/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Missing Bekhøj links
Fra : svendgiversen
Vist : 1063 gange
258 point
Dato : 06-10-09 13:09

Ser vi på nulevende Bekhøj er der mange flere end vi kan relatere til vor familie
fra Sundby på Nord Mors og nabobyerne Skallerup, Solbjerg, Galtrup, Erslev og Frøslev.

Nogle af disse kommer jo fra sidegrene, andre fra helt andre slægter...

Et sikkert side link er denne slægtning Jens Bekhøi Christensen:
"
Thisted, Morsø Nørre, Sundby, Sundby, Gaard, 47, FT-1870, D4179
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Peter Jensen Bekhøi 27 Gift Huusfader Jordbruger Sundby
Maren Maigaard Jensdatter 27 Gift Huusmoder Hustrue Redsted
Jens Bekhøi Jensen 1 Ugift barn barn Sundby
Jens Bekhøi Christensen 18 Ugift Slægtning Arbejder Hundborg PaaThisted
"
Men jeg finder kun en Lars Bekhøi Christensen født i Hundborg 1858?

Andre måske sidegrene kommer fra Syd Mors? Mange fra Lødderup??
En af dem er familien her, som jeg tror er vor slægt, fordi Anders kommer fra Solbjerg:

"
Thisted, Morsø Sønder, Lødderup, Lødderup Bye, En gård, 24, FT-1850, C0886
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anders Bekhøi 40 Gift Gårdmand, Husfader Solbjerg sogn, Thisted amt
Ane Jensdatter 38 Gift Hans kone Sundby sogn, Thisted amt
Else Andersdatter 11 Ugift Deres børn Her i sognet
Karen Andersdatter 9 Ugift Deres børn Her i sognet
Peder Andersen 6 Ugift Deres børn Her i sognet
Ane Andersdatter 4 Ugift Deres børn Her i sognet
Zidsel Andersdatter 1 Ugift Deres børn Her i sognet
"

Hvem kan relatere dem til denne, vor Bekhøj familie?

Lars Andersen Bekhøy født 1727
Jens Larsen Bekhøi født 1808
Jens Peter Jensen Bekhøj 1843-75 og
Jens Bekhøj Jensen født 1870

Eller hvem kan udelade dem som vore slægtninge,
så vi må se bort fra deres efterkommere i vore søgninger??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-10-09 08:56

Hej Svend
Der står arbejder (ikke født)
Slægtning Arbejder Hundborg PaaThisted

Kunne det være en søn af dette par/en søster?

Thisted, Hundborg, Hundborg, Hundborg By Hundborg Sogn, Et Hus, 87 (4), FT-1880, C6995
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Larsen Bekhøei?? 62 Gift husfader kapitalist Sundby Mors
Ane Marie Christensen 57 Gift hans kone Hundborg
Karen Christensen 29 Ugift deres datter Hundborg

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-10-09 09:05

Jeg opfatter det sådan:

Slægtning der Arbejder, født Hundborg i PaaThisted
hvorfor skulle en slægtning der arbejder i Hundborg være med i folketællingen i Sundby?

Det andet er meget interessant, der er flere Bekhøj Christensen senere hen.

Mangler stadig at forbinde Lødderup grenen...

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 258 point
Dato : 07-10-09 09:39

Hej Svend
Jeg har gjort mig den "ulejlighed" at gå i den originale FT 1870!
Den fyr hedder helt klart LARS IKKE Jens
FT 1870 opslag 17 nr 65

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-10-09 09:55

Hej Svend
Jeg tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål

Men har du denne?
Her er en Jens Bekhøi Jensen f. 1870 & Maren Maigaard Jensen i et nyt ægteskab

Thisted, Morsø Nørre, Sundby, Sundby By og Sogn, En Gaard, 59 (11), FT-1880, C5273
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Mikkel Pedersen 35 Gift Husfader Gaardeier Her i Sognet
Maren Maigaard Jensen 36 Gift Hans Hustru Karby Sogn Thisted Amt
Jens Bekhøi Jensen 10 Ugift Deres Børn Her i Sognet
Engvardt Bekhøi Jensen 4 Ugift Deres Børn Her i Sognet
Jens Peter Jensen Bekhøi Pedersen 3 Ugift Deres Børn Her i Sognet
Andreas Kristian Pedersen under 1 Aar Ugift Deres Børn Her i Sognet

PS har du prøvet at søge Bech% Thisted alle år på DDA, der kommer flere "nye"

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-10-09 10:59

Her har Maren giftet sig igen, men det er ikke problemet.

Nu du også har fundet at Jens hedder Lars, og det tror vi på,
så er det andet problem om vi kan hægte dem fra Lødderup på vor Sundby gren??

Den mest omfattende Lødderup Bekhøj folketælling er den ovenfor fra 1850,
hvor Anders er født i Solbjerg tæt på Sundby, 2 år efter hans måske fætter vor Jens Larsen Bekhøj.

Da hans kone også er fra Sundby tror jeg det er samme Bekhøj familie,
men jeg kan ikke forbinde...

Har gæster snart, hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-10-09 18:16

Tak for tippet med Bech%

"
Thisted, Morsø Sønder, Lødderup, Lægind Bye, En gård, 8, FT-1834, B6268
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anders Bechøi 27 Ugift Gårdbruger
Ane Maria Andersdatter 64 Enke(mand) Hans moder [Anders Bechøi], husholderske
Mette Andersdatter 23 Ugift Tjenestefolk
Niels Christensen 18 Ugift Tjenestefolk
"

Her har vi jo også Anders´ mor, ved hjælp af hende kan vi måske finde hans far?
En formodet fætter til Jens Larsen Bekhøj??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-10-09 19:37

Hej Svend
så er jeg på lidt igen

Anders Bechøi/ Pedersen
Døbt 26 6 1807 - hans far hed Peder Bekhõy

Hvordan ved jeg så det:
AO Lødderup 1814-1843 opslag 84 1822 nr 1

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-10-09 19:52

Peder Bekhôy (Chrestensen) død 1830
AO 1814-1843 opslag 174 nr 7

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-10-09 20:04

Så er jeg vist langt ude men......

PEDER CHRISTENSEN HUULGAARD
Marriages:
Spouse: ANNE MARIE ANDERSDR
Marriage: 18 NOV 1805 Torsted, Thisted, Denmark

...................................................................................................................
Samtlige personer i husstanden

Thisted, Hundborg, Torsted, Thaarsted Sogn og Bÿe, , 9, FT-1801, b6102
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Pedersen Huulgaard 54 Gift hosbonde gaardmand
Ellen Christensdatter 58 Gift hans kone
Christen Christensen 25 Ugift deres børn National:Dragon
***Peder Christensen 20 Ugift deres børn
***Anne Marie Andersdatter 30 Ugift tjenestefolk
Zidsel Poulsdatter 14 Ugift tjenestefolk

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-10-09 20:26

Ja, lidt langt ude, Zidsel kender vi fra Lødderup...

Men noget andet og bedre: Peder Bekhõy. Hvordan det så staves?

Han må jo være født ca 1780, og jeg tror det er på Nord Mors??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-10-09 20:45

PederChristensen/bechøj
Her passer alderen han var 52år i 1830

Samtlige personer i husstanden
Thisted, Morsø Nørre, Solbjerg, Mellemste Jylbye Bye, , 2, FT-1801, B5082
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
***Peder Christensen Bechøj 32 Gift Husbonde Bonde og gårdbeboer
Else Andersdatter 31 Gift Hans kone [Peder Christensen Bechøj]
Thomas Pedersen 13 Ugift Tienestefolk
Zidsel Nielsdatter 22 Ugift Tienestefolk

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-10-09 22:44

Samtlige personer i husstanden

Thisted, Morsø Nørre, Solbjerg, Mellem Jølby Bye, Solberg Sogn, En gård, 72, FT-1834, B7409
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Else Andersdatter 65 Enke Gårdmandsenke
Christen Pedersen 29 Ugift Hendes børn
Anders Pedersen 24 Ugift Hendes børn
Kirsten Pedersdatter 20 Ugift Hendes børn
Peder Christian Henriksen 19 Ugift Tjenestedreng
..........................................................................................................................
Christen Pedersen konfirmeret AO Solbjerg 1814-1848 / 1820 opslag 94 nr 2
Anders Pedersen konfirmeret AO Solbjerg 1814-1848 / 1826 opslag 96 nr 1
Kirsten Pedersdatter konfirmeret AO Solbjerg 1814-1848 / 1829 opslag 112 nr 2

Ved sidste konfirmation oplyses at faderen Peder Chrestensen Bechõy er død

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 07-10-09 22:51

Hans død/samme kirkebog
opslag 227 12 maj 1819 (51år)

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-10-09 14:46

Der er vist to Peder Christensen Bækhøj?
Ham du har fundet dør i 1819, gift med Else Andersdatter

En anden?? er født 24 april 1778 i Sundby og dør 1830 i Lødderup,
han gifter sig 6 april 1802 med den rigtige Anne Marie Andersdatter født 20 april 1770 i Tødsø,
og det er dem der starter Lødderup grenen...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-10-09 16:34

Hej Svend
Nu her jeg mistet overblikket

Hvad mangler du?
Hvad søger du stadig efter?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-10-09 17:03

Jeg mangler at forbinde Lødderup Bekhøj grenen til vor Bekhøj gren fra Sundby...

Sundby:
født 1727 Anders Pedersen
født 1763 Lars Andersen Bekhøy
født 1808 Jens Larsen bækhoi
1843-75 Jens Peter Jensen Bækhøj
født 1870 Jens Bekhøj Jensen

Lødderup1:
født ca 1750 Christen ?
født 1778 Peder Christensen Bækhøj
født ca 1807 Anders Pedersen Bækhøj

Lødderup2:
født ca 1780 ? ? måske også Peder
født ca 1810 Anders Bekhøj
født ca 1844 Peder Andersen

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-10-09 17:33

Tak for svaret modersvilje.

Ja det er blevet for omfattende,
det andet og større problem: De fra Lødderup der hedder Bek/BechBækhøj/høi/høy, tager vi senere

Kommentar
Fra : svendgiversen