/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
orkideer
Fra : malmin
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 06-10-09 15:11

Jeg har fået en del orkideer fra en butik, hvor de skulle smides ud. Jeg har fået de 20 til at komme med nye blade og rødderne er grønne. Men en del er gået til.
Så er det jeg vil spørge om jeg kan genbruge det bark/flis/"jord" som de udgået orkideer har stået i. For mig ser det ud til at være godt nok: ingen mug, svamp eller noget andet utøj.
Hilsen malmin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-09 15:36

Ja, hvis det, som du siger, er tørt og ikke lugter muggent og gammelt

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 60 point
Dato : 06-10-09 15:41

Kære Malmin
Det gør jeg hver gang, jeg skifter til en større potte, men så er det naturligvis nødvendigt at supplere med lidt nyt- jeg har ikke haft problemer med det. De kan jo sagtens gro, uden noget som helst- de kan jo hænge,frit i luften- bare man fugter dem-det er vel i princippet bare for at have styr på det hele, og sikre at der lidt fugt så man ikke skal bruge forstøver hele tiden.

Jeg giver dem lidt gødning(orkidee gødning) ca. een gang om måneden.
Mit problem er snarere, at jeg snart ikke har flere steder at stille dem, når de hviler på grund af for stor varme. Det er svært nu når jeg tænder for mine radiatorer- som er lige under vindueskarmen- og lys skal de jo have.
Held og lykke med dine mange orkideer

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 06-10-09 16:35

Tak for svaret smuller54.