/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Aben på taget
Fra : anva
Vist : 478 gange
200 point
Dato : 07-10-09 07:30

Børnebog fra måske 1960´erne? Handler om et dukkehus, dets ejer, dets beboere og altså den frække abe på taget. Nogen der kan give mig titlen - eller allerhelst sælge mig bogen/bøgerne?
Hilsen Annemarie

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 07-10-09 10:49

Kunne det tænkes, at aben hedder Peter Pedal? Hvis, så prøv at lav en søgning "peter pedal" på dit biblioteks hjemmeside .

Vh C

Kommentar
Fra : anva

Dato : 07-10-09 15:13

Nej Peter Pedal er det ikke, og søgning på bibliotekets hjemmeside giver ikke rigtig noget. Vi har den i hvertfald ikke på mit lokale bibliotek. Det er heller ikke en billedbog. Men bortset fra dét er Peter Pedal også hyggelig!
Vh Annemarie

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 07-10-09 20:36

Øv altså. Nå, men nu har jeg sendt en forespørgsel pr. mail til Saxo og spurgt, om man der har en meget vidende medarbejder, der kan genkende de ting, som du skriver i dit spørgsmål. Da Saxo plejer at være ret hurtige, så håber jeg/vi på svar inden weekenden. Jeg håber, at du kan vente så længe. For det er helt umuligt at finde noget på nettet .

Vh C

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 07-10-09 20:39

Saxo har det der kaldes autosvar:
Citat
Tak for din mail.

Vi har i øjeblikket utrolig mange henvendelser, og derfor er der længere svartid end normalt på både telefon og emails

Det må man så lære at leve med .

Vh C

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 07-10-09 20:50

Og nu, mens jeg var i gang, har jeg lige sendt en mail til min bogklub Gyldendal med samme fsp. .

Vh C

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-10-09 14:58

Måske det er denne bog:
Citat
de der husker Grete Janus Hertz´s klassiker Det gule hus fra 1974
med venlig hilsen fra Gyldendal og mig C

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-10-09 14:59
Kommentar
Fra : anva

Dato : 08-10-09 16:52

Nej desværre, heller ikke "Det gule hus", som OGSÅ er en sød bog. Dukkehuset i bogen ejes af en pige, der drømmer sig ind i huset som "Fru Lille". Den éne af dukkerne har ikke rigtig noget tøj på, en anden er noget fin på den. De holder bl.a. et fødselsdagselskab hvor en klump tør marcipan udgør lækkerierne. Og som sagt, den frække abe, der bor på taget...

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-10-09 18:37

Sjejsse da også . Men har du så checket, om bogen kan være skrevet af Grete Janus Hertz. Ifald er der lidt titler her:
http://www.bogpriser.dk/forfatter-grete-janus-hertz/?affiliate_id=2&affiliatesession_ref=17876&keyword_id=17876&gclid=CIP6wu31rZ0CFYwA4wodhk1Uig

Vh C

PS! Hvis ikke, så giver jeg altså op .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 08-10-09 18:38

Bortset fra at jeg venter på svar fra Saxo .

Kommentar
Fra : anva

Dato : 08-10-09 19:25

Jeg tror helt bestemt, at bogen oprindelig er engelsk - skønt jeg ikke helt kan sætte fingeren på hvorfor... Altså ikke vores egen, gode Grete

Kommentar
Fra : anva

Dato : 09-10-09 17:03

Biblioteksvagten.dk havde svaret! Bøgerne ER engelske, af Helen Clare. De hedder "huset og de fem dukker" og "Aben og de fem dukker". Mit lokale bibliotek har dem!
Tusind tak for al jeres umage og god weekend.
Annemarie

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 09-10-09 21:29

God aften Annemarie.

Det var da kanon dejligt, at dit bibliotek havde den bog . Og så kan jeg godt lide, at du siger tak for al "jeres" umage, for jeg var den eneste, der brugte et par timer på at hjælpe dig .

Og selv tak og god weekend til dig .

Vh C

Kommentar
Fra : anva

Dato : 10-10-09 10:30

Joh, der VAR faktisk en anden der svarede, bare under private indlæg. Og jeg er da sikker på at mange har lagt hovederne i blød uden at finde et svar
God weekend,
Annemarie

Annuller spørgsmålet
Fra : anva

Dato : 10-10-09 10:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål