/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Brother udskrivningsproblemer
Fra : absinthe
Vist : 846 gange
85 point
Dato : 06-10-09 18:43

Hej

Min Brother DCP-117C vil ikke udskrive Word og PDF dokumenter. Den kan godt udskrive internetsider. Men når jeg vil udskrive noget i word eller Adobe Reader kommer der ikke noget ud. Når jeg trykker print kommer der godt nok et ikon i værktøjslinjen, som siger den udskriver dokumentet men det gør den ikke.

Har tjekket driver og installation for fejl men Vista siger at de kører som de skal.

Er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen

Absinthe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-09 18:45

Muligt der kommer et icon - men er det nu også til den rigtige printer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-10-09 19:06

Du skal kigge i dine indstillinger for standard printer. Måske det er den forkerte du udskriver til. Det kan let ske især hvis man har flere printere installeret

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 06-10-09 19:13

Det er den rigtige printer har tjekket det.

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 06-10-09 19:17

Ydermere når jeg vil udskrive et dokument viser displayet på selve printeren at den "Modtager data". Men det gør den kun lige i et sekund og så forsvinder det igen.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 06-10-09 19:21

er du sikker på at den er sat som standardprinter (der skal stå et lille flueben ved printeren).
Officepakken laver et "office image writer" og sætter det som standart under instalation::!
og det er standardprinteren som word normalt udskriver til

Kun en strøtanke!!

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 06-10-09 19:39

Ja, har tjekket og der er et flueben ved "Brother DCP-117C USB Printer" og det er den jeg bruger.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-10-09 19:54

Er det en printer du lige har installeret eller har den været der i lang tid og fejlen er så lige opstået

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 06-10-09 20:12

Jeg har haft printeren i et par år nu og den har virket fint før. Problemet er at jeg bruger den ikke særlig tit. Så jeg plejer at have den slukket. Da jeg så tilsluttede den her i dag opstod problemet. Så jeg installerede en ny version af det softwareprogram der tilhører printeren. Men det hjalp desværre ikke spor.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 06-10-09 20:16

Husk at afinstallere de gamle printere. Hvis ikke du har gjort det, skal du huske at kigge efter om det er den nuværende printer, der bliver bedt om at udskrive "jobbet".

Jeg har lige fået en ny printer (Canon) og den er sat som standard printer, men når jeg fx skal skrive ud fra Picassa, vælger den altid den gamle printer (hp), og så kan jeg jo ikke skrive noget ud!

Så deeeet....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-10-09 20:20

For at installere en printer er det vigtigt at vente med at tilslutte den til efter installationen er færdig eller måske endda beder om at få printeren tilsluttet. Det du måske skal gøre nu er at afinstallere driveren igen. demontere usb kablet. Genstarte pcen og nu skal du igen installere printerdriveren. Når det er gjort så genstart igen og derefter skal du plugge usb kablet i igen og se om det så ikke virker nu.

Det er set utallige gange at det ikke lader sig gøre at installere en printer med kablet i på trods af at det sagtens skulle kunne lade sig gøre, men desværre er viekeligheden en anden. Prøv mit tip

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-10-09 21:39

Du udskriver garanteret til OneNote og ikke til den normale printer.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-10-09 21:40

Lav et udskrift fra word, og se efter i vinduet, hvad der printes til, der står onenote, det sætter du til din normale printer, eller fravælger onenote.

Kommentar
Fra : absinthe

Dato : 06-10-09 22:00

Har løst problemet nu. Skulle helt ind i printerkonfigurationer og bede den om at udskrive direkte til printeren. Den stod til at sætte udskriftsjob i kø, hvilket computeren åbenbart opfattede som "I'm not giving you shit".

Men tak for alle jeres foreslag alligevel.

Annuller spørgsmålet
Fra : absinthe

Dato : 06-10-09 23:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål