fragt 425 kr.Den var ca. 5 år gammelt,nypris omkring 4500 kr.
Har også en Digetal spejlreflex Nikon D60.
Linsen fra den analog kan ikke bruges på den digetale. Motoren på digetallinsen sidder i linsen,på den analog sidder den i kameraet.Det vil side,den kan godt bruges,men så virker autufokus ikke længere. Med analog på digetal kan digetalkameraet kun bruges på manuel. Informationerne på Digetalkameraet virker heller ikke.
vvdriver

Godkendelse af svar
Fra : NannaFlip

Dato : 26-10-09 18:30

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 17-12-11 22:53

Prøv at sælge på ebay, een del ad gangen, der er måske en køber, der lige mangler dine dele.
mvh W.